سرخط خبرها

فقط یک پیام در کارتابل باقی مانده است

  • کد خبر: ۱۰۴۶۲
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰
فقط یک پیام در کارتابل باقی مانده است
اتصال «گام» و «سجا» در منطقه ۶ ارزیابی شد
شهرکی - نشستی با حضور سرپرست اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد و مسئولان منطقه ۶ درباره اجرای طرح اتصال بین نرم‌افزار اتوماسیون اداری «گام» و سامانه «سجا» در منطقه ۶ برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله در این نشست که در اتاق جلسات شهرداری منطقه ۶ برگزار شد؛ حیدری، شهردار منطقه، با اشاره به اینکه هدف از این اقدام تسریع و سهولت پاسخ‌گویی به درخواست‌های مردمی است گفت: طرح اتصال بین نرم‌افزار اتوماسیون اداری «گام» و سامانه «سجا» به‌طور آزمایشی از خردادماه تا نیمه آبان ۹۸ در منطقه ۶ به اجرا درآمد که بعد از موفقیت‌آمیزبودن طرح در این منطقه، در بین تمامی مناطق شهری اجرایی شد.
شهردار منطقه ۶ افزود: با اجرای این روش و با توجه به اتصال نرم‌افزار اتوماسیون اداری «گام» شهرداری به سامانه «سجا» درخواست شهروند بلافاصله به مسئول مربوطه در منطقه یا سازمان‌های شهرداری به‌طور سیستمی ارجاع داده می‌شود که موجب سرعت‌بخشی و تسهیل پاسخ‌گویی به درخواست‌های شهروندان خواهد شد.
حیدری افزود: در حوزه عملکردی شهرداری و شورا در دوره پنجم بر انتقال پیام مردم بی‌واسطه و اخذ پاسخ از طرف مسئولان تأکید شده که اتصال دو اتوماسیون، این هدف را تحقق بخشیده است.
وی تأکید کرد: درمجموع با توجه به مشکلات مهم شهرداری، حتی در برخی موارد که پیام‌ها خارج از محدوده مسئولیت ما باشد، پیگیری می‌شود. این نوع پاسخ‌گویی می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند.
شهردار منطقه ۶ ضمن ابراز خرسندی از اینکه این طرح ابتدا به صورت پایلوت در این منطقه اجرا شده است گفت: هر هفته مسئولان ما در حوزه‌های مختلف نشست مشترکی در این زمینه برگزار می‌کنند تا پیام‌های مردمی رصد شده و به پیام‌ها بلافاصله پاسخ مناسب و قانع‌کننده داده شود، یعنی مسئله مطرح شده از سوی شهروند چنانچه منع قانونی نداشته باشد در سریع‌ترین زمان باید برطرف شود.
وی همچنین به شهروندمداری شهردار مشهد پرداخت و گفت: دکتر کلائی چندین و چند بار بدون اطلاع قبلی در منطقه ۶ حضور یافتند و پای درد دل اهالی محل در خیابان فولادی و شهرک شهید رجایی و... در نیمه شب یا هنگام بارندگی و آب‌افتادگی معابر نشستند و از آن‌زمان به مدیران شهری دست‌اندرکار از جمله خود من بر رفع مشکل آن‌ها تأکید کردند و این نوع رفتار با مردم وظیفه مسئولان شهری را سنگین‌تر می‌کند؛ بنابراین اگر دیدگاه ما دیدگاه خدمت باشد در مقابل شهروند به دنبال توجیه گفتاری و دست خالی برگرداندن شهروند نخواهیم بود، بلکه به دنبال چاره می‌افتیم؛ پس ۱۳۷ این نقش جدی را از شهردار گرفت، ما هم به نوبه خودمان تکلیفمان جدی‌تر خواهد بود.
وی در ادامه به طرح محله‌گردی در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: من همه محله‌ها را رفته ام و از نزدیک و رودررو با مردم گفتگو داشته‌ام و این بازدید‌های مردمی ثمراتی هم داشته است. برنامه آتی ما محله‌نشینی است. یعنی وقتی مشکلات مردم را شنیدیم محله به محله پای درددل اهالی می‌نشینیم تا رصد کنیم و عملی‌شدن یا نشدن درخواست‌ها و مطالبات جدیدشان را بررسی کنیم که این طرح به زودی عملیاتی می‌شود.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد هم در ادامه این دیدار گفت: به دلیل نوع بینش مدیران منطقه ۶ و پاسخ‌گویی مطلوب به مردم، این منطقه را برای اجرای طرح پایلوت انتخاب کردیم.
امین نجیب آماری از پاسخ‌گویی مدیران این منطقه به پیام‌های مردمی ارائه داد: منطقه ۶ شهرداری مشهد از نوزدهم آبان ماه تا ششم آذر ماه امسال ۳۸۵ پیام ورودی داشته و فقط یک پیام در کارتابل باقی مانده است.
وی تأکید کرد: از این تعداد ۱۶۳ پیام مربوط به خدمات شهری، ۱۳۳ مورد فنی و عمران و ۳۹ مورد هم نظارت بر ساخت و ساز و ۱۷ پیام در حوزه فضای سبز و ۱۱ مورد فرهنگی و اجتماعی و ۱۰ مورد حمل و نقل و ترافیک و ۹ پیام در حیطه شهرسازی و معماری و باقی‌مانده پیام‌ها در زمینه درآمد بوده است.
نجیب با بیان اینکه این نحوه پاسخ‌دهی آمار بسیار خوبی است، افزود: ۱۳۷ رسالت خود را این تعریف کرده است که رابط بین مسئولان شهری و مردم باشد و از حقوق شهروندان دفاع کند.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح شعار مردم‌مداری در عمل اجرایی شد چرا که ما پیام‌هایی داشتیم که مثلا از سال ۹۵ جواب داده نشده بوده، اما اکنون مسئولان شهری موظف‌اند بلافاصله در کوتاه‌ترین زمان به پیام مردم پاسخ دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->