اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است مصرف شکر را به خاطر حفظ سلامتی خود کاهش دهید گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک: زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم تاخیر ۵ ساعته پرواز مشهد-تهران به علت نقص فنی هواپیما + فیلم (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

محبت خستگی‌ناپذیر است

  • کد خبر: ۱۰۱۸۹۳
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
محبت خستگی‌ناپذیر است
حجت‌الاسلام عباسعلی وهاب‌زاده - مشاور خانواده

زندگی در گفتار و رفتار، از بخش‌های مختلف تشکیل می‌شود که انسان می‌تواند با میل و خواسته خود، بر اساس و محور خدا، در آن تلاش کند یا اینکه راه نادرست را در پیش گیرد. پس وقتی می‌شود معیاری الهی داشته باشیم و از رضایت او بهره‌مند شویم، عاقلانه است که هر قدمی و هر سخنی را برای خدا برداریم و بگوییم تا به محبوب نزدیک‌تر شویم.

یکی از این گام‌ها و حرف‌ها محبت و دوستی با دیگران است. خدا را شکر که این گزینه مهم و اصلی زندگی ما پر از راهنما‌ها و نمونه‌هایی است که البته ما مشهدی‌ها به لطف هم‌جواری و همسایگی با امام رئوف، از این نعمت بیش از هر کسی می‌توانیم بهره ببریم و الگو بگیریم.

وقتی زندگی امام رضا (ع) را که به مهربانی و عطوفت مشهور است مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که پر از برکت و سرتاسر جلوه‌های مهربانی و دوستی با دیگران است، رفتار و گفتاری که بدون تردید، باید سرلوحه زندگی ما باشد و با همه گرفتاری‌ها، فشار‌ها و دردسر‌های امروزی، در خانه، محیط کار و اجتماع از آن غافل نشویم. اینکه آن حضرت دوستی با مردم را نیمی از عقل می‌داند به همین مطلب برمی‌گردد.

اصلا کسانی که خود را با امام رضا (ع) مأنوس می‌دانند و سلام هرروزشان به آن حضرت است، زیباست که این فضیلت اخلاقی را در خود ایجاد کنند و به‌هیچ‌وجه لحظه‌ای از ذهنشان نگذرد که آدمی از خوب بودنش خسته شود. خستگی از محبت و دوستی با دیگران در واقع انحراف از مسیر و به بیراهه رفتن در رفتار و گفتاری است که محبوب امام هشتم نیست.

بنابراین، برای این مهم لازم است ابتدا انسان بداند که به طور مثال زمانی که به دیگران با زیبایی سلام می‌کند یا اسامی آن‌ها را زیبا صدا می‌زند یا کارهایشان را تحسین و از آن‌ها تعریف می‌کند، حتی زمانی که کسانی دچار گرفتاری یا مصیبتی هستند و با آن‌ها همدلی می‌کند، می‌تواند محبت‌ها و دوستی‌های گفتاری ایجاد کند. هم‌چنین سخت‌گیری نکردن با دیگران و شوخی‌های نامناسبت انجام ندادن، این دوستی و محبت را تقویت می‌کند.

چهار نکته یادمان باشد:

۱- لازم است در این ابراز محبت‌های گفتاری و رفتاری زیاده‌روی نشود.

۲- انجام آن در توانمان باشد.

۳- منتی به طرف مقابل نگذاریم.

۴- متناسب با ظرفیت او رفتار کنیم.

بنابراین، برای بیان محبت رفتاری به دیگران، وفا به عهد، کمک به آن‌ها، همراهی و همدلی، گوش فعال بودن برای دیگران، مدارا، خود را به غفلت زدن، جدل نکردن، مسخره نکردن و گذشت باعث دوستی غیرکلامی و در حقیقت محبت رفتاری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->