شناسایی ۳۴۰ کودک کار در مشهد در ۹ماهه نخست ۱۴۰۳ ۶ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در آستانه خودکفایی ۲۹ ماه عجیبی که قابل پیش‌بینی بود سرقت تریلی حامل ۸ دستگاه خودرو در نیشابور (۱۷ دی ۱۴۰۳) محکومیت ۳۹ میلیارد ریالی قاچاقچی ارز در مشهد (۱۸ دی ۱۴۰۳) اقدامات بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی درخصوص معتادان متجاهر | ایستگاهی برای ته‌خطی‌ها زلزله مهیب در چین | شمار کشته‌ها به ۹۵ تن رسید (۱۸ دی ۱۴۰۳) بازسازی جنایت دسته جمعی  در صدمتری | قتل به بهانه جلب ۶۲ درصد سالمندان اضافه وزن دارند کم‌شنوایی نوزادان در هر هزار تولد، یک تا ۳ مورد است ارائه درس دوواحدی مهارت‌های زندگی به دانشجویان ترم اول، اجباری شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی، امروز (سه‌شنبه، ۱۸ دی ۱۴۰۳) | امروز و فردا هوا سرد می‌شود واگذاری ۹۰ درصد فعالیت‌های بهزیستی به بخش غیردولتی «شیر مادر»، ضامن سلامتی نوزاد و مادر از قصاص تا زندان؛ مجازات ۲ برادر جنایتکار که راننده مسافرکش را به قتل رساندند ۳ درصد مردم به انحراف ستون فقرات مبتلا هستند قتل دختر توسط پدرش به بهانه آبرو | عذاب وجدان ندارم آیا یوتیوب برای اساتید و دانشجویان رفع فیلتر می‌شود؟ آیا باید نگران شیوع ویروس جدید چینی باشیم؟ نوبت‌گیری سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان چگونه انجام می‌شود؟ راهکار‌های پیشنهادی کمیسیون کشاورزی مجلس برای اصلاح وضع موجود مدیریت پسماند‌ها در کشور تأکید رئیس سازمان محیط زیست بر ضرورت تصویب پیش‌نویس اصلاحیه قانون مدیریت پسماند ماجرای برداشتن عمامه روحانی در فرودگاه مهرآباد چه بود؟ + فیلم پیش‌بینی بارش برف و باران در ۱۱ استان (۱۸ دی ۱۴۰۳) باید‌ها و نباید‌های تغذیه‌ای در دوران بارداری فرصت رسیدگی به بیمار در اورژانس زیر ۶ ساعت است چه کسانی مستعد ابتلا به «زونا» هستند؟ هشدار قرمز برای بازار تجهیزات پزشکی بوشهر دوباره لرزید (۱۷ دی ۱۴۰۳) مدارس اراک فردا (سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳) تعطیل شد مدارس ابتدایی شهر و استان تهران فردا (سه شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳) هم غیرحضوری است
سرخط خبرها

مقام قضایی و دادستان وارد مسئله ایمن نبودن خودرو‌های داخلی شوند

  • کد خبر: ۱۰۴۶۰۵
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
مقام قضایی و دادستان وارد مسئله ایمن نبودن خودرو‌های داخلی شوند
پس از گذشت حدود ۳ ماه از تصادف در محور بهبهان-رامهرمز، رئیس پلیس ناجا دوباره ایمن نبودن خودرو‌های داخلی را یادآوری کرده است.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ به نظر می‌رسد داستان ایمن نبودن خودرو‌های داخلی وارد مرحله جدیدی شده است و آغاز این روند را باید در تصادف زنجیره‌ای مهیبی که دی ۱۴۰۰ در محور بهبهان-رامهرمز اتفاق افتاد، جست وجو کرد؛ تصادفی که در آن پنجاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند و درنهایت چهارتن از سرنشینان خودرو‌ها فوت شدند و تعداد زیادی هم مصدوم به جا گذاشت. بررسی‌های بیشتری که بعد از این حادثه انجام شد، مشخص کرد در این تصادف که بیشتر خودرو‌های آن داخلی بوده، ایربگ هیچ خودرویی باز نشده است.

سردار هادیان فر، رئیس پلیس ناجا، همان زمان با انتقاد به وضعیت خودرو‌ها گفت: «در حادثه بهبهان، ایربگ هیچ خودرویی باز نشد. این چه خودرویی است که ما داریم؟ چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودرو‌ها نظارت کنند. چرا استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود؟» نکته جالب ماجرا توجیه عجیب دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره بازنشدن ایربگ‌ها بود: «خودرو‌ها در این تصادف از عقب دچار حادثه شده اند و به همین دلیل، ایربگ‌ها باز نشده است. البته بر اساس قوانین، اگر سرعت دو خودرو در حادثه کمتر از پانزده کیلومتر باشد، ایربگ آن‌ها باز نمی‌شود.» این صحبت واکنش‌های منفی زیادی را به دنبال داشت.

مدیر گروه قوای محرکه دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت هم چند روز پس از بروز این حادثه گفت: «در چند سال گذشته به علت تحریم‌ها و مطرح شدن نهضت داخلی سازی قطعات، افراد زیادی بدون اینکه صلاحیت لازم را داشته باشند، قطعه مونتاژ کردند.» بد نیست بدانید که آمار و مستندات سال‌های ۱۳۸۴تا ۱۳۸۶ نشان می‌دهد یکی از شاخص‌های بسیار مهمی که ۲۸ هزار کشته در سال را به زیر ۱۷ هزار کشته رساند، واردات خودرو ایمن بود؛ مسئله‌ای که امروز حرف درباره اش زیاد است و هنوز به جای مشخصی هم نرسیده است.

حالا خیلی از این اتفاق نگذشته است که سردار هادیان فر طی صحبت‌هایی که در صداوسیما بیان کرد، دوباره پای این ماجرا را پیش کشید. او این پرسش را مطرح کرد که اکنون چه کسی بر قطعات خودرو نظارت می‌کند و آیا اگر سازمان استاندارد ۱۰ سال پیش نظارت کرده، کافی است؟

سردار هادیان فر در ادامه صحبت هایش گفت: «ما برابر قانون مکلف هستیم در تصادفات سهم تقصیر سازمان‌ها و نهاد‌ها را مشخص کنیم و این کار را هم می‌کنیم. اگر نتیجه نگیریم، حتما سازمان‌های بالادست خودروساز را هم مسئول می‌کنیم تا بیایند پاسخ مقام قضایی را بدهند.»

روزنامه جوان هم در گزارشی که در این باره کار کرده، از قول سردار هادیان فر نوشته است: «ضروری است که مقام قضایی و دادستان وارد شوند و پیش از اینکه خودرو‌های بی کیفیت برای شماره گذاری انبار شود، از آن‌ها بخواهند تولیدشان را مدتی متوقف کنند و پس از برطرف کردن ایرادها، تولید را از سر بگیرند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->