سرخط خبرها

آدرس و راهنمای المان‌ها و برنامه‌های نوروزی مشهد الرضا (ع) ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۲۷۳۷
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
آدرس و راهنمای المان‌ها و برنامه‌های نوروزی مشهد الرضا (ع) ۱۴۰۱
شهرداری مشهد امسال هم، همزمان با فرا رسیدن نوروز و بهار طبیعت، با برگزاری جشنواره هنرهای شهری، این شهر را برای مجاوران و زائران حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام آماده می‌کند. اینجا اطلاعات کامل المان‌های نوروزی، برنامه‌های فرهنگی و اجراهای نمایشی را برایتان گرد آورده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز - شهرداری مشهد امسال، همزمان با فرارسیدن نوروز و بهار طبیعت، با برگزاری جشنواره هنرهای شهری، این شهر را برای مجاوران و زائران حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام آماده می‌کند. دبیرخانه جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد در بیانیه معرفی آثار جشنواره آورده است:

در ایام روح‌افزای اولین نوروز قرن ۱۵ هجری شمسی، با چهاردهمین جشنواره «هنرهای شهری مشهد» میزبان چشم و دل شما زائران و مجاوران بهشت رضوی هستیم. این جشنواره. آبانماه ۱۴۰۰ برای دریافت آثار هنرمندان فراخوان داد و اینک آثار برگزیده داوران، با تلاش شبانه‌روزی هنرمندان، ساخته و در اماکن مختلف شهر، نصب شده است.

مهمترین آثار اجراشده این دوره، ۱۲ پاویون (فضای مفهومی) و ۱۸ المان تعاملی هستند که با موضوعات مختلف، داستان‌هایی از مشهدالرضا (ع ) را در ۳۰ فضای مهم شهر، روایت می‌کنند.

۲۳ اثر برگزیده بخش آذینبندی در ۱۲۲ نقطه شهر و ۲۵ اثر برگزیده بخش دیوارنگاری در ۵۰ دیوار با حدود ۱۰ هزار مترمربع وسعت، نیز دیگر آثاری هستند که زینت‌بخش سازه‌ها و دیواره‌های شهر شده‌اند و در کنار رنگ‌آمیزی و زیباسازی تقاطع بزرگ غیرهمسطح آزادی و ۱۲ پل عابرپیاده، منظری بانشاط را برای شهر به ارمغان آورده‌اند.

بخش دیگری از برنامه‌های جشنواره، برگزاری رویدادهایی است که در قالب‌های مختلف. برای گذران اوقات شریف مردم تدارک شده‌اند. این رویدادها شامل اجرای ۱۵ عنوان نمایش از آثار برگزیده جشنواره با ۶۷۵ نوبت اجرا، ۲۰۰۰ اجرای پاتوق سرود در ۳۳ نقطه شهری با حضور گروه‌های مختلف از اقوام ایرانی، ۱۵ رویداد فرهنگی، هنری، سرگرمی در کنار المان‌ها و پاویون‌ها و ۷۵ نوبت نمایش ویژه ویدئومپینگ در میدان جانباز می‌شوند.

شهرداری مشهد، در آستانه سال نو، علاوه بر برگزاری این جشنواره، اقدامات گسترده دیگری نیز انجام داده است. طراحی و ساخت المان‌ها و جشنواره‌های گل و گیاه و برگزاری انواع رویدادهای گردشگری که مهمترین آن‌ها در نقشه معرفی شده‌اند؛ در کنار حجم بزرگی از اقدامات عمرانی، فرهنگی و زیباسازی دیگر، خدمتی کوچک، برای زائران و مجاوران حریم قدسی حضرت رضا) ع هستند.

سالی سرشار از برکت و نوروزی لبریز از حال خوب را در سایه کرامت حضرت رضا (ع) برایتان آرزومندیم.

خدمتگزاران شما در دبیرخانه جشنواره بینالمللی هنر‌های شهری مشهد

برای دانلود فایل پی‌دی‌اف نقشه و راهنمای المان‌ها و برنامه‌های نوروزی شهر مشهد کلیک کنید

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->