علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

یک ساعت کار مساوی با اختلال در نیمی از خاطره‌های خوب!

  • کد خبر: ۱۰۲۰۳۹
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
یک ساعت کار مساوی با اختلال در نیمی از خاطره‌های خوب!
پژوهشگران می‌گویند کار کردن در تعطیلات می‌تواند مغز را دچار مشکل کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مطالعه انجام شده از سوی محققان دانشگاه تگزاس نشان می‌دهد که کار کردن در تعطیلات و سفر حتی به مدت یک ساعت در روز می‌تواند تا ۴۳ درصد در یادآوری خاطرات تعطیلات مشکل ایجاد کند.

شاید کنترل کردن ایمیل‌های کاری یا پاسخ گویی به تماس هاسی تلفنی در تعطیلات و در زمان سفر تفریحی موضوعی معمولی و ساده به نظر برسد؛ ولی انجام همین کار‌های به ظاهر ساده می‌تواند در به خاطرآوردن خاطرات تعطیلات تأثیر منفی داشته باشد.» آرت مارکمن» پروفسور روان شناسی دانشگاه تگزاس و محقق اصلی این مطالعه، می‌گوید؛ متفاوت و متمایز بودن یکی از عواملی است که باعث می‌شود برخی خاطرات را به خاطر بیاوریم. وقتی فردی که همه سال را کار می‌کند و در تعطیلات هم دوباره دغدغه‌های شغلی را دنبال می‌کند هیچ وجه تمایزی در روند زندگی خود ایجاد نکرده است.

در تعطیلات با کار خداحافظی کنید

«آرت مارکمن» می‌گوید بسیاری از افراد حتی دورشدن از کار برایشان سخت است و تمایل دارند حتی در زمان تعطیلات نیز کار کنند. یکی از دلایل این موضوع آن است که چنین افرادی به نوعی به شغل خود وابستگی دارند. مارکمن می‌گوید؛ معمولا بیشتر افراد روز تعطیل از خواب بیدار می‌شوند و گوشی خود را کنترل می‌کنند. در طول روز ممکن است بار‌ها پیام‌های کاری را کنترل کرده یا به سراغ ایمیل‌های کاری بروند. برای برخی افراد کار سختی است که بتوانند حتی ۱۵ دقیقه پیام‌های کاری که ارسال شده مطالعه نکنند؛ اما همین وسوسه می‌تواند به ضرر آن فرد تمام شود.

مارکمن می‌گوید موضوع‌های کاری می‌تواند استرس زا باشد و بهتر است در تعطیلات از چنین استرس‌هایی دور باشیم. او می‌گوید: «وقتی در تعطیلات هستید، می‌توانید کار‌های متنوعی انجام بدید و بهتر است آن‌ها را دنبال کنید و احساس‌های مختلف از جمله شادی و آرامش را تجربه کنید که چنین شرایطی در روز‌های کاری محقق نمی‌شوند.»

استفاده از فناوری را محدود کنید

مارکمن می‌گوید اگر لازم است ارتباط خود را حفظ کنید، حداقل فقط با گوشی همراه در ارتباط باشید؛ ولی لپ تاپ‌ها را رها کنید. او می‌گوید: کسانی که در تعطیلات خود از لپ تاپ استفاده می‌کنند، نسبت به کسانی که فقط از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، در به خاطر سپردن تعطیلات مشکل بیشتری دارند. «وقتی در طول تعطیلات از لپ تاپ استفاده می‌کنیم، گاهی شرایط تغییر می‌کند.

مثلا تصمیم می‌گیرید که فقط ایمیل‌ها را بررسی کنید، اما یک دفعه متوجه می‌شوید که در حال انجام کار‌های دیگری هستید. بی شک کار کردن با کیبورد و لپ تاپ راحت‌تر است و کنترل کردن یک ایمیل ساده به بررسی کار‌های دیگر تبدیل می‌شود.
بهتر است در تعطیلات تا حد امکان از فناوری دوری کنید یا اگر واقعا لازم است با همان گوشی همراه کار‌ها را پیش ببرید و از آن به درستی استفاده کنید.

حتی مارکمن می‌گوید در تعطیلات تمام زمان خود را صرف گرفتن فیلم و عکس با گوشی نکنید، بلکه از محیط و فضایی که در آن هستید لذت ببرید. بسیاری از افراد بیشتر از آنکه با محیط اطراف خود در ارتباط باشند درگیر گوشی‌های خود هستند. تفاوت کیفی بین دیدن یک چیز و گرفتن عکس از آن وجود دارد. کسانی که با گوشی خود عکس و سلفی می‌گیرند، ۴۰ درصد بیشتر از کسانی که این کار را نمی‌کنند، خاطرات تعطیلات خود را به خوبی به یاد می‌آورند. مارکمن معتقد است که حداکثر دو ساعت در روز در طول تعطیلات با گوشی همراه کار کنید. او می‌گوید: استفاده طولانی از گوشی همراه می‌تواند باعث مشکل در به خاطر آوردن خاطرات سفر شود.

منبع:دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->