به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اداره شهری مانند مشهد سالانه حدود ۲۶هزارمیلیاردتومان هزینه دارد، اما ممکن است بخش مهمی از این هزینه صرف امور عمران و آبادانی شهر شود، یا بهجای اینکه صرف بازسازی زیرساختها شود، برای توسعه و ایجاد زیرساختهای جدید هزینه شود.
بهگزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، ایمان فرهمندی در آیین رونمایی و آغاز فعالیت گشتهای نظارت و بازرسی حملونقل بار درونشهری وابسته به بخش خصوصی، اظهار کرد: بیش از 4هزار میلیارد تومان برای زیرساختهای راه و حملونقل شهر و بیش از 4هزار میلیارد تومان نیز برای توسعه و آسفالت کوچههای خاکی شهر و مواردی از این دست هزینه میشود.
وی خطاب به گشتهای نظارت و بازرسی حملونقل بار درونشهری، بیان کرد: شما نماینده مردم در شهر هستید و باید کمک کنید سرمایه و دارایی مردم حفظ شود و بهجای هزینه بازسازی، این پول را صرف توسعه و آبادانی شهر کنیم. اکنون اضافه تناژ یکی از آسیبهای شهری است. زیرا سبب کاهش عمر آسفالت و سازهها میشود.
سرهنگ عباس عابدینی، رئیس پلیس راهور مشهد، نیز در این مراسم گفت: فعالیت گشتهای نظارت و بازرسی حملونقل بار درونشهری اتفاقی مبارک است و در دورههای گذشته بنیان گذاشته شده است و شاهد برکات آن بودهایم. امیدوارم شاهد روزی باشیم که هر شهروند یک آموزگار ترافیکی باشد.
وی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت 24نفر فوتی در مشهد داشتهایم، گفت: امروز باید به این فکر کنیم که خودروهای سنگین به کمربند سبز هدایت شوند و از ورود آنان به بزرگراههای کلانتری، چراغچی و میرزایی و... جلوگیری کنیم.
در ماه گذشته پانزده گره ترافیکی در شهر مشهد بهدلیل وجود کامیون و وسیله سنگین در بزرگراهها بوده است. در فروردین نیز شاهد جانباختن یک عابر پیاده در بزرگراه بابانظر بودیم. به همین دلیل، باید تابلوهای مناسب با ابعاد مناسب برای این مسیرها طراحی و ورود کامیونها ممنوع شود. رئیس پلیس راهور مشهد گفت: کمترین جریمه پلیس برای همه 190گزینه موجود، برای توقف وسیله نقلیه در معابر است که مبلغ آن 200هزار ریال است.
این رقم برای کامیونی که شب مقابل در منزلش پارک میکند، اصلا رقمی نیست. زیرا هزینه پارکینگ و تاکسی برای رفتوآمد به پارکینگ بیشتر از این رقم میشود. همچنین، باید تناژ کامیونها بررسی شود. زیرا به زیرساختهای شهری آسیب میزند. کنترل معاینهفنی خودروها نیز میتواند داخل این طرح باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل بار درونشهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: هر گشت انضباط ترافیکی ۲۲میلیونو۵۰۰هزار تومان درآمد ایجاد میکند که 8 تا ۱۰میلیون تومان این درآمد برای شرکتها ایجاد میشود.
سیدجعفر شمس افزود: ما تلاش کردیم شرایطی برابر برای شرکتها فراهم کنیم و با دستور هیئتمدیره سازمان بیست گشت انضباط ترافیکی به مجموعه سازمان با این مدل اضافه شد.
ازجمله مزایای این کار برای شهر میتوان به افزایش نظارتهای ترافیکی در حوزه حملونقل بار درونشهری بهمیزان دوبرابر، افزایش دوبرابری درآمدهای سازمان، امکان درآمدزایی شرکتهای بخش خصوصی، اشتغالزایی برای بیست نفر بهصورت مستقیم و تماموقت و بیست نفر بهصورت مستقیم و نیمهوقت و امکان اجرای سیاستهای ترافیکی به کمک بخش خصوصی اشاره کرد.