تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
سرخط خبرها

۶۵۰۰ توپ فوتبال به یاد کارگران کشته شده در قطر

  • کد خبر: ۱۰۳۷۶۲
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
۶۵۰۰ توپ فوتبال به یاد کارگران کشته شده در قطر
یک هنرمند آلمانی در اقدامی اعتراضی ۶۵۰۰ توپ فوتبال را به یاد ۶۵۰۰ کارگر جان باخته در جریان آماده سازی استادیوم‌های فوتبال جام جهانی در قطر به نمایش گذاشت.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ جمعه شب بعد از قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های حاضر در این مسابقات حریفانشان را شناختند و حالا دیگر جام جهانی قطر بیش از گذشته رنگ وبوی واقعیت به خودش گرفته، تاریخ بازی‌ها مشخص است، تیم‌های حاضر در این مسابقات تقریبا شناخته شده اند و طرف داران فوتبال در جهان همه چشم به راه آغاز این ضیافت فوتبالی هستند.

۶۵۰۰ توپ فوتبال به یاد کارگران کشته شده در قطر

جام جهانی قطر بیست ودومین دوره جام جهانی فوتبال است و قرار است از ۳۰آبان تا ۲۷آذر۱۴۰۱ برگزار شود. نماد این دوره از مسابقات جام جهانی را یک ایرانی طراحی کرده است.

«حسین اوجاقی» طراح نماد جام جهانی ۲۰۲۲ است. او برای طراحی اولیه، شاهینی انتخاب کرد که نماد قطر بود و اتفاقا موفق شد به جمع سه طرح برتر برای نماد جام جهانی راه پیدا کند که درنهایت با دخالت مستقیم امیر قطر، طرحش تصحیح و انتخاب شد.

هرچند میزبانی قطر از همان ابتدا حاشیه‌های زیادی به همراه داشت، مثلا در همان ماه‌های اولی که این کشور به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد، شایعاتی مبنی بر فساد مالی برای گرفتن میزبانی مطرح شد.

علاوه بر این، قطر به دلیل رفتار بد با کارگران خارجی که در سال‌های گذشته در پروژه‌های مرتبط با جام جهانی مشغول به کار بودند، با انتقاد شدیدی روبه رو شد تا آنجا که عفو بین الملل به «کار اجباری» اشاره و اعلام کرد که صد‌ها یا هزاران کارگر مهاجر در نتیجه نقض حقوق بشر و شرایط کار بی دقت و غیرانسانی در جریان آماده سازی ورزشگاه‌ها جان باخته اند؛ موضوعی که با سکوت مقامات این کشور روبه رو شد.

۶۵۰۰ توپ فوتبال به یاد کارگران کشته شده در قطر

رقم واقعی تعداد کارگران خارجی که در جریان آماده سازی ورزشگاه‌های قطر جانشان را از دست داده اند، مشخص نیست، اما نشریه انگلیسی گاردین از جان باختن ۶۵۰۰کارگر خارجی از سال۲۰۱۰ تا تابستان۲۰۲۱ سخن می‌گوید.

این درحالی است که برگزارکنندگان جام جهانی فوتبال تعداد کارگران کشته شده سال گذشته را ۳۷نفر اعلام کرده اند. موضوعی که «گکیوهانس تریب»، هنرمند آلمانی، روز جمعه اول آوریل و هم زمان با برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر، با اجرای کاری هنری در مقر فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در زوریخ به آن پرداخت و در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

این هنرمند ۶۵۰۰توپ فوتبال را که با شن و ماسه پر کرده بود، جلو ساختمان فیفا قرار داد. یوهانس تریب در توضیح این «اعتراض هنرمندانه» گفت: «هر توپ به صورت انفرادی نمایانگر یکی از کارگرانی است که در ساخت ورزشگاه‌های جام جهانی در قطر جان باختند. فیفا با وجود آگاهی از این مسئله، از وقوع این فاجعه جلوگیری نکرده است و در روزی که قرعه کشی جام جهانی برگزار می‌شود، این موضوع را نباید مخفی نگه داشت.»

در سال‌های گذشته وضعیت نابسامان کارگران خارجی در قطر از لحاظ حقوقی و بهداشتی مورد انتقاد شدید نهاد‌های حقوق بشری در جهان بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->