جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور توضیحات جدید وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان و اصلاح حقوق کارگران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه شورای عالی کار تعیین می‌شود (۲۱ فروردین ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۴۳۹۶
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
  • ۲
حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه شورای عالی کار تعیین می‌شود (۲۱ فروردین ۱۴۰۱)
رییس فراکسیون کارگری مجلس: تامین اجتماعی برای تفسیر به رای در تعیین حقوق بازنشستگان باید با مجلس مشورت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بابایی کارنامی در مورد اعلام خبری از سوی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر کشور که در پی افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان مطرح شده است مبنی بر اینکه ساز و کار افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از مفاد قانونی پیروی می‌کند. گفت: دولت و سازمان تامین اجتماعی نمی‌توانند در مورد تعیین میزان حقوق بازنشستگان به تنهایی تصمیم بگیرند و باید تابع قوانین و مقررات باشند. کمااینکه صندوق تامین اجتماعی تابع مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی بوده و تفسیر به رای در این مورد نیز برعهده مجلس است.

تعیین حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه شورای عالی کار صورت می‌گیرد

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این مواد از قانون تامین اجتماعی حقوق بازشستگان تامین اجتماعی باید حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار باشد که سالانه در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند، همچنین طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز که به حداقل معیشت خانوار‌ها اشاره دارد باید بر اساس اعلام بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی صورت گیرد که ۳۸ درصد اعلام کرده است.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم، تصریح کرد: تامین اجتماعی نباید در این حوزه توپ را به زمین دیگر بخش‌ها بیندازد و باید از آن چیزی که بر اساس قانون، عرف و قواعدی که در طول سال‌های اخیر تعیین شده است، تمکین کند و نمی‌تواند در این زمینه یک بام و دو هوا برخورد کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اگر تامین اجتماعی در این زمینه برای تفسیر در دو راهی قرار گرفته است باید از نظر مجلس بهره‌مند شود همچنین از نظر تشکل‌های فعال در این حوزه استفاده کند و با همان رویکردی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افزایش شاخص‌های رفاه وجود داشته به طور ویژه از بازنشستگان حمایت کند که مدت‌ها است زمین خورده بی‌تدبیری‌های برخی مسئولان و وزرای دولت‌های مختلف هستند و نباید آن‌ها را رها کنند و نادیده بگیرند که تفسیر خود را داشته باشند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این فراکسیون از بازنشستگان و تشکل‌های فعال در این حوزه حمایت خواهد کرد تا آنچه مدنظرشان است، محقق شود ضمن اینکه اجرای دقیق مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی بر اساس مصوبه شورای عالی کار را از دولت خواهانیم.

منبع: خانه‌ملت


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
0
درودوسلام برشرافتت همشهری عزیزم،خداخیرتان دهد سپاسگزاریم
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
0
اینقدر ما را زجر ندهید اطراف خودم چند نفر را می سناسم اقدام به خود کشی کردند ایا مسعولا ن می دانند خود کشی برای یک مرد ۵۰ساله یعنی چه یعنی دیگر هیچ اعتقاد وایمانی نمانده شما ما را از قیامت می ترسانید فکر نکنم بدتر از این اوضاع باشد برای این جامعه زشت است بخدا بخدا بخدا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->