سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز
سرخط خبرها

انتقاد شدید باقری‌معتمد از عملکرد رئیس فدراسیون تکواندو

  • کد خبر: ۱۰۴۷۶۰
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
انتقاد شدید باقری‌معتمد از عملکرد رئیس فدراسیون تکواندو
پیشکسوت تکواندو گفت: ساعی به‌دنبال منافع شخصی خودش است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مربی سابق تیم ملی تکواندو از برنامه‌های رئیس فدراسیون تکواندو به‌شدت انتقاد کرد. محمد باقری‌معتمد دیروز، درباره تغییر اعضای کادرفنی تیم ملی تکواندو، گفت: ابقانشدن کادر سابق در تیم ملی بیشتر خصومت شخصی ساعی با من بود. همچنین فدراسیون از قبل اعلام کرد گزینه‌های سرمربیگری برنامه بدهند. اعضای کمیته فنی نیز تشخیص دادند که برنامه ما بهتر از دیگران است و قرار شد تا درباره برخی از موارد فنی بحث کنیم، اما ساعی در همان جلسه ارزیابی برنامه گزینه‌های سرمربیگری به‌صراحت اعلام کرد که به برنامه اعتقادی ندارد. اگر به برنامه اعتقاد نداری، چرا از کسانی که گزینه سرمربیگری هستند، می‌خواهی برنامه‌هایشان را ارائه دهند؟

ساعی منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح داده است

باقری‌معتمد درباره ارائه برنامه بدون اشکالشان به کمیته فنی فدراسیون تکواندو، عنوان کرد: از لحاظ فنی، مشکلی از ما پیدا نکردند و این‌قدر بحث فنی ما بالا بود که نتوانستند ایراد بگیرند. من حدود چهار ماه به‌عنوان کمک‌مربی کنار فریبرز عسگری حضور داشتم. در این مدت کوتاه تمرینات و اردو، توانستیم در دو رویداد قهرمان شویم. تیم تکواندوی آذربایجان حتی با قهرمانان اروپایی و المپیکی‌اش در جایگاه سوم و پایین‌تر از ما قرار گرفت. این موضوع نشانگر این بود که در مدت کوتاهی، خیلی خوب کار کرده بودیم و نتیجه هم گرفتیم، اما با‌این‌حال کادر فنی را تغییر دادند.

ساعی شمشیر را از رو بسته است

قهرمان تکواندوی جهان با اشاره به اینکه همدلی در این رشته ورزشی دیگر وجود ندارد، تصریح کرد: هیچ‌کدام از شعار‌هایی که هادی ساعی بعد از انتخابات داد و گفت که با همدلی، تکواندوی ایران را به جایگاه اصلی‌اش می‌رسانیم و جایگاه قهرمانان خوبمان حفظ می‌شود، عملی نشد. این آقا از موقعی که آمده، فقط شمشیر را از رو بسته و کینه‌هایی را که نسبت به آدم‌ها داشته است، یکی پس از دیگری اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: از آن زمان که به‌عنوان کمک‌مربی به‌همراه مهرداد یوسفی، مربی بدن‌ساز، به تیم ملی تکواندو اضافه شدیم و تیم تقویت شد، نتایج خوبی کسب کردیم؛ اما متأسفانه برخی‌ها باز هم غیر‌فنی نگاه کردند و با خصومت شخصی کادر تیم ملی را تغییر دادند. تغییر خوب است، اما باید در وقت و زمان مناسب رقم بخورد. الان زمانی نبود که این تغییرات صورت بگیرد. صلاح نبود که کادر فنی تغییر کند، چراکه در این مدت کم، شناخت خوبی از نفرات پیدا کرده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده بودیم تا بتوانیم بعد از تعطیلات عید کار کنیم.

فدراسیون از تعویق مسابقات جهانی سوء‌استفاده کرده است

پیشکسوت تکواندو درباره اینکه ساعی خودش با حرف‌و‌حدیث، رئیس فدراسیون شده است، گفت: دلم برای تکواندو می‌سوزد و متأسفم برای کسانی که در رأس کار قرار دارند، در‌حالی‌که خودشان هزار مشکل اخلاقی و رفتاری دارند، حالا هم با حرف‌و‌حدیث رئیس فدراسیون شده‌اند. وی با اشاره به اینکه فدراسیون جدید از عقب‌افتادن مسابقات جهانی برای برکناری کادر فنی تیم ملی سوء‌استفاده کرده است، عنوان کرد: کادر فنی سابق تیم ملی با فدراسیون قبلی تا قهرمانی جهان قرارداد داشت، اما این مسابقات به تعویق افتاد و فدراسیون جدید هم از این عقب‌افتادن مسابقات سوء‌استفاده کرده و در‌نهایت کادر جدیدی را معرفی کرد.

