آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها

امتیازدهی دانش‌آموزان به معلمان در طرح رتبه‌بندی تکذیب شد

  • کد خبر: ۱۰۶۱۵۹
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
امتیازدهی دانش‌آموزان به معلمان در طرح رتبه‌بندی تکذیب شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: موضوع امتیازدهی دانش‌آموزان به معلمان برای قانون رتبه‌بندی صحت ندارد و نه در قانون و در آیین‌نامه چنین چیزی گنجانده نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا رضایی در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان منوجان با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش لازمه توسعه و پیشرفت کشور است، خاطر نشان کرد: باید آموزش و پرورش در راس برنامه‌های نهاد‌های دولتی و غیردولتی باشد، زیرا بیش از ۸۰ درصد مردم با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم کشور را بسازیم باید در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی تلاش کنیم، زیرا آموزش مهمترین شاخص و لازمه ارتقای شاخص‌های اقتصادی و بهداشتی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در مورد زمان صدور احکام رتبه‌بندی معلمان گفت: وزارت آموزش و پرورش از زمان تصویب قانون و آیین‌نامه اجرایی آن در هیأت دولت، سه ماه فرصت دارد که نسبت به صدور احکام اقدام کند که پیش‌بینی می‌کنیم فرآیند صدور احکام معلمان تا پایان بهار انجام شود.

رضایی بیان کرد: پس از استقرار دولت جدید، مقرر شد که اعتبار لازم برای این قانون در لایحه بودجه گنجانده شود که دولت برای اجرای آن از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰تا پایان سال ۱۴۰۱مبلغ ۳۸ هزار میلیارد تومان را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به دنبال مطالبات فرهنگیان است و زمان بسیار زیادی را برای همگام کردن سازمان برنامه و بودجه و اداری استخدامی برای اجرای این قانون صرف نموده است، عنوان کرد: برای اولین بار قانون رتبه بندی فرهنگیان در روز ۱۶ اسفندماه در زمان بررسی بودجه که طبق آیین نامه داخلی مجلس هیچ طرح و لایحه‌ای نباید در صحن مورد بررسی قرار بگیرد، با هماهنگی و همراهی مجلس، شورای نگهبان و وزارت آموزش و پرورش در همان روز تصویب این قانون به تأیید شورای نگهبان رسید که در نهایت با تلاش‌های بسیار قانون رتبه‌بندی معلمان در ۲۳ اسفندماه توسط مجلس ابلاغ شد و پس از آن آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی که در آن سعی شده بود نظرات همه محققان، پژوهشگران و اصحاب تعلیم و تربیت گنجانده شود، در تاریخ ۲۳ فروردین به دولت تقدیم شد، قرار است لایحه در کمیسیون‌های هیأت وزیران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت در خود هیأت دولت به تصویب برسد.

رضایی افزود: برای اولین بار برای تدوین این آیین نامه سعی شده مشارکت جمعی عوامل موثر و ذی نفعان در دستور کار قرار گیرد و نظرات مدیران کل استان‌ها و مدیران شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش کشور نیز مورد بررسی واقع شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در لایحه دولت قبل عنوان شده بود معلمانی که حداقل دارای دو سال سابقه هستند مشمول رتبه بندی می‌شوند، اما در لایحه فعلی همه معلمان مشمول رتبه بندی می‌شوند.

رضایی افزود: در لایحه گذشته به صراحت عنوان شده بود کارکنان اداری مشمول رتبه بندی نبوده و کارکنانی که در مدارس مشغول کار باشند مشمول رتبه بندی می‌گردند، اما در متنی که قرار است دولت فعلی اجرا نماید همه معلمان چه در ادارات و چه در مدارس مشمول رتبه بندی می‌شوند و همه معلمان حداقل در یک رتبه قرار می‌گیرند و هیچ محدودیت و سهمیه بندی برای رتبه‌های پنج گانه پیش بینی نشده است.

وی با اشاره به جزئیات آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: این آیین‌نامه مطابق با شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربی تنظیم شده است و این مؤلفه‌ها به ترتیب حائز اهمیت قرار گرفته‌اندو علت اینکه شایستگی‌های عمومی در صدر قرار گرفته به دلیل جامعیت و سهل‌الوصول بودن اخذ امتیازات آن توسط معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در ارزیابی رتبه‌ها و امتیازات مربوط به هر رتبه اصل و محوریت بر اعتماد به مدرسه و هیئت ممیزه هر منطقه/ناحیه آموزش و پرورش قرار داده شده و این دو مرجع تعیین کننده رتبه معلمان خواهند بود.

رضایی گفت: در ارزیابی رتبه‌ها و امتیازات مربوط به هر رتبه اصل و محوریت بر اعتماد به مدرسه و هیئت ممیزه هر منطقه/ناحیه آموزش و پرورش قرار داده شده و این دو مرجع تعیین کننده رتبه معلمان خواهند بود.

وی درباره موضوع امتیازدهی دانش‌آموزان به معلمان برای قانون رتبه‌بندی نیز بیان کرد: این موضوع صحت ندارد و نه در قانون و در آیین‌نامه چنین چیزی گنجانده نشده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->