افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران
سرخط خبرها

نظر مردم درباره اوضاع بازار میوه و شیرینی و آجیل آخر سال چیست؟

  • کد خبر: ۱۰۲۵۴۹
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
نظر مردم درباره اوضاع بازار میوه و شیرینی و آجیل آخر سال چیست؟
در شهری مثل مشهد که سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر است، بازار معنای متفاوت تری در مقایسه با دیگر نقاط کشور دارد، به ویژه در شب و روز‌های نوروز؛ اما با شیوع ویروس کرونا نفس بازار به شماره افتاد و حالا ماه هاست که کسادی بازار یا بسیاری را به تغییر شغل مجبور کرده یا بازاریان را با مشکلات اقتصادی جدی روبه رو کرده است.

محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ روز‌های آخر اسفند برای بسیاری از ما یادآور خاطرات خوش خرید لباس و کفش برای سال نو است، روز‌هایی که بازار رونق زیادی داشت، دستفروش‌ها در کنار خیابان‌های اصلی شهر حضور داشتند و هرچه به لحظه تحویل سال نزدیک می‌شدیم، جنب و جوش در بازار بیشتر می‌شد. مفهومی که این روز‌ها به نظر می‌رسد تفاوت زیادی پیدا کرده است با آنچه در گذشته داشت، چه از حیث خاطره بازی و مرور نوستالژی‌های دوران بچگی و چه آنچه در فضای اجتماعی و اقتصادی اطرافمان وجود دارد و بر آن تأثیر گذاشته است. شاید بارزترین این تفاوت‌ها را کمی باید در روز‌های همچنان کرونایی عید ۱۴۰۱ دانست.

ویروسی که دو سال است با آن دست به گریبان هستیم و حالا سومین سال آن از راه می‌رسد. آنچه، اما بیشتر از کرونا نمود پیدا کرده وضعیت جیب مردم است و تقابل آن با گرانی ها. گرانی‌هایی که چندی پیش با پرواز ماهی شب عید از سفره مردم خودش را نشان داد و حالا هم با بی رونق کردن بازار خرید شب عید. اصولا مفهوم «بازار شب عید» اهمیت زیادی برای فعالان حوزه بازار دارد، چه آن‌ها که در ابعاد بزرگ‌تر بخش مهمی از بازار را تحت پوشش قرار می‌دهند و چه خرده فروش‌ها که در ارتباط مستقیم با مشتری قرار دارند.

در شهری مثل مشهد که سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر است، بازار معنای متفاوت تری در مقایسه با دیگر نقاط کشور دارد، به ویژه در شب و روز‌های نوروز؛ اما با شیوع ویروس کرونا نفس بازار به شماره افتاد و حالا ماه هاست که کسادی بازار یا بسیاری را به تغییر شغل مجبور کرده یا بازاریان را با مشکلات اقتصادی جدی روبه رو کرده است. در این بین وضعیت اقتصادی مردم هم به تأثیر منفی کرونا بر بازار اضافه شده و همه این‌ها دست به دست هم داده است تا بازار شب عید دیگر رونق گذشته را نداشته باشد و بسیاری از صنوف حال و هوای بازار خوب شب‌های عید را تجربه نکنند.

در این روز‌های آخر سال و درحالی که قیمت برخی کالا‌ها افزایش یافته، بسیاری از خانواده‌ها قدرت خریدشان کاهش چشمگیری داشته است. رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه به دلیل بالا بودن نوسان قیمت و گران شدن روزانه مواد اولیه، قیمت مصوب شیرینی شب عید ثابت نیست، گفت: «اکنون گرانی شیرینی موجب کاهش خرید این کالا از سوی مردم شده و خرید آن نسبت به سال گذشته و خصوصاً سال‌های قبل از کرونا افت شدیدی داشته است.»

در این بین برخی سازمان‌ها مثل شهرداری مشهد با برپایی ۱۰ جایگاه عرضه مستقیم میوه در مناطق پرجمعیت و کم برخوردار شهر تلاش کرده است تا به خانواده‌هایی که از توان خرید کمتری برخوردار هستند کمک کند. موضوعی که واکنش‌هایی را هم در فضای مجازی ایجاد کرده است و به قول یکی از کاربران: «به شلوغی بازار نگاه نکنید. نه مردم از قیمتا راضین و نه کسبه از میزان مشتری ها.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->