بستری روزانه ۱۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۰۴۸۶۱
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
بستری روزانه ۱۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی
رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:شمار بیماران کرونایی بدحال بستری شده در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی طی چهار روز گذشته از ۱۱۸ به ۹۸ نفر کاهش یافت که ۸۰ نفر آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد پهلوان افزود:هم اینک ۳۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند که سهم بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۷۲ نفر است.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه بیش از ۱۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند که از این تعداد سهم بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از ۱۲۰ نفر است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین روزانه ۳۶۶ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش این دانشگاه مراجعه می‌کنند.

پهلوان افزود:دریافت دز سوم واکسن نقش مهمی در پیشگیری از مرگ و میر‌های کرونایی دارد و تا کنون حدود ۳۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، دز سوم واکسن کرونا، حدود ۹۸ درصد دز اول و حدود ۸۷ درصد این گروه سنی دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۵ درصد از گروه سنی پنج تا ۱۱ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه هم نسبت به دریافت واکسن نوبت اول کرونا اقدام کرده‌اند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین تا کنون حدود ۹۷ درصد گروه سنی بالای ۱۲ سال دز اول و بیش از ۸۵ درصد این گروه سنی دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۱۹۹ هزار و ۸۶۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۰ هزار و ۷۱۱ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۵۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۸۲۴ دُز اول، ۵۷ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۸۵۸ دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۵۳۵ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۱۳ هزار و ۲۱۷ دُز رسیده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->