سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هفت‌خوان اشتغال خانگی بانوان

  • کد خبر: ۱۱۰۶۰۲
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
هفت‌خوان اشتغال خانگی بانوان
زهره رنگ‌آمیز - روزنامه‌نگار

شاید خبر نداشته باشید در حالی که نهاد‌های حمایتی وام‌های اشتغال خانگی را از جمله راهکار‌های مؤثر برای استقلال بانوان سرپرست خانوار می‌دانند آن‌ها در این مسیر هفت‌خانی را پشت سر می‌گذارند.

از قدیم گفته اند کار را به کاردان باید سپرد و پاشنه آشیل این طرح‌های پرآوازه شاید همین باشد، چیزی که در گزارش‌های رسمی به آن اشاره نمی‌شود: سپردن کار به کار نابلدان است! یعنی انتخاب درست برای رسیدن به نتیجه درست مهم است.

شاید فکر کنید سخت‌ترین مرحله از مراحل راه‌اندازی یک پروژه خودکفایی گرفتن وام بانکی و ایستادن در صف تسهیلات بانکی است، اما برخلاف تصورات، این آخرین خان و آسان‌ترین آن است.

خوان اول خودکفایی زنان سرپرست خانوار ایجاد انگیزه و دور کردن این افراد از ترس در شروع یک پروژه اقتصادی برای استقلال مالی است.

زنی که مهارتی را تجربی یا در دوره‌های فنی و حرفه‌ای آموخته است، اما مهارت اصلی یعنی اطلاعات اقتصادی لازم برای ورود به بازار را ندارد و اعتمادبه‌نفس او نیز باید با آموزش و مشاوره افزایش یابد، خان دوم را این‌گونه باید از سر بگذارد.

خوان بعدی را، اما مدیران کمیته امداد در مناطق باید بگذرانند که تشویق و مشاوره درست در انتخاب گزینه اشتغال است. آنچه از شواهد پیداست از ضعف در راهنمایی برای شروع هم اگر غفلت شود این پروژه‌ها از همان روز اول به آخر خط می‌رسند.

اما شاید ندانید، وام بدترین شیوه راه‌اندازی کسب‌وکار است و برخی مددجویان به سرمنزل سوددهی نمی‌رسند و وام را به مصرف دیگری می‌رسانند. برای این گروه، از این حمایت‌ها فقط پرداخت اقساط باقی می‌ماند.

حالا می‌رسیم به تجربه‌ای دیگر که نشان می‌دهد این زنان اگر درست هدایت شوند، در مرحله گرفتن تسهیلات به خوان تهیه اسناد ضمانتی می‌رسند. برای اغلب آن‌ها که در طبقه کارگری زندگی می‌کنند مشکلی جدی و دلیلی برای انصراف از تصمیمشان است.

یک کارشناس کارآفرینی نیز که سال‌ها در این حوزه تجربه عملی دارد معتقد است ضمانت دسته‌جمعی یا ضمانت محضری دو راه حل برای مشکل آن‌هاست.

اما شاید بار‌ها باید تأکید کرد که شواهد نشان می‌دهد زنانی که کسب‌وکار کوچک خانگی را برای نجات از بن‌بست زندگی‌شان انتخاب می‌کنند، باید اصول را بازاریابی بیاموزند و اصول تولید کالا را بلد شوند تا پس از عبور از همه این مراحل، زمین نخورند.

پیشنهاد تجربه‌گران در این مسیر چیست؟ آن‌ها می‌گویند باید به سمت راه‌اندازی تعاونی‌های کوچک برویم تا در بستر شروع یک اشتغال نوپا، این افراد ضعف‌های هم را همپوشانی کنند و بازوی هم شوند.

حالا بیایید روی دیگر این سکه را ببینیم. اگر شما هم یک زن سرپرست خانوار هستید و عزمتان را جزم کرده‌اید یک کارآفرین موفق شوید، پس از توصیه به مشاوره کسب‌وکار، برایتان هفت پیشنهاد دیگر داریم.

پیشنهاد اول: اگر شما هم به دنبال شروع کسب‌وکاری متعلق به خود هستید راه‌اندازی مرکز تهیه غذا این روز‌ها با توجه به افزایش مشغله افراد در زندگی شهری یکی از کسب‌وکار‌ها و پیشنهاد اول ماست.

پیشنهاد دوم: امروزه با گسترش سبک زندگی آپارتمان‌نشینی، مردم علاقه بسیاری برای نگهداری انواع گل و گیاه در منزل خود دارند و ترجیح می‌دهند تکه‌ای از طبیعت را گوشه‌ای از خانه خود داشته باشند. پرورش انواع گیاهان یک کار تولیدی با سرمایه کم است.

پیشنهاد سوم:، اما خدمات بسته‌بندی و تولید جعبه‌ها و پاکت‌های کادو پیشنهاد است. اگر به دنبال یک کار تولیدی با سرمایه کم هستید و کمی هم ذوق هنری و سلیقه در خود می‌بینید، این ایده برای شما کاملا مناسب است.

پیشنهاد چهارم: پیشنهاد بعدی شاید پرورش و فروش ماهی‌های زینتی آکواریومی باشد. این کار هم به عنوان یک کار تولیدی با سرمایه کم همواره مطرح و یک کار در خانه است که انجام دادن آن پیچیدگی زیادی ندارد و سود خوبی که در فروش ماهی‌های زینتی است. اما باید توجه داشته باشید قبل از شروع این کار آموزش‌های لازم را ببینید و مهارت‌های مورد نیاز را کسب کنید تا در طول مسیر، به مشکلات عمده برخورد نکنید و سرمایه خود را از دست ندهید.

پیشنهاد پنجم: خیاطی، شغل موردعلاقه بسیاری از خانم‌ها و البته آقایان که با گسترش کار آنلاین به‌راحتی می‌توانید کالا‌های تولیدی خود را به صورت مستقیم به فروش برسانید.

پیشنهاد ششم: شمع‌های تزیینی معطر بسازید! تولید شمع یکی از آن کار‌هایی است که با سرمایه اندکی می‌توانید آن را شروع کنید: یک کار تولیدی با سرمایه کم. مسلما اگر این کار را با کمی سرمایه بیشتر در یک کارگاه شروع کنید، سود بیشتری نصیبتان می‌شود.

پیشنهاد هفتم: پیشنهاد آخر تولید عرقیات گیاهی است. در بسیاری از شهر‌ها این گیاهان به صورت خودرو موجود هستند یا با هزینه نه‌چندان بالایی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. برای شروع کار در کارگاه یا در منزل خود به یک دستگاه تقطیر نیاز دارید. به‌راحتی می‌توانید کار تولید عرقیات گیاهی مانند عرق نعنا و انواع عرقیات دارویی دیگر را شروع کنید و سود خوبی از فروش آن‌ها به دست آورید.

برای گذر از این هفت‌خان نترسید. بسم‌ا...! آگاهانه شروع کنید تا پیروز شوید!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->