جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها
با آغاز فعالیت ستاد انتخابات برای ثبت نام کاندیداها، حوزه انتخابیه مشهد روز شلوغی را پشت سر گذاشت

۲۴ ساعت؛ ۲۷ نفر

  • کد خبر: ۱۰۴۷۴
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۱
۲۴ ساعت؛ ۲۷ نفر
علیرضا ظهیری - روز گذشته با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌رضوی و عوامل و دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات، ستاد انتخابات شهرستان مشهد هم‌زمان با آغاز فرایند نا‌م‌نویسی نامزد‌های نمایندگی پارلمان کشور، آغاز به کار کرد تا با گشایش آن، انتخابات دوم اسفند یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری عملا شروع شود. تا واپسین دقایق نخستین روز ثبت نام ۲۷ نفر از حوزه انتخابیه مشهد وارد فرایند انتخابات شدند که ۲ نفر آن‌ها کاندیداتوری خود را در تهران و در وزارت کشور به ثبت رساندند. همچنین در خراسان رضوی در مجموع ۵۷ داوطلب برای حضور در یازدهمین دوره مجلس از ۱۲ حوزه انتخابیه ثبت نام کردند که ۳ نفر آن‌ها زن بودند. به گفته رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی میانگین سنی داوطلبان در روز نخست ۳۸ سال بوده است. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن جعفری افزود: جوان‌ترین داوطلب این عرصه در استان سی‌ودوساله و مسن‌ترین آن‌ها شصت‌وچهارساله بوده است. وی ادامه داد: از این داوطلب‌ها ۱۴ نفر کارمند، ۱۰ نفر فرهنگی، ۶ نفر با شغل آزاد، ۵ نفر بازنشسته، ۲ نفر روحانی، یک نفر نظامی و ۱۹ نفر دارای سایر مشاغل بوده‌اند. یکی از ثبت‌نام‌کنندگان در روز اول، نماینده فعلی مجلس بوده که در ساعات اولیه نام‌نویسی کرده است.
معاون استاندار و فرماندار مشهد در مراسم افتتاح ستاد انتخابات این شهرستان با بیان اینکه هیچ‌کس از اختلاف به جایی نرسیده است، با اشاره به آغاز ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات از روز گذشته، گفت: فرایند ثبت‌نام این دوره مجلس از ساعت ۸ صبح روز گذشته آغاز شده است و به مدت یک هفته تا تاریخ ۱۶ آذرماه از ساعت ۸ تا ۱۸ در فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه انجام خواهد شد. سیدمحمدرضا هاشمی ادامه داد: مطابق بند ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات، هر دوره نمایندگی مجلس معادل یک مدرک تحصیلی تلقی می‌شود. هاشمی با بیان اینکه به استناد بند ۷ ماده ۲۸ قانون انتخابات، شرایط سنی ثبت‌نام برای نمایندگی مجلس ۳۰ سال کامل تا ۷۵ سال کامل بر مبنای روز اخذ رأی است، افزود: بر اساس قانون، یکی از مدارکی که باید همراه ثبت‌نام‌کنندگان باشد، اصل گواهی قبول استعفا و اشتغال نداشتن در پست‌ها و مشاغل ابلاغ شده است. وی با بیان اینکه پس از فوت آیت‌ا... هاشمی‌شاهرودی، یکی از کرسی‌های خراسان‌رضوی در مجلس خبرگان رهبری خالی مانده است و بر این اساس انتخابات میان‌دوره‌ای این مجلس نیز هم‌زمان با روز انتخابات مجلس در دوم اسفند برگزار می‌شود، گفت: دستور شروع انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز روز شنبه صادر شد و فرایند ثبت‌نام نامزد‌های این مجلس نیز از ۱۵ آذرماه به مدت یک هفته تا ۲۱ همین ماه انجام خواهد شد. معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد با تأکید بر اینکه هیئت اجرایی انتخابات مجلس در همین روز‌ها تعیین تکلیف خواهد شد، ادامه داد: این هیئت متشکل از ۸ عضو اصلی و ۵ عضو علی‌البدل است. همچنین سیدکمال سرویها، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌رضوی، در این مراسم با بیان اینکه تیم‌های اجرایی این دوره انتخابات آماده‌تر از انتخابات گذشته است، گفت: با توجه به تجربیات گذشته و با تأکید بر آسیب‌شناسی دوره‌های قبل و البته آموزش افراد مرتبط با امر انتخابات، امیدواریم با الطاف الهی و در راستای خدمت به نظام جمهوری اسلامی انتخاباتی روان، شفاف، سالم و دقیق داشته باشیم.

حاشیه‌های روز اول
در مشهد لحظاتی قبل از اعلام رسمی شروع فرایند ثبت‌نام نامزد‌های مجلس، عده‌ای پشت در‌های فرمانداری مشهد منتظر حضور در ستاد انتخابات بودند تا نام خود را به‌عنوان اولین نامزد‌ها ثبت کنند. در این بین یک روحانی که جزو اولین نفرات حاضر در ستاد انتخابات بود، به دلیل اینکه سنش به ۳۰ سال کامل نرسیده بود، نتوانست برای این دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کند. همچنین در اولین ساعت بازگشایی ستاد انتخابات شهرستان مشهد یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب که سابقه کار در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی را دارد، به‌عنوان اولین چهره سیاسی ثبت‌نام کرد.

نامزد‌ها ثبت‌نام خود را به روز‌های آخر موکول نکنند
هم‌زمان با آغاز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، روز گذشته جلسه ستاد انتخابات خراسان‌رضوی نیز برگزار شد. رئیس ستاد انتخابات استان در این جلسه به متقاضیان نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که ثبت‌نام خود را به روز‌های پایانی موکول نکرده و برای تکمیل فرایند‌های قانونی هرچه سریع‌تر به حوزه‌های ثبت‌نام مراجعه کنند. حسن جعفری این را هم گفت که نخستین نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی از حوزه انتخابیه چناران ثبت‌نام کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->