آلودگی هوا دست از سر مشهدی‌ها برنمی‌دارد | هوای شهر ناسالم برای گروه‌های حساس نگاهی به بازار مجد، جاذبه گردشگری مشهد | جهانی از جنس تور و گیپور و دکمه... کنکاشی تاریخی درباره پیشینه و دلایل نام‌گذاری محله قدیمی «قبر میر»در مشهد | نامی سرگردان بین «میر علیمون» و «میرتقی‌الدین» فرماندار مشهد: آماده میزبانی از دومین همایش دیپلماسی منطقه‌ای هستیم ادامه روند عملیات اجرایی بوستان شهربانو آفتاب در مشهد هوای مشهد برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد (۲۸ مهر ۱۴۰۴) کاهش نسبی آلودگی هوای مشهد از فردا (سه‌شنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۴) | گروه‌های حساس بااحتیاط نفس بکشند سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: هیچ مصوبه‌ای درباره ازدواج موقت اتباع خارجی با زنان ایرانی برای اخذ تابعیت وجود ندارد یعقوبی: شهرداری در مدیریت بحران‌ها همواره پیشگام بوده است ۷ پروژه بزرگ ترافیکی مشهد با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان تا پایان ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود سلیمی: دستورالعمل‌های اجرایی آیین‌نامه «مشهدِ دوستدار سالمند» در حال تدوین است «آیین‌نامه جامع بازآفرینی شهری» برای نخستین‌بار در کشور به‌صورت آزمایشی در مشهد اجرا می‌شود مقابله با آلودگی هوای مشهد، نیازمند عزم ملی و برنامه‌ریزی منسجم افزایش فرونشست در مشهد با برداشت‌های بی‌رویه آب از چاه‌ها | شیب تند فرونشست در بافت مرکزی شهر چشم انداز نوین برای ورزش وجوانان خراسان رضوی نقش شورای اسلامی شهر مشهد در توسعه فضا‌های ورزشی رئیس‌جمهور، فردا (۲۸ مهر ۱۴۰۴) به دانشگاه تربیت مدرس می‌رود همه چیز درباره جشنواره عطر و طعم پاییزی ۱۴۰۴ در مشهد + زمان و محل برگزاری دستور دادستان مشهد برای شناسایی عوامل هنجارشکنی فرهنگی در سطح شهر
سرخط خبرها

برای حمایت از شهرداری وحدت نظر داریم

  • کد خبر: ۱۰۶۸۲۶
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
برای حمایت از شهرداری وحدت نظر داریم
حمید ضمیری - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد

طبق اصل ۱۰۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورا‌ها برای نظارت بر اداره شهرها، روستا‌ها و پیشبرد سریع برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی، عمرانی، آموزشی و دیگر امور رفاهی از طریق جلب همکاری مردم فعالیت می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب نیز بیان کرده‌اند که «اگر شورا‌های اسلامی کشور به‌درستی عمل کنند، بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.» همچنین در وظایف شورا‌ها اختیارات متنوعی درباره دیگر دستگاه‌های اجرایی به‌جز شهرداری دیده شده است. زیرا شورا‌ها شورای شهر هستند، نه فقط شورای شهرداری.

شورا‌ها می‌توانند برنامه‌های سالانه دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز، مخابرات، آموزش‌وپرورش و... را از دستگاه مربوط بگیرند و پیشنهادهایشان را در این زمینه اعلام کنند، اما متأسفانه در قانون برای اجرای این پیشنهادها، ضمانت اجرایی دیده نشده و این نقص قوانین است که نیاز به اصلاح دارد.

شاید همین آسیب موجب شده است که شورا‌ها در ادوار گذشته بیشتر به سمت شهرداری و نظارت بر عملکرد شهرداری که اختیار تامه بر آن دارند، سوق پیدا کنند و نظارت بر دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان را کمتر انجام داده‌اند. در این راستا شورای ششم نامه‌نگاری‌هایی با دستگاه‌های اجرایی و جلساتی با مدیران داشته است، اما اکنون در حد توصیه بیان می‌کنیم.

شورا‌ها باید زبان گویای مردم باشند، اما متأسفانه اعتماد مردم به شورا‌ها به‌طور نسبی رضایت‌بخش نیست. اما رویکرد در زمینه تصمیم‌گیری‌ها در شورای ششم، تعاملی است.

ضمن اینکه باید میان مردم، نمایندگان مردم، نمایندگان محلی و مشاوران تهیه‌کننده طرح و دستگاه‌های اجراکننده ارتباطی برقرار کنیم که به‌صورت مستقیم مشکلات را بیان کنند.

به‌نوعی باید سعی کنیم با پل ارتباطی میان مردم و دستگاه‌ها، اعتماد عمومی را بالا ببریم و وظایفمان را نیز به‌درستی انجام دهیم. یکی از شعار‌های اصلی شورای ششم، نگاه ویژه به مناطق کم‌برخوردار و محلات هدف بازآفرینی شهری بوده است.

بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شده است تا بخشی از بی‌عدالتی را که در سال‌های گذشته در ارائه خدمات به محلات کم‌برخوردار شده است، جبران کنیم. اگر این خدمات انجام نشود، اعتماد مردم جلب نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->