رئیس فدراسیون نباید در مباحث فنی دخالت کند

مربی سابق تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه رئیس فدراسیون نباید در مباحث فنی دخالت کند، اظهار کرد: ساعی مدال‌های خوبی برای کشورمان به ارمغان آورده، اما مگر توانسته است به‌عنوان مربی در تیمی مقام ارزنده‌ای بگیرد؟ رئیس فدراسیون نباید در بحث فنی ورود کند و بهتر است در بحث مدیریتی کارش را جلو ببرد. این دخالت بیجا در مباحث فنی باعث می‌شود منافع تیم ملی به خطر بیفتد.

وی افزود: بیژن مقانلو شش سال بیرون از مربیگری بوده و هیچ‌جایی کار نکرده است و باید در قوانین داوری و مسابقات به‌روز باشد تا این موضوع برای او مشکل‌ساز نشود. اگر قرار است کارش را شروع کند، هر‌چه‌زودتر خودش را به‌روز کند. این‌ها کار خودشان را انجام دادند و بدون در‌نظر‌گرفتن مسائل فنی سرمربی را انتخاب کردند و انتخاب فقط نظر رئیس فدراسیون بود. مهم است تا کمک‌های سرمربی جدید حتی اگر قهرمان یا مربی با‌تجربه‌ای باشند نیز به‌روز باشند. مربیانی که در تیم ملی گمارده می‌شوند، زمانی که از تیم بیرون بوده‌اند، باتوجه به تغییر قوانین داوری و کوچینگ باید این موارد را هم گذرانده باشند و سپس در کادر فنی قرار بگیرند.

در المپیک ریو اصلا در تیم ملی آرامش وجود نداشت

باقری معتمد با اشاره به اینکه افرادی هم‌اکنون در کادر فنی قرار گرفته‌اند که امتحانشان را پس داده‌اند، بیان کرد: بار‌ها گفتم که عیار یک تیم در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک مشخص می‌شود. در دو دوره قبلی بازی‌های المپیک نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. در زمان اردو‌های آماده‌سازی برای حضور در المپیک ریو اصلا آرامش در تیم ملی وجود نداشت. از اعضای کادر فنی بیژن مقانلو، مانند بی‌باک و نصرآزادانی بپرسید که آن‌ها در بین کادر فنی خودشان دعوا نداشتند؟ در ادامه هم نتوانستند تیم را مدیریت کنند و بین بازیکنان تفرقه افتاد.

آقایان دوست نداشتند اتفاقات خوبی را در تکواندو رقم بزنیم

نایب‌قهرمان بازی‌های المپیک۲۰۱۲ لندن با اشاره به اینکه فقط برای کمک به تکواندوی ایران پا پیش گذاشتم، اذعان کرد: من در تمامی مصاحبه‌هایم گفته‌ام که هدفم کمک به تیم ملی کشورم است، هر جا از من کمکی خواسته شود با جان‌و‌دل کمک خواهم کرد. بهمن عسگری و اصغر رحیمی از من خواستند تا بیایم و به تکواندو کمک کنم. از آذر۱۴۰۰ در معیت تیم ملی بودم و در این مدت سه‌چهار ماه در بین بازیکنان و کادرفنی آرامش وجود داشت. عسکری با کمک‌های خود تعامل داشت و همه با هم‌فکری کار را جلو می‌بردیم. این انسجام در زمان کوتاهی به وجود آمده بود و آقایان دوست نداشتند اتقاق‌های خوب را رقم بزنیم.

۸ سال از تکواندوی دنیا عقب افتاده‌ایم

کارشناس تکواندوی ایران اضافه کرد: تکواندوی ایران هم‌اکنون هشت سال از تکواندوی روز دنیا عقب افتاده است. قبلا تمام کشور‌های دنیا دوست داشتند با تیم ملی ایران اردوی مشترک برگزار کنند، اما الان هیچ‌یک از قدرت‌های بزرگ تکواندوی جهان تمایلی به برگزاری اردو با ما ندارند. باقری‌معتمد در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم تکواندو به روز‌های اوج برگردد. من همیشه چه زمان پولادگر و چه حالا که هادی ساعی در رأس کار است، حرفم را فنی زده‌ام و از کسی ترسی ندارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->