پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است وزیر صمت: حجم واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم | افزایش قیمت خودرو به دلیل نوسانات دیگر بازار است هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی خراسان رضوی تشکیل شد بودجه زیارت برای ۴ شهر زیارتی، تنها ۳۵۰ میلیارد تومان در جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت چه گذشت؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) گرانفروشی و عدم رعایت قوانین نظام صنفی، عمده تخلف در پلمب کافی شاپ و کافه سنتی در مشهد
سرخط خبرها

وام ۵ میلیارد تومانی بدون وثیقه به واحد‌های تولیدی پرداخت می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۰۷۰۲
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
وام ۵ میلیارد تومانی بدون وثیقه به واحد‌های تولیدی پرداخت می‌شود
معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد که در سال جاری این صندوق علاوه بر صدور ضمانتنامه، واحد‌های تولیدی که وضعیت اعتباری مناسبی دارند را به بانک معرفی می‌کند تا سقف ۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات جدید، بدون ارائه وثیقه به بانک دریافت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد صادق محمدیاری با بیان اینکه برنامه صندوق برای حمایت از صنایع کوچک در سال ۱۴۰۱ این است که متفاوت از سال‌های گذشته محصولات خود را کامل کند، اظهار کرد: در گذشته صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک صرفا نسبت به صدور ضمانتنامه و تضمین تسهیلات برای واحد‌های صنایع کوچک اقدام می‌کرد، اما حالا به این نتیجه رسیدیم که باید یک محصول را به طور کامل ارائه دهیم. یعنی صرفاً تامین کننده تضامین نباشیم و خودمان بتوانیم تسهیلات در اختیار واحد‌های تولیدی قرار دهیم.

به گفته وی در همین راستا صندوق منابع خود در بانک‌های مختلف را تجمیع و با چند بانک تفاهم نامه منعقد کرد تا به واحد‌های تولیدی که وضعیت اعتباری مناسبی دارند و از طرف صندوق به بانک معرفی می‌شوند تا سقف ۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات جدید ارائه کند. در حال حاضر از هر استان واحد‌هایی به صندوق معرفی شدند که کار‌های اعتبار سنجی آن‌ها در حال انجام است و در صورتی که دارای شاخص‌های صندوق باشند، به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه صندوق، وثیقه این تسهیلات را نیز فراهم می‌کند، اظهار کرد: همزمان با ورود درخواست به صندوق، هم تضامین از قبل تهیه شده و هم تسهیلات آماده پرداخت است و یک محصول و خدمت کامل در اختیار صنایع کوچک قرار خواهد گرفت.

بر این اساس به گفته محمدیاری در سال جاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک هم ضمانتنامه صادر می‌کند و هم واحد‌ها را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌کند. واحد‌هایی که صندوق به بانک معرفی می‌کند نیازی به ارائه وثیقه ندارند، بلکه صندوق وثایق به مراتب کمتری از آن‌ها دریافت می‌کند. همچنین برای گروه‌های اعتباری A و B هیچ وثیقه‌ای برای صدور ضمانت نامه دریافت نمی‌شود و صرفا ضمانت نامه با چک و سفته مدیران شرکت‌ها صادر می‌شود تا بانک به آن‌ها تسهیلات پرداخت کند.

کدام واحدها، وام بدون وثیقه می‌گیرند؟

وی درباره شرایط واحد‌هایی که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند نیز گفت: واحد تولیدی باید فعال باشد و برای افزایش یا حفظ تولید نیاز به سرمایه در گردش داشته باشد. همچنین برای خرید ماشین آلات، واحد باید برای توسعه تولید برنامه داشته باشد. واحد تولیدی مورد نظر باید به لحاظ اعتباری از مقبولیت متوسطی برخوردار باشد، یعنی واحد‌های که تعطیل هستند یا بازار ندارند نمی‌توانند از این طرح استفاده کنند. مسئله بازار تا جایی مهم است که اگر واحدی ثابت کند که بازار برای محصولاتش فراهم است، مسائل دیگر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

افزایش سقف ضمانتنامه‌ها

این مقام مسئول درباره سقف ضمانت‌نامه‌ها در سال جاری نیز گفت: در سال جاری سقف ضمانت نامه‌های اعتباری یا بانکی از سه میلیارد به پنج میلیارد و ضمانتنامه‌های پیمانکاری از سه به هفت میلیارد افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی طرح دیگه صندوق برای سال جاری این است که با مجوز مجمع عمومی برای واحد‌های که به لحاظ کیفی وثایق و رتبه اعتباری بهتری دارند، تا ۵۰ درصد تخفیف اعمال شود. همچنین به دنبال این هستیم ۵۰ درصد دیگر کارمزد با استفاده از کمک‌های بلاعوض سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها تامین شود تا ضمانتنامه‌ها به طور رایگان در اختیار صنایع کوچک قرار گیرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->