به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد، این سازمان در یک حرکت راهبردی، ساختار و فرآیندهای خود را با محوریت ارتقاء کیفیت و چابکسازی مدیریتی، متحول ساخته است. مسعود رضوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: کیفیت به عنوان محور اصلی برنامههای توسعه تعریف شده و این تحولات منجر به کاهش چشمگیر امضاهای اداری و استانداردسازی خدمات شده است.
وی در تشریح دستاوردهای ممیزیهای اخیر گفت: در بخش زیرساختهای مدیریتی، نظامنامه کیفیت سازمان تکمیل و فرآیندهای اصلی با رویکرد فناورانه بازنگری شدهاند.
مدیرعامل مپ با اشاره به نتایج ممیزی فرمهای فیزیکی و الکترونیکی، از جهش در چابکسازی خبر داد و بیان کرد: از ۸۰ فرم ممیزیشده، ۴۸ فرم حذف و ۲۵ فرم بهبود یافتند؛ در پی این اقدام، کل امضاها از ۱۵۵ امضاء به ۷۷ امضاء کاهش یافت که نشاندهنده کاهش حدود ۵۰ درصدی بوروکراسی اداری است.
وی ضمن تبریک روز ملی کیفیت، کیفیت را فراتر از یک شعار، یک رویکرد سیستمی دانست که در تمامی حوزهها جاری است و موفقیت سازمان در اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت ایزو ۱۴۰۰۱ و برگزاری آموزشهای ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ را گواهی بر اجرای عملی این رویکرد عنوان کرد.
رضوی افزود: بازنگری فرآیندهای کاری و اجرای برنامههای بهبود روشها، موجب افزایش کارایی و انضباط در بخشهای اجرایی شده و ما به صورت نظاممند ریسکها و انتظارات ذینفعان را شناسایی کردهایم. در حوزه عملیاتی نیز، تحول در فرآیندهای اساسی مانند جمعآوری و تفکیک پسماند خشک و ساماندهی ضایعات ساختمانی در حال تکمیل است.
همچنین، وی بر نقش دانش و پژوهش در ارتقای کیفیت تأکید کرد و تشکیل شورای راهبری علمی و پژوهشی را گامی برای بهرهبرداری از ظرفیت نخبگان جهت حل مسائل واقعی حوزه پسماند برشمرد.
در پایان، مدیرعامل مپ با اشاره به توسعه منابع انسانی و اجرای برنامههای آموزش تخصصی و همچنین بازنگری استانداردهای ایمنی (HSE) در مراکز پردازش، تعهد سازمان را به ارائه الگویی از مدیریت شهری مبتنی بر کیفیت و مسئولیتپذیری اجتماعی متذکر شد و ادامه داد: تلاش ما این است که کیفیت خدمات با سلامت کارکنان و ایمنی محیط کار پیوندی ناگسستنی داشته باشد، زیرا کیفیت برای ما یک پروژه نیست؛ یک فرهنگ سازمانی است که در همه سطوح باید نهادینه شود.