وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسراییل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد
سرخط خبرها

رایزنی وزرای خارجه عربستان و آمریکا در آستانه سفر منطقه‌ای بایدن

  • کد خبر: ۱۱۰۷۴۶
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
رایزنی وزرای خارجه عربستان و آمریکا در آستانه سفر منطقه‌ای بایدن
وزرای خارجه ایالات‌متحده و عربستان‌سعودی در یک تماس تلفنی درخصوص روابط دوجانبه میان دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه با شاهزاده «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود درباره  مسائل مورد اهتمام مشترک منطقه‌ای و افزایش همکاری‌های دو کشور تلفنی گفتگو کرد.

طی این تماس تلفنی روابط «راهبردی» بین دو کشور و راه‌های تقویت و گسترش این روابط در تمامی زمینه‌ها و موضوعاتی از جمله ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزرات خارجه آمریکا اعلام کرد: آنتونی بلینکتن  از تلاش‌های وزیر خارجه عربستان سعودی در تقویت و تمدید آتش‌بس در یمن قدردانی کرد و آن‌ها در خصوص تلاش برای جلوگیری از تهدیدات اقتصادی، زیست محیطی و انسانی ناشی از نفتکش «صافر» در منطقه دریای سرخ بحث کردند».

وزرای خارجه دو کشور در خصوص بحران اوکراین نیز گفتگو کردند.

پیش از این خبرگزاری عربستان سعودی از تماس بین «بن‌فرحان» و «بلینکن» خبر داد و گفت: «دو طرف جنبه‌های روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن در همه زمینه‌ها را بررسی کردند».

شاهزاده «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان روز شنبه با وزیر امور خارجه آمریکا و «وندی شرمن» معاون وی، روابط راهبردی دوجانبه و تعدادی از پرونده‌های منطقه‌ای و بین المللی مانند جنگ یمن و بحران انرژی را بررسی کرد.

معاون وزیر دفاع عربستان سفر خود را با دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا آغاز و با وی درباره روابط دوجانبه و آتش بس در یمن گفتگو کرد.

خالد بن سلمان با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده دیدار کرد و گفت: من با لوید آستین تحت دستور محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای بررسی شراکت سعودی-آمریکایی و همکاری نظامی استراتژیک مستمر بین دو کشور دوست ملاقات کردم.

«هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل در یمن اوایل آوریل گذشته، موافقت طرف‌های درگیر در یمن با آتش‌بس دو ماهه در این کشور را اعلام کرد. در توافق آتش‌بس بر ضرورت انجام پرواز‌های مشخص از فرودگاه صنعاء و باز شدن مسیر‌های شهر تعز واقع در جنوب غربی یمن تأکید شده است.

این گفتگو درحالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده در تلاش است تا روابط خود را با عربستان سعودی بهبود بخشد و عربستان را برای افزایش تولید نفت پیش از سفر آتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا سوق دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->