علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

ایربگ‌های بازنشده کار دست وزیر داد

  • کد خبر: ۹۶۰۵۵
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
ایربگ‌های بازنشده کار دست وزیر داد
کیسه‌های هوایی که شرکت خودروساز داخلی آن را جزو آپشن هایش می‌داند و پولش را هم جلوجلو از مردم می‌گیرد، ولی درظاهر کار نمی‌کرده و کسی ککش هم نمی‌گزد. حالا پلیس جدی‌تر وارد عمل شده و برای خودروساز‌ها خط ونشان کشیده و گفته است اگر ایمنی خودرو‌ها درست نشود خبری از پلاک گذاری هم نیست.

عروجی | شهرآرانیوز؛ یک هفته از تصادف زنجیره‌ای صبح روز ۲۰ دی می‌گذرد و اصل خبر به هیچ وجه داغ نیست. از این دست تصادف‌های مرگ بار و پرکشته و زخمی هم در این سال‌ها کم نداشتیم، اما چه شد که همچنان این خبر در صدر تحلیل‌ها و گفتگو‌های رسانه‌ای قرار دارد؟ پلیس راهور این بار ترجیح داد به جای اعلام آمار و جزئیات تصادف و قصور و مه جاده به اصل موضوع ورود کند و بگوید که ایربگ‌های ۹۹ درصد از ماشین‌های حادثه دیده که ساخت داخل بودند باز نشده است. حواشی این خبر و عواملی که باعث شده ۵۹ خودرو در زنجیره‌ای مرگبار گرفتار شوند، هنوز داغ است.

گرچه برای سه خودرویی که در این تصادف دچار حریق شدند و سرمایه شان جلوی چشمشان خاکستر شد یا برای آن خانواده سه نفره‌ای که در دم جان باختند، هنوز افکار عمومی بغض دارد، ولی موضوع مهم و حیاتی ایربگ ها، کاری کرده که ذهن‌ها بیشتر به آن سمت می‌رود، به آن سمت که پس کیسه‌های هوای تعبیه شده در خودرو‌ها چه کاره بوده اند که نتوانسته اند جلوی مرگ مردم یا آسیب دیدگی شان را بگیرند.

کیسه‌های هوایی که شرکت خودروساز داخلی آن را جزو آپشن هایش می‌داند و پولش را هم جلوجلو از مردم می‌گیرد، ولی درظاهر کار نمی‌کرده و کسی ککش هم نمی‌گزد. حالا پلیس جدی‌تر وارد عمل شده و برای خودروساز‌ها خط ونشان کشیده و گفته است اگر ایمنی خودرو‌ها درست نشود خبری از پلاک گذاری هم نیست. از مجلس هم خبر می‌رسد که آن‌ها برای استیضاح وزیر صمت آماده می‌شوند، اما هنوز در هیئت رئیسه اعلام وصول نشده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس به رسانه‌ها گفته است: «سازمان ملی استاندارد یک آزمایشگاه مناسب برای آزمایش خودرو ندارد، این سازمان وظیفه داشت که آزمایشگاهی برای خودرو تأسیس کند، در جاده قم زمینی هم برای این کار اختصاص داده شد تا درباره تخریب و تصادف خودرو آزمایش‌ها انجام شود، اما سازمان ملی استاندارد چندین سال است که هنوز این پروژه را به نتیجه نرسانده است.»

علی جدی گفته: «استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ نفر امضا کرده اند، از کمیسیون صنایع هم ۲ یا ۳ نفر استیضاح را امضا کرده اند، استیضاح حداقل با ۱۰ امضا عملی می‌شود. به هرحال موضوع خودرو باید حل شود. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از سؤال‌هایی که از وزیر صمت از طرف نمایندگان وجود دارد و به کمیسیون صنایع ارجاع داده می‌شود، در حوزه خودرو است.» با همه این‌ها تاکنون هیچ مسئولی از طرف خودروساز‌ها دراین باره صحبتی نکرده و توضیح روشنی نداده است. معنی اش احتمالا می‌تواند این باشد که آن‌ها بازهم می‌توانند قسر در بروند و کارشان را ادامه بدهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->