کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

شهرآرا؛ روزنامه‌ای محلی در قامت جهانی

  • کد خبر: ۱۰۹۸۶۰
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
شهرآرا؛ روزنامه‌ای محلی در قامت جهانی
سیدعبدا... ارجائی - شهردار مشهد مقدس

اطلاع‌رسانی و تبلیغات، دو کارکرد اصلی رسانه‌ها هستند که در همه دنیا برای معرفی ظرفیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. مشهد مقدس به‌دلیل وجود مضجع شریف امام‌رضا (ع)، امامی که ایشان را با ویژگی‌های «گفتگو» و «مهربانی» و «علم‌ودانش» می‌شناسند، ظرفیت‌های کم‌نظیر و شاید بتوان گفت بی‌نظیری در میان دیگر کلان‌شهر‌های مذهبی جهان دارد. رسانه یکی از ابزار‌های مهم جهاد تبیین، معرفی و فراگیرکردن سیره رضوی به‌عنوان روش عالمانه سبک زندگی دینی است.

در این راستا، چشم‌انداز تحقق تمدن نوین اسلامی، مطالبات رهبر معظم انقلاب به‌ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب‌اسلامی و همچنین بسته سیاستی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد شامل مدیریت عالمانه و جهادی با رویکرد‌های مردمی و تعاملی و ظرفیت‌محور است و شعار مشهد مقدس نیز «جهان‌شهر برکت و کرامت» تعیین و معرفی شده است که رسانه باید آن را فراگیر کند.

رسانه‌های جمعی بنا به‌کارکردی که برایشان تعریف شده است، این قابلیت را دارند که پیام خود را به‌گستره وسیعی از مخاطبان برسانند و حتی با گسترش فناوری‌های دیجیتال، تفاوتی در اصل کارکرد رسانه‌ها ایجاد نشده است، بلکه رسانه‌ها با استفاده از این ظرفیت و مؤلفه‌هایی مانند سرعت و وسعت دامنه انتشار، بستر‌های ارتباطی آسان‌تر و گسترده‌تر، تنوع بیشتر محتوا، جذابیت و تعاملی‌بودن، گسترش مرز‌های ارتباط با هزینه‌های کمتر و دربرگیری طیف وسیعی از مخاطبان، می‌توانند با کمیت و کیفیت بهتری به‌کارکرد‌های اصلی خود بپردازند.

«شهرآرا» که حدود سی‌سال است به‌عنوان «رسانه مردم مشهد» با گروهی از نیرو‌های جوان و متخصص در شهر مقدس مشهد فعالیت دارد، در طول این سال‌ها با گسترش همیشگی امکانات رسانه‌ای خود کوشیده است تا علاوه بر اینکه بازوی رسانه‌ای مدیریت‌شهری مشهد باشد، رسالت اصلی خود را انجام دهد که همانا تولید محتوا و پیام‌های خبری‌تبلیغی از مشهدالرضا (ع) و ارسال به مخاطبان اصلی خود یعنی مجاوران و زائران امام‌رضا (ع) است.

این‌گونه بود که در ۳ خرداد ۱۳۸۸ هفته‌نامه شهرآرا به روزنامه تبدیل شد و امروز سالگرد این اتفاق فرخنده است. از آن زمان تا کنون نیز شهرآرا با گسترش رسانه‌های نوین توانسته است «صدای مردم مشهد» را نه‌فقط به مجاوران و زائران حرم امام‌هشتم (ع) بلکه به مردم سراسر دنیا برساند و این‌گونه در راستای تحقق شعار «جهان‌شهر برکت و کرامت» گام‌های مثبت و مؤثری بردارد.

بی‌شک شهرآرای امروز نتیجه تلاش‌ها و اقدامات درخور ستایش دست‌اندرکاران تولید این روزنامه وزین در ادوار مختلف است و جا دارد از تلاش‌های همکاران جوان و باانگیزه امروز شهرآرا نیز قدردانی کنیم؛ هرچند تا رسیدن به جایگاه مطلوب راه بسیاری را باید پیمود و امیدواریم این حرکت رسانه‌ای همچنان با توفیق روزافزون برای مردم مشهد ادامه داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->