اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

شورا‌ها برای همه امور شهر تصمیم‌گیر باشند

  • کد خبر: ۱۰۶۸۳۲
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
شورا‌ها برای همه امور شهر تصمیم‌گیر باشند
عباس شیرمحمدی - رئیس سومین شورای اسلامی شهر مشهد

زمانی می‌توان گفت که نظام شورایی ما در شهر نظام شورایی کامل است که این شورا‌ها برای همه امور شهر تصمیم‌گیر باشند. درست است که ما در شهر‌های خود نظام شورایی داریم، اما اکنون این شورا خیلی در شهر مؤثر نیست.

زیرا قانون‌گذاران طرف‌دار شورا نیستند. واقعیت این است که نظام شورایی خیلی طرف‌دار ندارد، جا نیافتاده است و حمایت هم نمی‌شود. اکنون شورای اسلامی شهر اختیاراتی ندارد. زیرا فقط شورای شهرداری است و شهرداری هم یک سازمان مانند دیگر سازمان‌های فعال در شهر است.

وقتی می‌گوییم شورای اسلامی شهر، بدین معنی است که این شورا مانند همه کشور‌هایی که شورا تشکیل داده‌اند، اداره همه امور شهر ازجمله شهرداری، محیط‌زیست، بهداشت، آموزش‌وپرورش و دیگر امور را به دست داشته باشد؛ بنابراین با توجه به وضعیت کنونی، شورا در کشور ما طرف‌داری ندارد.

زیرا فقط بحث مدیریت شهرداری را برعهده دارد و می‌توان به‌عنوان هیئت‌مدیره شهرداری از آن یاد کرد و برای اینکه این روند درست شود و شورایی به معنای واقعی شورای اسلامی شهر داشته باشیم، باید قانون‌گذار اصلاحاتی در قانون ایجاد کند. درصورتی‌که شورای اسلامی شهر شورای واقعی شهر باشد، بی‌گمان کار‌ها به خود مردم واگذار می‌شود و امور شهر را نمایندگان مردم اداره می‌کنند.

اکنون ما در نظام شورایی چنین چیزی نمی‌بینیم و مردم خیلی با امور ارتباط ندارند و انتخابات شورا‌ها هم برای این است که مسائل جاری شهرداری پیگیری شود و نقش مؤثر نظام شورایی در همه امور شهر را شاهد نیستیم. شورا‌های شهر با قوانین کنونی نمی‌توانند نقش اصلی خود را ایفا کنند. بی‌شک اگر شورا به حالت واقعی خود برسد، مردم نقش رأی خود را در شهر خواهند دید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->