کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان پخش زنده بازی افغانستان و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پیامی با سیل زدگان افغانستان همدردی کرد اطلاعیه راه آهن درباره قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه تیم ملی فوتسال افغانستان در چه صورتی از مرحله خود صعود خواهد کرد؟
سرخط خبرها

مهاجرین افغانستانی در ایران چگونه می‌توانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند؟

  • کد خبر: ۱۱۰۶۵۸
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
  • ۷
مهاجرین افغانستانی در ایران چگونه می‌توانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند؟
مسئولان پلیس راهور می‌گویند که اتباع خارجی با داشتن اقامت قانونی، گواهینامه رانندگی دریافت می‌کنند، اما راهور فقط براساس معرفی‌نامه پلیس مهاجرت، به یکی از اعضای خانواده مهاجر افغانستانی گواهینامه پایه سوم با اعتبار یک‌ساله می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پلیس مهاجرت برای اتباع افغانستانی دارای اقامت معتبر با گذرنامه به‌شرط تأهل، داشتن عقدنامه سفارتی، ارایه گواهی عدم سوءپیشینه، تعهد محضری عدم استفاده از خودرو برای اشتغال و برای یکی از اعضای خانواده، معرفی‌نامه برای صدور و یا تمدید گواهینامه رانندگی برای پلیس راهور صادر می‌کند.

برای اتباع دارای کارت آمایش جهت اخذ گواهینامه فقط به خانواده‌هایی که دارای بیمار صعب‌العلاج، دیالیزی و… می‌باشند و معرفی‌نامه از بهزیستی دارند، می‌توانند نامه‌ای از اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری محل سکونت خودشان دریافت کنند و به پلیس مهاجرت مراجعه نمایند.

پلیس مهاجرت برای اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش معتبر با نامه اداره اتباع و بهزیستی، به‌شرط داشتن پاسپورت سفید افغانستان، تأهل، داشتن عقدنامه سفارتی، ارایه گواهی عدم سوءپیشینه، تعهد محضری عدم استفاده از خودرو برای اشتغال و برای یکی از اعضای خانواده، معرفی‌نامه برای صدور و یا تمدید گواهینامه رانندگی برای پلیس راهور صادر می‌کند.

گفته می‌شود که به‌تازگی برای برخی از افراد، برای تحقیقات میدانی به کلانتری محل سکونت آنها نامه می‌زنند و یا از بعضی افراد کارت کار درخواست می‌شود و یا جهت استعلام به پلیس مهاجرت ناجا، نامه می‌زنند و یا جهت صدور معرفی‌نامه، توسط کمیسیون بررسی می‌گردد.

پس از صدور نامه پلیس مهاجرت به پلیس راهور، باقی مراحل مانند اتباع ایرانی است و برای صدور گواهینامه، فقط آزمون شهری را خود پلیس راهور اخذ می‌کند و برای تمدید؛ مدارک چشم‌پزشکی و تأییدیه آدرس از پست و برخی موارد دیگر توسط راهور در یکی از روزهای هفته اخذ می‌شود.

اعتبار گواهینامه اتباع خارجی یک‌ساله و فقط برای پایه سوم است و دریافت بیشتر از یک نوع گواهینامه و بالاتر از پایه سوم برای اتباع ممنوع می‌باشد همچنین از زمان اقدام و درخواست برای گواهینامه حدود ۲ماه و حتی تا نزدیک به یک سال نیز این مراحل زمان می‌برد.

برای اتباع افغانستانی دارای پاسپورت خانواری و یا روادید، گواهینامه صادر نمی‌شود.

برای اتباع افغانستانی دارای پاسپورت دانشجویی، با شرایط دیگری از جمله مسافت محل سکونت تا دانشگاه، شرط تأهل، نامه از امور کنسولی دانشگاه و تعداد شرایط دیگری به‌سختی گواهینامه صادر می‌کنند.

همه این مراحل برای سال بعد و برای تمدید گواهینامه، با ارائه همه آن مدارک، باید طی شود.

با داشتن گواهینامه معتبر و نامه پلیس مهاجرت، پلیس راهور فقط یک پلاک خودرو به اسم اتباع خارجی می‌زند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
0
0
چرا برای پاسپورت های خانواری نمیدن مگه چه مشکلی دارن به اونهم بدن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
فکر کنم آزمون خلبانی راحتر از شرایط و بهانه های بنی اسراییلی اینا واسه ندادن گواهینامه باشه همچین شرط و شروط گذاشته انگار داره میخواد گواهینامه پرواز صادر کنه میخوایین ندین خوب چرا به شعور خودتون توهین میکنید !؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
بسه دیگه چقدر دارین رو میدین به افقانی پدر ملت در شد
عبدالباقی صدیقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
اول خدا تمام مریض هارو شفا بده شاید کسی مریض نداشته باشد اونم بازخداروشکر خب چکار کند عقد نامه سفارتی چقدر گران هست باید شاهد ببری چقدر دوندگی و علافی دارد اینقد سنگ جلو پایمان میگذارن تا پشیمان بشیم وسط راه پول هم هدر رفته اوننوقع
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
خداییش تا کی به مهاجری که در این کشور متولد شده و بالای ۳۰سال هم در این کشور بدون کوچکترین پرونده قضایی زندگی کرده میخواین با این قانون های از خدا و انسانیت بدور رفتار کنید بابا اون دنیایی هم هست،ما که از مسئولین بی رحم در آخرت نخواهیم گذشت،عدالتم آرزوست
شیرعلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
سلام ب کارت آمایش ای ها همرو از دم بدهید بدون شرط و سلام
حمید رمضانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
0
0
لطفا برای پاسپورت خانواری هم گواهی بدهید ماهم انسانیم بیش از۴۰۰ هزار نفر پاسپورت داره توی ایران اینا چی میشه اینا حق نداره ایا اینا انسان نیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->