اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا
سرخط خبرها

درخواست فرهنگیان برای اصلاح قوانین نقل و انتقالات در سال ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۶۰۳۳
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
  • ۱۲
درخواست فرهنگیان برای اصلاح قوانین نقل و انتقالات در سال ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱
۱۴ هزار فرهنگی نسبت به شیوه‌نامه نقل و انتقالات نیرو‌های رسمی، آزمایشی، پیمانی و قراردادی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ گلایه دارند و خواهان اصلاح آن هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، ۲۹ فروردین ۱۴۰۱، این شیوه‌نامه به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد، اما چند روز زودتر، برخی جزئیات آن توسط عباس نجار سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی شده بود و همین هم موجب شد که از همان زمان، تعدادی از فرهنگیان نسبت به تغییرات آن گلایه کردند.

آنچه در این بخشنامه می‌توان تغییر اساسی خواند، حذف نقل و انتقال اضطراری و افزایش مدت سنوات برای انتقال دائم و موقت است؛ بر این اساس، حداقل سنوات متقاضیان انتقال موقت و دائم به تفکیک درون و برون استانی شامل موقت درون و برون استانی، ۱۰ سال و دائم درون استانی ۱۰ سال و دائم برون استانی ۱۵ سال است.

فرهنگیان: سنوات نقل و انتقال ۲ سال شود

تاکنون حدود ۱۴ هزار فرهنگی در سامانه فارس من این خبرگزاری با ثبت سوژه‌هایی با عناوینی، چون «لغو شرایط سخت نقل و انتقالات فرهنگیان» و «مطالبه بازنگری در بخشنامه ارسالی نقل و انتقالات فرهنگیان» خواستار پیگیری هستند.

فرهنگیان در این سوژه‌ها عنوان کردند: «با توجه به شرایط جدید اعلامی برای نقل و انتقالات فرهنگیان از جمله شرط سوابق تجربی ۱۰ سال و یا بیشتر و همچنین یک مرحله‌ای شدن نقل و انتقالات و حذف انتقال اضطراری، ما فرهنگیان خواستار لغو این شرایط و نیز اخذ تدابیری جهت سهولت در نقل و انتقالات هستیم».

یکی از فرهنگیان در این خصوص گفت: بخشنامه نقل و انتقالات فرهنگیان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ در حالی تدوین و ارسال شده است که در این بخشنامه شرط ورود به فرایند نقل و انتقالات حتی برای انتقال موقت حداقل ۱۰ سال سنوات تجربی اعلام شده است. این در حالی است که بسیاری از معلمان به خصوص دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان با استناد به بخشنامه سال تحصیلی گذشته که حداقل سنوات تجربی مورد نیاز به نقل و انتقالات موقت را ۲ سال اعلام کرده بود، مشغول به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری هستند و با بخشنامه جدید این فرهنگیان بلاتکلیف مانده‌اند. از طرفی سایر فرهنگیان که هر ساله با استناد به همین بخشنامه به دلایل مختلف مانند درمان بیماری و موارد خاص و... به شهر‌های دیگر به طور موقت منتقل شده‌اند نیز با این مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: از دیگر موارد مورد توجه در بخشنامه جدید، حذف نقل و انتقالات اضطراری فرهنگیان است که از عنوان آن، ضرورت وجود این نقل و انتقالات واضح است. به طور مثال یک فرهنگی که همه شرایط نقل و انتقالات را دارد و کنکور ارشد و دکتری شرکت کرده است در اردیبهشت ماه هنوز از نتیجه خود خبر ندارد که درخواست نقل و انتقالات خود را ثبت کند در حالی که پس از اعلام نتایج این آزمون‌ها در مرداد در صورت وجود نقل و انتقالات اضطراری در شهریور ماه امکان ثبت درخواست برایش وجود دارد.

این فرهنگی اضافه کرد: ما فرهنگیان خواستار بازگشت حداقل سنوات تجربی مورد نیاز به جهت امکان ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات به ۲ سال و فعال شدن مجدد انتقال اضطراری فرهنگیان هستیم.

چون ۱۵ سال سابقه ندارم، اجازه انتقال ندارم

یکی دیگر از فرهنگیان گفت: بنده یک هفته قبل از ارسال شیوه‌نامه نقل و انتقال، درخواست انتقالی‌ام مورد موافقت قرار گرفته بود؛ یعنی موافقت اولیه را در ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ و نامه موافقت قطعی را از ۲۱ فروردین دارم، اما با آمدن شیوه‌نامه جدید، این موافقت‌نامه منحل شد.

