جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

ثبت نام ۳۴ نفر در دومین روز نام نویسی انتخابات مجلس در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۵۷۲
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۷
ثبت نام ۳۴ نفر در دومین روز نام نویسی انتخابات مجلس در مشهد
اسکندریان| ظهیری| در ۲ روز ابتدایی فرایند ثبت‌نام انتخابات مجلس، ۱۱۹ نفر از خراسان‌رضوی برای حضور در این تورنمنت سیاسی اقدام کرده‌اند که از میان آن‌ها شاید بتوان ۲ یا ۳ نفر را به‌عنوان چهره‌های شناخته‌شده یا سیاسی نام برد. از میان نمایندگان فعلی هم تاکنون یک نفر از حوزه انتخابیه گناباد ثبت‌نام کرده است.
دومین روز از مهلت ثبت‌نام‌کنندگان برای شرکت در این انتخابات با آرامش و سکوت در فرمانداری مشهد شروع شد و با مراجعه ۳۴ نفر به ستاد انتخابات در خیابان پاسداران به پایان رسید. روز اول ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۷ نفر از حوزه انتخابیه شهرستان مشهد و ۵۷ نفر از خراسان‌رضوی برای شرکت در انتخابات اقدام کرده بودند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی در پایان فرایند ثبت‌نام‌های دیروز، گفت: ۶۲داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان طی روز دوم با مراجعه به ۱۲حوزه انتخابیه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۱ثبت‌نام قطعی شده است.
به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری، حسن جعفری ادامه داد: فرایند ثبت‌نام داوطلبان شرکت در این دوره از انتخابات مجلس ساعت ۸ صبح ۱۰ آذرماه در ۱۲ حوزه انتخابیه آغاز شد و در مجموع با احتساب ثبت‌نام‌های روز نخست، ۱۱۹ نفر در ۲ روز گذشته نام‌نویسی کرده‌اند.
وی افزود: ثبت‌نام ۱۱۵ نفر نهایی شده و ۴ نفر هم درحال تکمیل ثبت‌نام و طی کردن فرایند‌های قانونی هستند.
معاون استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه از مجموع ثبت‌نامی‌های امروز ۳۴ نفر در حوزه مشهد و کلات بوده‌اند، اضافه کرد: از مجموع داوطلبان ثبت‌نام‌شده در روز دوم، ۵۱ نفر مرد و ۱۱ نفر زن هستند که ۹ نفر از بانوان در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، یک نفر در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب و یک نفر هم از حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد ثبت‌نام کرده‌اند.
وی میانگین سنی داوطلبان در روز دوم را ۴۱ سال اعلام کرد و گفت: جوان‌ترین داوطلب سی‌ساله و مسن‌ترین آن‌ها هفتادساله بوده است. جعفری بیان کرد: از مجموع داوطلبان روز دوم، ۱۶ نفر کارمند، ۱۱ نفر فرهنگی، ۷ نفر دارای شغل آزاد، ۶ نفر بازنشسته، یک نفر روحانی و ۲۱ نفر دارای سایر مشاغل بوده‌اند.
از ۵۷ متقاضی ثبت‌نام در روز اول، ۵۴ نفر به‌صورت قطعی ثبت‌نام کرده‌اند و کار ۳ نفر به روز بعد موکول شد که ثبت‌نام آن‌ها کامل شده است.

باز هم مدارک ناقص
در دومین روز ثبت‌نام این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیشتر مراجعه‌کنندگان برای ثبت‌نام یا از شرایط ثبت‌نام بی‌خبر بودند یا مدارکشان برای شرکت در انتخابات کافی نبود. مشخصات شناسنامه‌ای پدر، مادر، همسر و فرزندان داوطلبان ازجمله مواردی بود که افراد برای ثبت‌نام خود از آن بی‌خبر بودند. دیروز روز خلوتی در ستاد انتخابات به حساب می‌آمد، اما روند ثبت‌نام هر فرد حدود ۲ ساعت طول می‌کشید. به همین دلیل رئیس ستاد انتخابات استان تأکید کرده است تا داوطلبان برای ثبت‌نام تمام مدارک خود را همراه داشته باشند.
جعفری در این‌باره اظهار کرده است: ثبت‌نام نمایندگان فعلی مجلس در انتخابات دوره یازدهم، صرفا با ارائه اعتبارنامه نمایندگی نهایی نمی‌شود. نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات نیز در هنگام ثبت‌نام باید مدارک خود را به‌صورت کامل ارائه کنند.
اصل شناسنامه و نسخه کپی، کارت ملی همراه با کپی، عکس ۳ در ۴ جدید و پشت‌نویسی‌شده، آخرین مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا معادل آن، مدرک پایان خدمت یا معافیت و همچنین گواهی مبنی بر استعفا از مشاغل مربوط به ماده ۲۹ قانون انتخابات، مدارک لازم برای متقاضیان است. مطابق قانون، هر دوره نمایندگی مجلس معادل یک مقطع تحصیلی است و داوطلبان در هنگام ثبت‌نام باید گواهی سوابق را نیز همراه داشته باشند.

بازدید مسئولان از ستاد انتخابات مشهد
صبح دیروز رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان از محل ثبت‌نام داوطلبان در مشهد بازدید کرد.
به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری مشهد، کوکب موسوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: تاکنون اقدامات ستاد انتخابات فرمانداری مشهد در زمینه فراهم کردن مقدمات انتخابات باشکوه دوم اسفند امسال، شایسته قدردانی است.
او در جلسه مشترک هیئت بازرسی ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با اعضای ستاد انتخابات شهرستان مشهد، ضمن قدردانی از ارائه گزارش اقدامات فرمانداری، افزود: بازرسان انتخابات، بازوان قوی برای فرمانداران خواهند بود.
محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد، نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های صورت‌گرفته، گفت: ستاد انتخابات شهرستان از مدت‌ها قبل فعالیت خود را با تشکیل کمیته‌های تخصصی و معرفی مسئولان مناطق نوزده‌گانه و برگزاری جلسات مشترک با هیئت نظارت و نیروی انتظامی آغاز کرده است.

حاشیه‌های روز دوم
در روز دوم ثبت‌نام نامزد‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مانند روز اول شاهد حضور جوانان بودیم. در این بین برخی جوانان هم به گفته خودشان برای ایجاد تنوع در روزمرگی زندگی آمده بودند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->