برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

فوتبال مشهد امروز ریشه ندارد

  • کد خبر: ۱۰۶۰۵
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۷
  • ۳
فوتبال مشهد امروز ریشه ندارد
پای حرف‌های سید حسین علوی، پیش‌کسوت پیامی فوتبال مشهد
هافبک وسط پیام در دهه ۶۰ فوتبال را از آموزشگاه‌ها استارت زد و خیلی زود به همراه احمد حامد، رفیقش، به عضویت تیم پیام مشهد درآمد. این شروع مسیر فوتبال حرفه‌ای او در تیمی بود که خودش می‌گوید فراتر از فوتبال یک مکتب بود! شماره ۷ پیام مشهد فوتبال را خیلی زود و در بیست‌وهشت‌سالگی کنار گذاشت. او که با ابومسلم قرارداد بسته بود، پیش از آنکه با پیراهن مشکی و قرمز ابومسلم روی چمن فوتبال بازی کند، با یک اشتباه بزرگ زمین‌گیر شد و رباط صلیبی پاره کرد. او که به همراه دوستانش برای فوتبال غیرحرفه‌ای به زمین رفته بود در یک صحنه دچار پارگی رباط صلیبی شد و همان‌جا مجبور شد فوتبال را برای همیشه کنار بگذارد. سید حسین علوی میهمان این هفته «سه‌شنبه‌ها با پیش‌کسوتان فوتبال» است.

به وقت تولد
۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۴۶ در نجف عراق به دنیا آمدم، اما از چهارسالگی به مشهد آمدیم و در محله فوتبال‌خیز طلاب ساکن شدیم. ۶ برادر و همگی اهل فوتبال و به آن علاقه‌مند بودیم.

تعداد فرزندان
۳ فرزند دارم: ۲ پسر و یک دختر. پسرم شنا کار می‌کند و دخترم هم ورزش‌های رزمی را دنبال می‌کند.

فعالیت‌ها و افتخارات فوتبالی
فوتبال را با اصرار دوستم، احمد حامد، از باشگاه پیام مشهد شروع کردم و ۹ سال برای پیام بازی کردم. با پیام در لیگ آزادگان حاضر بودیم و بار‌ها در لیگ‌های مشهد و استان صاحب عنوان شدیم. یک سال هم برای تاکسی‌رانی بازی کردم، اما سال آخر که با ابومسلم قرارداد بستم به خاطر پارگی رباط صلیبی نتوانستم برای این تیم بازی کنم و برای همیشه فوتبال را کنار گذاشتم.

دوران مربیگری
سه چهار سالی مربی فرش‌آرا بودم، امید‌ها و بزرگ‌سالان، آن موقع که فرش‌آرا تیم فوتبال هم داشت. اما بعدا نتوانستم کار مربیگری را ادامه بدهم. من بچه مکتب پیام بودم و برخی از روحیات را برای کار مربیگری نداشتم. نمی‌توانستم بپذیرم به هر قیمتی مربیگری کنم. این شد که دیگر مربیگری نکردم.

شغل در کنار فوتبال
معلم زیست آموزش و پرورش هستم و ۵ سال از خدمتم باقی است.

خودرو و منزل
یک دستگاه خودرو ۴۰۵ و یک واحد منزل مسکونی در محله طلاب مشهد دارم.

آخرین فعالیت ورزشی
همان موقع که مربی فرش‌آرا بودم. بعد از آن، دیگر فعالیت حرفه‌ای ورزشی انجام ندادم.

تلخ‌ترین و شیرین‌ترین اتفاق فوتبالی
تلخ‌ترین اتفاق فوتبال مشهد به نظرم بی‌توجهی به نیرو‌های بومی است. شرایط مشهد جوری است که از نیرو‌ها و بازیکنان بومی استفاده نمی‌کنند و این خیلی دردناک است، اما شیرین‌ترین اتفاق شاید آسیایی شدن شهرخودرو باشد. البته آن هم کاش با بازیکنان بومی صورت می‌گرفت.

حال و روز امروز فوتبال مشهد
امروز فوتبال مشهد بن و ریشه ندارد. زمانی فوتبال محلات ریشه و هویت فوتبال این شهر بود، اما الان دیگر خبری از آن همه اشتیاق و هویت فوتبالی نیست. فوتبال مشهد امروز پشتوانه ندارد. مدارس فوتبال بیشتر حالت بنگاه‌های تجاری پیدا کرده‌اند و این اصلا شایسته نیست.

گله فوتبالی
من هیچ‌وقت از هیچ‌کس گله‌ای نداشته‌ام و ندارم. فقط از همه می‌خواهم در زندگی با خدا معامله کنند تا پیشرفت کنند. کاش در فوتبال ما در کنار کار فنی، کار اعتقادی هم انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید تقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
7
سلام هم محله آقاسید علوی هستم و افتخار میکنم به ایشون هر از گاهی بازی ایشون رو دیدم خیلی توپ به خصوص راهنماییشون رو

البته فوتبال یکی از خصلت های ایشون میباشه
بنظرم کمتر کسی هست که تو طلاب بزرگ شده باشه ایشون رو نشناسم و یا از ایشون درس نگرفته باشه ایشون کووووووووه امید و مشاط محله اند

یاعلی
Amir emadian
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
ایشون نه یک فوتبالیست خوب بلکه معلمی عالی هستن ومطمئنم افرادزیادی از ایشون درس گرفتن
همه ایشونو دوست دارند .

ممنون بهترین معلم دنیا...
سيد عليرضا موسوى
Germany
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
سلام بچه هايه محله طلاب واقعا مديون و قدر دان هميشه زحمتايه اقا سيد هستن واقعا بهترين معلم و دلسوز ترين معلمى هستن كه تا حالا داشتم هرجا هستن دستشونو ميبوسم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->