شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم
سرخط خبرها

۳ تکواندوکار مهاجر افغانستانی جواز حضور در رقابت‌های آسیایی را به دست آوردند

  • کد خبر: ۱۰۷۷۴۲
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
۳ تکواندوکار مهاجر افغانستانی جواز حضور در رقابت‌های آسیایی را به دست آوردند
یک مقام فدارسیون تکواندوی افغانستان گفت: ۵ نماینده افغانستان برای شرکت در رقابت‌های آسیایی از طریق مسابقه بین شرکت کنندگان برگزیده شدند که سه ورزشکار از مهاجران افغانستانی مقیم ایران هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فدراسیون تکواندوی افغانستان ۵ چهره برتر این رشته را برای حضور در رقابت‌های آسیایی را انتخاب کرد.

«وحیدالله بیات» مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون تکواندوی افغانستان گفت: در این رقابت‌ها حدود ۵۰ تن از ورزشکاران این رشته که اکثرا عضو تیم ملی تکواندو و دارننده مدال طلا بودند نیز در این رقابت‌ها شرکت داشتند.

وی افزود: در این مسابقات یک تیم قدرتمند از مهاجرین افغانستان که در ایران تمرین می‌کنند نیز حضور داشتند که با نمایش قدرتمند نتایح بسیار خوبی را کسب کردند.

بیات ادامه داد: در این رقابت‌ها ورزشکاران در پنج وزن المپیکی باهم رقابت کردند که در نتیجه ۵ تکواندو کار برای رقابت در رقابت‌های آسیا انتخاب شدند.

وی گفت: فدراسیون ملی تکواندوی افغانستان آمادگی‌های لازم برای حضور در این رقابت‌هارا دارد و اما امیدواریم طالبان به عنوان مسئولین فعلی کشور بودجه لازم برای ادامه تمرینات مشترک و سفر ورزشکاران را فراهم سازد.

محسن رضایی در وزن اول (۵۸ـ) کیلوگرم، حکمت‌الله زین در وزن دوم (۶۳ـ) کیلوگرم، حسین لطفی در وزن سوم (۶۸ـ) کیلوگرم، رامش حسینی در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم و علی اکبر امیری در وزن مثبت ۸۰ کیلو گرم توانستند جواز حضور در این مسابقات را بدست بیاورند.

بیات ادامه داد: از میان تنها سه چهره برتر محسن رضایی، حسین لطفی و علی اکبر امیری از چهره‌های خوب تکواندوی افغانستان از میان مهاجرین است که در ایران به تمرینات پرداخته و توانستند به رقابت‌های آسیا نماینده کشور خود باشند.

مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون تکواندوی افغانستان اضافه کرد که در این میان محسن رضایی به عنوان تنها فردی دارای مدال طلای آسیایی از افغانستان از امید‌های ما برای گرفتن طلای دیگر این کشور بوده و او در آینده‌های نزدیک در بزرگترین رقابت جهانی تکواندو (گراند اسلم) نیز اشتراک خواهد کرد.

محسن رضایی بعنوان دومین فرد راه یافته بعد از روح‌الله نیکپا تنها مدال آور المپیکی افغانستان توانسته با قرار گرفتن در رنکینگ ۲۴ جهان جواز اشتراک در این رقابت‌ها را بدست بیاورد.

رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار است به زودی به میزبانی کشور چین‌تایپه برگزار شود که در آن از هر کشور پنج نفر نمایندگی خواهد کرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->