سرخط خبرها

جلسه شورای شهرداران مناطق در منطقه ۲

  • کد خبر: ۱۰۲۹۸
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
جلسه شورای شهرداران مناطق در منطقه ۲
جلسه شورای شهرداران مناطق با حضور حاتمی، مدیرکل حوزه شهردار و امور هماهنگی مناطق شهرداری، پیروی مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات، مقدم دبیر شورای مدیران مناطق شهرداری مشهد، بارانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد و شهرداران مناطق در شهرداری منطقه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، در این جلسه شهرداران مناطق به بیان دیدگاه‌های خود درباره مشکلات پیش‌روی شهرداری‌ها پرداختند.
جلال قربانی، شهردار منطقه ۲، در این جلسه گفت: رسیدگی به این منطقه به دلیل وسعت گستره جغرافیایی که از میدان شهدا تا کال زرکش را در برمی‌گیرد، نیازمند توجه و عزم جدی است و ما در این منطقه با انجام بازدید‌های میدانی مستمر تمامی موضوع‌های منطقه را رصد و پس از مشاهده مشکلات، آنان را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کنیم.
قربانی به برخی از مشکلات منطقه اشاره کرد و افزود: کمبود فضای سبز در محلات کم برخوردار یکی از دغدغه‌های منطقه است. مردم در این محلات از نبود فضای سبز برای گذراندن اوقات فراغت گلایه دارند. در این‌باره ما درصدد توسعه بوستان‌های موجود با خریداری زمین و ایجاد بوستان‌های محلی هستیم.
شهردار منطقه ۲ دیگر مشکل منطقه را وجود زمین‌های قولنامه‌ای و ساخت‌وساز‌های غیراصولی بیان کرد و افزود: در محلاتی مانند هدایت، شهید کریمی، شهید هنرور، ابوطالب، کارخانه قند آبکوه برخی شهروندان به ساخت‌و‌ساز‌های غیراصولی و ساخت طبقات مازاد اقدام می‌کنند که در صورت بروز بحران در این محلات مدیریت شهری با مشکلات جدی مواجه خواهد بود. از سویی وجود طبقات مازاد موجب می‌شود در ساختمان جای کافی برای پارک خودرو‌ها نباشد و حجم زیادی خودرو به پیاده‌رو‌ها سرازیر شود. نبود جای پارک و درگیری مردم در این‌باره حاصل ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در محلات است.
جلال قربانی اقدامات بازدارنده منطقه برای ساخت‌وساز‌های غیرمجاز را این‌گونه تشریح کرد: در این‌باره با جدیت با متخلفان برخورد می‌کنیم. ارجاع تخلفات ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰ و اجرای رأی قلع بنا جزو مواردی است که اکنون در منطقه در حال اجراست.
وی به تأثیر این اقدامات نیز اشاره کرد و گفت: اکنون شهروندان برای ساخت طبقه مازاد به دنبال دریافت مجوز هستند و ما نیز طبق ضابطه‌های شهر‌سازی، برای ساخت طبقه مازاد تصمیم‌گیری می‌کنیم.
در ادامه این جلسه شهرداران مناطق به تبادل‌نظر درباره مباحث و مشکلات مشابه شهرداری‌ها در حوزه اجرایی پرداختند.
پس از اتمام جلسه، شهرداران مناطق از پروژه‌ها و فعالیت‌های منطقه بازدید کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->