وی با بیان اینکه درخواست جابجایی از یک استان به استان دیگر را دارم، افزود: بنده ۹ سال سابقه در آموزش و پرورش دارم و کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی هستم و از آموزشی به اداری درخواست دادم، اما حالا، چون ۱۵ سال سابقه ندارم، اجازه انتقال ندارم.

این فرهنگی ادامه داد: قاعده انتقال اداری در گذشته متفاوت بود، اما حالا آموزش و پرورش می‌گوید که انتقال اداری با انتقال آموزشی یکسان است.

هنوز آموزش و پرورش نسبت به اعتراضات متعدد فرهنگیان پاسخی نداده است. خبرنگار فارس این موضوع را در دست پیگیری دارد و یک منبع آگاه در وزارت آموزش و پرورش عنوان کرده است که این وزارتخانه در حال بررسی مجدد این شیوه‌نامه هست.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
0
من یک دختر معلول ۱۸ ساله دارم الان سه ساله انتقال موقت گرفتم ودرشهر دیگر روند درمان دخترم که مبتلا به سه بیماری حاد است را پیگیری میکردم با این بخشنامه ی جدید یا باید قید کارم و بزنم که امکان پذیر نیست یا باید قید درمان فرزندم را بزنم که اون هم واویلاست. به خداوندیه خدا اگر فکری به حال این بخشنامه نکنند میرم جلوی وزارتخانه خودم و آتیش میزنم. دیگه توان یک معضل جدید دیگه رو ندارم پس خودم و راحت میکنم. واقعا این وزیر بیشعور و دار و دسته ش فقط به فکر آزار فرهنگیان هستند. اگر قرار باشه ما نابود بشیم وزیر رو هم از این پست می اندازیم. این گوی و این میدان
بوشهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
باسلام لطفا انتقالی اضطراری برای امسال حتما باشه چون هم ما مشکلات زیادی داریم و هم امسال از حذف انتقالی اضطراری فرهنگیان بی خبر بوده ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
0
باسلام
لطفاً انتقالی اضطرای رو حذف نکنند
فرزندم بیمار هستش بخاطر این همسرم از شبکه بهداشت مجبور به انتقالی شده ولی من تازه متوجه شدم انتقالی اضطراری نداریم لطفاً انتقالی اضطراری رو برگردونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
0
سلام، لطفا انتقالی اضطراری فرهنگیان را دوباره فعال کنید
شیخی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
با سلام لطفا انتقال اضطراری را بر ندارید
من سه روز هست که بیماری همسرم تشخیص داده شده و باید تحت درمان قرار بگیرد
لطفا رسیدگی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
0
سلام لطفا نقل و انتقال اضطراری رو باز کنید.من بشدت مشکل دارم و نیاز به مهاجرت دارم.
شیردل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
سلام تورو به نقل و انتقالات رسیدگی کنید. چرا زندگی رو بهمون سخت میکنید وقتی خودمون این همه ناراحتی و گرفتاری داریم.
شوهر من با بچه هام دارن میرن و مت تنها باید بمونم تو شهرم و درس بدم این چه قانونیه کجای دنیا اینقدر ظلم میشه
حسنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
0
0
باسلام
لطفا نقل و انتقالات اضطراری برون استانی را برگردانید ما امسال بیخبر بودیم و خیلی نیاز داریم به این نقل و انتقال .
ممنون ازشما
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
0
0
خواهش میشه لطفا نقل و انتقالات اضطراری را باز کنید
خیلی دارین اذیت مون میکنید مشکلات مون زیاده درک مون کنید فقط به فکر خودتون نباشین
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
0
0
خدا خیرتون نده ک اینطوری به فرهنگی های عزیز لج میکنید و گرفتاری هاشون رو زیاد میکنید. خدا عذاب تون بده
مولود منزه
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
0
0
سلام من هنر آموز حسابداری هستم و ۲۱ سال سابقه خدمت دارم.همسرم نظامی است
و بازنشست شده و به دلیل عدم توانایی مالی در اجاره مسکن در تهران (ناحیه ۱ شهر ری)و همچنین مشغول به تحصیل بودن هر دو دخترم در شهرستان مجبور به مهاجرت به شهرستان شدیم.ولی متاسفانه با این استدلال که تهران نیاز به معلم دارد با انتقال من موافقت نشده و حالا بعد از ۲۱ سال زحمت و بدبختی باید بخاطر حفظ کیان خانواده شغلم را رها کنم.این چه ظلمی است که به معلمین می شود.آیا این است اطاعت از فرمان رهبری در خصوص حفظ کرامت معلمین!!!!!؟
میثم
Japan
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
0
0
اضطراری خوزستان دیروز باز شد پروفایل مدیو
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->