تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم
سرخط خبرها

بیانیه تجدید عهد و پیمان اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با آرمان‌های شهدای رمضان حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۰۴۵۲۸
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
بیانیه تجدید عهد و پیمان اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با آرمان‌های شهدای رمضان حرم مطهر رضوی
صبح امروز در سی و پنجمین صحن علنی شورای اسلامی مشهد مقدس، بیانیه‌ای در محکومیت حادثه تروریستی علیه شهدای رمضان حرم مطهر رضوی قرائت شد.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز در سی و پنجمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد به مناسبت شهادت دو طلبه جهادی، حجج الاسلام اصلانی و دارایی بیانیه‌ای در صحن علنی قرائت شد که مشروح آن به شرح ذیل است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین
فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدّت مشترک بین همه‌ی مردم؛ که البتّه در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملّت ایران هم نیست، برای دنیای اسلام بلکه برای جهان بشریت است. (امام خامنه‌ای)

ما وارثان خون شهدای کربلا و شیر بچه‌های حیدر کرار هستیم که در عملیات‌های دفاع مقدس، با دشمن بعثی سینه به سینه جنگیدند، در خاک و خون غوطه‌ور شده و برای حفظ کشور جانفشانی کردند.

۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و ما برای حفظ وجب به وجب این سرزمین جانفشانی‌ها کردیم تا به جایگاه امروزی خود که آرامش و امنیت است، دست یابیم.

شیعه و سنی، ایرانی و افغانستانی در جبهه حق علیه باطل جنگیدیم و خواهرانه و برادرانه برای دفاع از کشور در یک صف ایستادیم و طعم شیرین پیروزی مقاومت را چشیدیم و در خطه‌ای از خورشید با یکدیگر زندگی کردیم.

امروز که در پیشگاه خداوند متعال و در جایگاه خدمت به مردم ایستاده‌ایم، برخود می‌بالیم که حافظ این آب و خاک بوده و برای اعتقاد‌هایی که به واسطه آن رشد و نمو یافته، خود را فدا می‌کنیم.

با این عقیده پرورش یافتیم و در مکتب عشق و ارادت به حضرت رضا (ع) شاگردی کردیم؛ قدم در راه خدا نهادیم و بنای خود را به رضایت بندگانش گذاشتیم تا در این راه شهید شویم و رفیق.

یاران جهادی ما در حاشیه شهر مشهد، چشم و چراغی برای مساجد بودند، دوستانی برای کودکان و خانواده‌های محروم، هم رزم فعالان جهادی و واعظی سخنور برای اهداف اسلام و انقلاب بودند؛ اقداماتی که خاری بر چشم دشمنان اسلام بود و نمی‌توانستند این اعتلای دین، فرهنگ و اخلاق را تاب آورند.

آه از سوم رمضان سال ۱۴۴۳ که هم قبیله ما، یار ما، همرزم جهادی ما اسیر دستان ایادی استکبار شد، با دهان روزه در حرم مطهر رضوی در خاک و خون غلطیده شد و به مقام پرفیض شهادت نائل آمد.

داغی که بر دل ما نشست، تشییعی که با حضور مردم شهید پرور مشهد برگزار شد، تدفینی که با حضور ملائک در جوار بارگاه منور رضوی صورت پذیرفت، از مقابل چشممان نمی‌رود و خاطره آن روز در ذهن زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) محو نمی‌گردد.

با شهادت حجج الاسلام اصلانی و دارایی، فرزندان حاشیه شهر حامیان معنوی خود را از دست دادند، اما راه پربرکت این شهدا، پرخروش و با صلابت ادامه خواهد یافت.

آه بر دل سیاه و کور ایادی استکبار، نفرین بر آمریکا و اسرائیل که دست نشانده‌های سیاه طینت خود را با عقاید پوچ و انحرافی لبریز ساخته و با اقدامی ددمنشانه همچون درندگان، اینگونه در حریم امن الهی، به جان سه طلبه شهر بهشت افتاده و آن‌ها را مجروح و به شهادت رساندند.

محکوم می‌کنیم و حکم می‌دهیم این اقدام وحشیانه و خارج از منطق عقل و احساس را، و به دشمنان قسم خورده خود اعلام می‌داریم که ایران، سرزمینی که صاحب آن حضرت مهدی (عج) است، جایی برای تفکرات انحرافی و خونریزانه نیست.

محکوم می‌کنیم و حکم می‌دهیم که هتک حرمت به حرم رضوی بدون پاسخ نخواهد بود و راه شهدای رمضان حرم رضوی پررهرو و استوار باقی خواهند ماند.

محکوم می‌کنیم و حکم می‌دهیم که «شعار مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» تعدیل نشود و در هیچ برهه‌ای از تاریخ از اصالت دین و اسلاممان عقب ننشینیم.

اگر چند روز در داغ این شهدا بر خود سوختیم و نالیدیم، اما جریان تکفیری بداند که پرچم اسلام در این آب و خاک برافراشته‌تر خواهد شد، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان و جریان تکفیری خواهیم کوفت و بر جریان اصیل انقلابی و جهادی خود حرکت خواهیم کرد.

ما خادمان شهر امام مهربانی‌ها ضمن ابراز همدردی با خانواده این شهدا، حضور آن‌ها را در شورای اسلامی مشهد مقدس مغتنم شمرده و در محضر روح پرفتوح شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای رمضان حرم رضوی عهد می‌بندیم که به پای اقدامات جهادی و انقلابی آن‌ها، بایستیم و از پا ننشینیم.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی مشهد مقدس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->