معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

کشف انبار بزرگ کالا‌های احتکاری در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۸۹۶۱
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
کشف انبار بزرگ کالا‌های احتکاری در مشهد
رئیس سازمان صمت خراسان رضوی: با متخلفان به‌عنوان اخلالگر اقتصادی برخورد می‌شود.

محسن موسوی‌زاده | شهرآرانیوز؛ هم‌زمان با اجرای طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها، برخی عرضه‌کنندگان این مسئله را بهانه‌ای برای سودجویی در بازار کرده‌اند. از این رو این افراد با احتکار کالا‌های اساسی و خودداری از عرضه آن‌ها، درصددند تا بتوانند سود‌های گزافی را این روز‌ها به دست آورند.

با این حال، در چند روز گذشته به‌منظور مقابله با این افراد و جلوگیری از اختلال در روند توزیع کالا‌های اساسی نظارت بر بازار‌ها افزایش چشمگیری یافته است. همین مسئله سبب شده است تا رسانه‌های مختلف اخبار گوناگونی از کشف انبار‌های احتکاری کالا‌های اساسی منتشر کنند. در این راستا دیروز بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت یک انبار کالا‌های اساسی در بولوار مصلای مشهد را که در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده بود، کشف کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در محل انبار کشف‌شده کالا‌های اساسی در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: به‌دنبال دریافت گزارش‌های مردمی از انبار کالا‌های اساسی در خیابان مصلای مشهد بازدید شد. در این گزارش متوجه شدیم که موجودی‌های انبار در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده است. این مسئله سبب شد تا برای این انبار به‌علت ثبت‌نکردن کالا‌ها و خودداری از توزیع آن‌ها، پرونده تشکیل شود.

امیررضا رجبی ادامه داد: براساس قانون، افرادی که کالا‌های اساسی مثل روغن نباتی، برنج، حبوبات و... دارند، موظف‌اند کالا‌هایشان را در مکان‌هایی که در این سامانه ثبت شده است، نگهداری کنند و آمار ورود و خروج کالا را به‌صورت لحظه‌ای ثبت کنند. وی درباره کالا‌های کشف‌شده بیان کرد: در این انبار ۳ هزار کارتن قند پنج‌کیلویی، ۵۰ کارتن قند بسته‌بندی، ۳۷۵ کارتن ماکارونی ۷۰۰ گرمی، ۴۷۰ کارتن مایع ظرف‌شویی، ۲ تن انواع چای بسته‌بندی و مقادیری رب گوجه‌فرنگی کشف شد.

رئیس سازمان صمت گفت: در زمینه تأمین کالا‌های اساسی کمبودی در استان وجود ندارد، اما ممکن است برخی افراد سودجو با احتکار بخواهند در روند تأمین کالا‌های اساسی مردم مشکل ایجاد کنند؛ بنابراین درباره برخورد با محتکران و اخلالگران در نظام تأمین کالا‌های اساسی، ضمن تعامل با دیگر دستگاه‌ها، از هر گونه مسامحه‌ای پرهیز و قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌شود. ضمن اینکه با این افراد به‌عنوان اخلالگران نظام اقتصادی برخورد خواهد شد.

وی گفت: برخورد با اخلالگران در بازار و محتکران کالا‌های اساسی در دستورکار سازمان صمت قرار دارد و در این زمینه شهروندان می‌توانند گزارش‌هایشان درباره احتکار را به سامانه ۱۲۴ ارائه دهند تا به‌سرعت به موضوع رسیدگی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->