به گزارش شهرآرانیوز، «حجت الاسلام حجت گنابادینژاد» در آیین تجلیل از دستاندرکاران قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد اظهار کرد: در خصوص خدمت به زائران آقا علیبن موسی الرضا (ع) توجه به چند نکته ضروری است؛ اول اینکه زائر از مبدا تا مبدا زائر است و نقطه ایستایی ندارد، دوم باید تمام مسائل مربوط به زائر اعم از اسکان، حملونقل، بهداشت و درمان، خدمات شهری، اطلاعرسانی، امنیت، نظارت و کنترل تامین ارزاق و … را مدنظر قرار دهیم.
وی افزود: نکته سوم شاخص در خدمت به زائران است. هیچ یک از خدمتگزاران به زائران امام رضا(ع) به ابلاغ مافوق خود توفیق خدمت پیدا نکردهاند که توسط آنان شاخصی برای خدمت مشخص شود زیرا سیره امام هشتم (ع) به گونهای بود که خود به مردم خدمت میکردند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: هیچ زمان کار انجام شده و مشق نوشته شده بدون غلط نیست و حتما ضعف و نواقصی در کار داشتهایم اما هرآنچه امسال انجام شد با تمام توان بوده است، قبلا در حوزه حملونقل در پیک زیارتی مشکل بازگشت داشتیم اما امسال با تلاش مجاهدانه کمیته حملونقل روز ۱۳ اتوبوس و قطار با ظرفیت خالی داشتیم.
محسن داوری، فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از شعارهای ما زیارت آسان و کمهزینه در مشهد است و همه به یکدیگر کمک کنیم تا این شعار محقق شود.
وی اظهار کرد: امسال گروهی از قبل فکر کردند که چگونه باید به خدمت زائران رفت تا با آرامش زیارت کنند و همه دست به دست یکدیگر دادند تا زائران دغدغه مکان، امنیت، خوراک و چگونگی رفتوآمد به حرم مطهر را نداشته باشند.
وی افزود: اگر بر روی پرده سفیدی یک لکه سیاه باشد، بسیار برجسته میشود و سفیدی پرده را تحت شعاع قرار میدهد متاسفانه برخی سیاهی را دیدند و تلاشهای فراوان صورت گرفته شده را ندیدند.
فرماندار مشهد بیان کرد: در ایام نوروز علیرغم وجود کرونا، محدودیتها را کاهش دادیم و توانستیم به خوبی این موضوع را کنترل کنیم که از این بابت قدردان زحمات همکاران خود هستیم.
فرمانده قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: امسال مسافران به محض ورود به شهر با استقبال گل و سرود مواجه شدند و علیرغم اینکه در شرایط عادی روزانه ۲۵۰ تن گوشت مرغ توزیع میشد در ایام عید روزانه هزار تن توزیع صورت گرفته است.
داوری تصریح کرد: در گذشته زائران به مراکز اسکان مراجعه و مشکلات خود را مطرح میکردند، اما امسال ماموران ما به سراغ مردم رفته و آنان را راهنمایی میکردند.
وی اضافه کرد: انشالله در ایام تعطیلات عید فطر بهتر از نوروز و در تابستان بهتر عمل کنیم به گونهای که زائران فرهنگمیزبانی در مشهد را الگوبرداری کنند.
فرماندار مشهد گفت: یکی از شعارهای ما زیارت آسان و کمهزینه است و همه به یکدیگر کمک کنیم تا این شعار محقق شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد بیان کرد: در این ایام همه شبانهروزی خدمت کردند و به طور ویژه از تلاشهای شبانهروزی آقای نجفی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تشکر میکنیم، زیرا ایشان همه جوره پای کار بودند و اقدامات زیادی خارج از حیطه وظایف خود را با دل و جان انجام دادند.
علی نجفی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: آنچه در مشهد با فرماندهی استاندار و فرماندار انجام شد، کاری اداری و تعریفشده نبود بلکه از جنس نوکری است و اگر در زائران و شهروندان رضایت نسبی ایجاد شد، بهواسطه این است که خدمات ارائهشده بوی نوکری داشت.
وی اظهار کرد: کارگر بودن برای همه بهویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخار است، اما نوکر و غلام بودن در فرهنگعامه شاید خیلی منصب زیبندهای نباشد مگر اینکه در جهت خدمت به مردم بهویژه خدمت به زائران بارگاه آقا علی بن موسیالرضا (ع) باشد که الحمدالله خادمان شهر بهشت بر این نوکری میبالند و افتخار میکنند.
وی افزود: آنچه در مشهد با فرماندهی استاندار و فرماندار انجام شد، کاری اداری و تعریفشده نبود بلکه عشقبازی و از جنس نوکری است و اگر در زائران و شهروندان رضایت نسبی ایجاد شد، بهواسطه این است که خدمات ارائهشده بوی نوکری داشت.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در شهرداری مشهد میتوان به شهرداری کاشت ۱۸ میلیون گل، نصب هزار و ۲۰۰ المان در سطح شهر، ۱۱۷ المان تعاملی برای اولین بار در کشور و بازسازی و نوسازی ۵۰۰ اتوبوس اشاره کرد.
نجفی خاطرنشان کرد: همچنین بهواسطه پویش محله بهاری، ۱۷ محله حاشیه شهر رنگ و بوی بهار به خود گرفت و ماموران سد معبر نیز امسال با ادبیات رضوی به راهنمای زائران تبدیل شدند.