تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت ساله شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

شورا‌ها برای همه امور شهر تصمیم‌گیر باشند

  • کد خبر: ۱۰۶۸۳۲
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
شورا‌ها برای همه امور شهر تصمیم‌گیر باشند
عباس شیرمحمدی - رئیس سومین شورای اسلامی شهر مشهد

زمانی می‌توان گفت که نظام شورایی ما در شهر نظام شورایی کامل است که این شورا‌ها برای همه امور شهر تصمیم‌گیر باشند. درست است که ما در شهر‌های خود نظام شورایی داریم، اما اکنون این شورا خیلی در شهر مؤثر نیست.

زیرا قانون‌گذاران طرف‌دار شورا نیستند. واقعیت این است که نظام شورایی خیلی طرف‌دار ندارد، جا نیافتاده است و حمایت هم نمی‌شود. اکنون شورای اسلامی شهر اختیاراتی ندارد. زیرا فقط شورای شهرداری است و شهرداری هم یک سازمان مانند دیگر سازمان‌های فعال در شهر است.

وقتی می‌گوییم شورای اسلامی شهر، بدین معنی است که این شورا مانند همه کشور‌هایی که شورا تشکیل داده‌اند، اداره همه امور شهر ازجمله شهرداری، محیط‌زیست، بهداشت، آموزش‌وپرورش و دیگر امور را به دست داشته باشد؛ بنابراین با توجه به وضعیت کنونی، شورا در کشور ما طرف‌داری ندارد.

زیرا فقط بحث مدیریت شهرداری را برعهده دارد و می‌توان به‌عنوان هیئت‌مدیره شهرداری از آن یاد کرد و برای اینکه این روند درست شود و شورایی به معنای واقعی شورای اسلامی شهر داشته باشیم، باید قانون‌گذار اصلاحاتی در قانون ایجاد کند. درصورتی‌که شورای اسلامی شهر شورای واقعی شهر باشد، بی‌گمان کار‌ها به خود مردم واگذار می‌شود و امور شهر را نمایندگان مردم اداره می‌کنند.

اکنون ما در نظام شورایی چنین چیزی نمی‌بینیم و مردم خیلی با امور ارتباط ندارند و انتخابات شورا‌ها هم برای این است که مسائل جاری شهرداری پیگیری شود و نقش مؤثر نظام شورایی در همه امور شهر را شاهد نیستیم. شورا‌های شهر با قوانین کنونی نمی‌توانند نقش اصلی خود را ایفا کنند. بی‌شک اگر شورا به حالت واقعی خود برسد، مردم نقش رأی خود را در شهر خواهند دید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->