تصادف سه خودرو در قوچان خراسان رضوی با ۶ مصدوم (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) ۶ مفقودی در انفجار بندر شهید رجایی عوارض و نشانه‌های زایمان زودرس این را برای شما مشهدی‌ها می‌نویسم دستور رسیدگی فوری به مصدومان حادثه بندر شهید رجایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی افزایش قربانیان و مجروحان انفجار بندر شهید رجایی | ۸ کشته و ۶ مفقود و ۷۵۹ مجروح (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس جمعیت هلال احمر: ۵ فروند بالگرد هلال‌احمر به بندرعباس اعزام شد دادستان کل کشور نسبت‌به انتشار اخبار کذب از حادثه بندر شهید رجایی هشدار داد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) تندخویی و تندمزاجی نابود کننده پیوندهای خانوادگی و اجتماعی | سم مهلک یک رابطه وزیر بهداشت دستور رسیدگی فوری به مصدومان بندر شهید رجایی را صادر کرد بازی با مرگ با بلع یک کیلو و ۸۰۷ گرم تریاک در تربت حیدریه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) قتل بر اثر اختلاف مالی در لرستان | دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت ماجرای تیراندازی پلیس تهران در قلهک چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) تصویب پرداخت ۱۸۵هزار میلیارد تومان از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۴ لخته‌شدن خون در مغز مرد ترکیه‌ای، زبانش را دانمارکی کرد! افزایش سرقت از مشاغل حساس در تهران؛ آیا قوانین بازدارنده کافی هستند؟ شمار موتورلانس‌های اورژانس مشهد بیش از ۲ برابر شد هشدار به مادران باردار: نشانه‌های زایمان زودرس را بشناسید آمار تلفات و تعداد مصدومان انفجار شدید در اسکله شهید رجایی بندرعباس + فیلم واکسیناسیون از مرگ‌ومیر ۴۰ درصد از کودکان جلوگیری کرده است رئیس کمیسیون اصل نود مجلس: خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی همسر متوفی بلافاصله مسدود نشود آخرین فرصت ثبت‌نام برای ترمیم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان اعلام شد نقش آفرینی موفق شعبه ۳۰۳ شورای حل اختلاف مشهد در صلح و سازش یک پرونده مطالبه طلا انفجار شدید در بندر شهید رجایی بندرعباس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) + فیلم و علت انفجار برنامه جدید معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برای دبستانی‌ها آمار عجیب ازدواج در ایران؛ زنان متأهل کمتر از مردان! | ۲۵ هزار ازدواج بالای ۵۰ سال
سرخط خبرها

ایربگ‌های بازنشده کار دست وزیر داد

  • کد خبر: ۹۶۰۵۵
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
ایربگ‌های بازنشده کار دست وزیر داد
کیسه‌های هوایی که شرکت خودروساز داخلی آن را جزو آپشن هایش می‌داند و پولش را هم جلوجلو از مردم می‌گیرد، ولی درظاهر کار نمی‌کرده و کسی ککش هم نمی‌گزد. حالا پلیس جدی‌تر وارد عمل شده و برای خودروساز‌ها خط ونشان کشیده و گفته است اگر ایمنی خودرو‌ها درست نشود خبری از پلاک گذاری هم نیست.

عروجی | شهرآرانیوز؛ یک هفته از تصادف زنجیره‌ای صبح روز ۲۰ دی می‌گذرد و اصل خبر به هیچ وجه داغ نیست. از این دست تصادف‌های مرگ بار و پرکشته و زخمی هم در این سال‌ها کم نداشتیم، اما چه شد که همچنان این خبر در صدر تحلیل‌ها و گفتگو‌های رسانه‌ای قرار دارد؟ پلیس راهور این بار ترجیح داد به جای اعلام آمار و جزئیات تصادف و قصور و مه جاده به اصل موضوع ورود کند و بگوید که ایربگ‌های ۹۹ درصد از ماشین‌های حادثه دیده که ساخت داخل بودند باز نشده است. حواشی این خبر و عواملی که باعث شده ۵۹ خودرو در زنجیره‌ای مرگبار گرفتار شوند، هنوز داغ است.

گرچه برای سه خودرویی که در این تصادف دچار حریق شدند و سرمایه شان جلوی چشمشان خاکستر شد یا برای آن خانواده سه نفره‌ای که در دم جان باختند، هنوز افکار عمومی بغض دارد، ولی موضوع مهم و حیاتی ایربگ ها، کاری کرده که ذهن‌ها بیشتر به آن سمت می‌رود، به آن سمت که پس کیسه‌های هوای تعبیه شده در خودرو‌ها چه کاره بوده اند که نتوانسته اند جلوی مرگ مردم یا آسیب دیدگی شان را بگیرند.

کیسه‌های هوایی که شرکت خودروساز داخلی آن را جزو آپشن هایش می‌داند و پولش را هم جلوجلو از مردم می‌گیرد، ولی درظاهر کار نمی‌کرده و کسی ککش هم نمی‌گزد. حالا پلیس جدی‌تر وارد عمل شده و برای خودروساز‌ها خط ونشان کشیده و گفته است اگر ایمنی خودرو‌ها درست نشود خبری از پلاک گذاری هم نیست. از مجلس هم خبر می‌رسد که آن‌ها برای استیضاح وزیر صمت آماده می‌شوند، اما هنوز در هیئت رئیسه اعلام وصول نشده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس به رسانه‌ها گفته است: «سازمان ملی استاندارد یک آزمایشگاه مناسب برای آزمایش خودرو ندارد، این سازمان وظیفه داشت که آزمایشگاهی برای خودرو تأسیس کند، در جاده قم زمینی هم برای این کار اختصاص داده شد تا درباره تخریب و تصادف خودرو آزمایش‌ها انجام شود، اما سازمان ملی استاندارد چندین سال است که هنوز این پروژه را به نتیجه نرسانده است.»

علی جدی گفته: «استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ نفر امضا کرده اند، از کمیسیون صنایع هم ۲ یا ۳ نفر استیضاح را امضا کرده اند، استیضاح حداقل با ۱۰ امضا عملی می‌شود. به هرحال موضوع خودرو باید حل شود. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از سؤال‌هایی که از وزیر صمت از طرف نمایندگان وجود دارد و به کمیسیون صنایع ارجاع داده می‌شود، در حوزه خودرو است.» با همه این‌ها تاکنون هیچ مسئولی از طرف خودروساز‌ها دراین باره صحبتی نکرده و توضیح روشنی نداده است. معنی اش احتمالا می‌تواند این باشد که آن‌ها بازهم می‌توانند قسر در بروند و کارشان را ادامه بدهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->