شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

شاگردی در دانشگاه «مادرانه»

  • کد خبر: ۱۰۹۱۰۲
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
شاگردی در دانشگاه «مادرانه»
آزاده رحیمی - یک مادر

یکشنبه‌های مادرانه برایم روز مقدسی بود. یک تازه مادر بودم و تشنه شنیدن تجربیات و نظرات مادران. هر هفته اشتیاق داشتم یکشنبه برسد و عنوان بحث گروهی مادران را در گروه مادرانه ببینم. بادقت تمام مطالب را می‌خواندم و نظرات مفید را در قسمت یادداشت گوشی ام کپی می‌کردم. مثلا آن قدر بحث «جمعیت» پر از نکته‌های ناب بود که من یک کانال تلگرامی ساختم و کل بحث را در آنجا ارسال کردم.

کودک من هنوز شیرخوار بود که در گروه مادرانه بحث «مهدکودک»، «آموزش زیر هفت سال»، «هوش و خلاقیت» و «مدرسه» مطرح شد. الان که برای دخترم به دنبال پیش دبستانی و مدرسه هستم خیلی از نکات آن بحث‌ها در خاطرم هست. خیلی از مباحثی که در گروه مادرانه و توسط مادران دیگر مطرح می‌شد، مسیر مادری را برای من روشن‌تر کرد. انگار افرادی راه نرفته مرا یک یا چند بار رفته بودند و برای من تازه وارد از سختی‌ها و زیبایی‌های مسیر می‌گفتند؛ از لجبازی، استقلال، نظم، بچه لوس، بچه قلدر، ادب، دروغگویی و رقابت.

خیلی وقت‌ها که گم می‌شدم در بین مسئولیت‌ها و وظایف، خسته بودم از مادری، کلافه بودم از روزمرگی، باز هم بحث‌های گروهی مادرانه برایم چراغ راهی بود. مادرانه و بحث‌های گروهی اش برایم یک محل رجوع دوست داشتنی بود؛ آن هم وقتی که پیشنهاد‌های کاربردی و نابش را می‌خواندم. چقدر خندیدم آن روزی که بیان بحث گروهی «خرده روایت‌های پوشکی» بود و چقدر مشارکت اعضا چشمگیر بود و شایسته قدردانی.

آن روزی که عنوان بحث گروهی «سقط و حواشی آن» بود چند باری به گریه افتادم، از صبوری زنانی که برای مادر شدن متحمل رنج‌های زیادی می‌شوند.

بحث «چشم زخم و کودکان ما» که شد آن قدر یکی از اعضای گروه تحلیل زیبایی از موضوع ارائه کرده و روایات قشنگی آورده و راهکار‌های خوبی ارائه داده بود که در جا نظراتش را برای همسرم فوروارد کردم که تحسین او را هم بر انگیخت.

دوستی درگیر و دار خرید سیسمونی بود و هر بار سؤالات متعددی از من می‌پرسید، پیشنهاد عضویت در مادرانه و خواندن بحث گروهی «سیسمونی» را به او دادم. حالا هر بار که صحبت خرید سیسمونی می‌شود با وجد می‌گوید: «اگر تجربیات اعضای مادرانه نبود، نمی‌توانستم آن قدر راحت و کاربردی وسایل پسرم را تهیه کنم.»

بعد‌ها روز برگزاری «بحث گروهی» به دوشنبه‌ها تغییر کرد، کمی طول کشید تا به آن عادت کنم، اما همچنان عناوین نابش دل می‌برد و همراهم می‌کند؛ بازی با موبایل باید‌ها و نبایدها، جایگاه رفاه در تربیت فرزند، مسائل دختران در آستانه تکلیف، حد تعادل در محافظت از کودکان در برابر آسیب ها، مدیریت تکالیف مدرسه، تربیت دیمی یا تربیت برنامه ریزی شده و.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->