ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است
سرخط خبرها

انتقاد واشنگتن پست از دولت آمریکا در رابطه با عدم شفافیت وضعیت پناهندگان افغانستانی

  • کد خبر: ۱۱۰۸۰۴
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
انتقاد واشنگتن پست از دولت آمریکا در رابطه با عدم شفافیت وضعیت پناهندگان افغانستانی
روزنامه واشنگتن پست می‌گوید که حکومت آمريکا ویزه اقامت پناهندگان افغانستانی را برای ۱۸ ماه دیگر تمدید کرده است اما وضعیت آنان پس از انقضای این ویزه مشخص نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشته است که حکومت و کنگره آمریکا تاکنون راهی را برای اقامت همکاران آمريکا در این کشور باز نکرده‌اند.

سردبیران روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای وضعیت مبهم پناهندگان افغانستانی در آمريکا را شرمساری ملی توصیف کرده‌اند.

این روزنامه در ادامه افزوده است که حکومت و کنگره آمریکا تا هنوز راهی را برای اقامت همکاران آمريکا در این کشور باز نکرده‌اند.

واشنگتن پست از کنگره آمریکا خواست که با تصویب یک قانون جدید به این افراد اجازه دهد که پس از یکسال اقامت در آمريکا برای دریافت اقامت دایم درخواست بدهند.

این روزنامه می‌گوید که این امتیاز قبلا به پناهندگان ویتنامی، کوبایی و عراقی داده شده بود.

به گفته آنان، فعلا مخالفت شماری از جمهوری خواهان به بهانه مسائل امنیتی، مانع از اقدامات کنگره در حمایت از این پناهندگان شده است.

این روزنامه می‌افزاید که "وضعیت مبهم حقوقی پناهندگان افغانستانی بی‌حرمتی به فداکاری ده‌ها هزار کسانی است که در کنار آمريکا، چه در میدان جنگ و چه در عرصه سیاست و اجتماع، ایستادند."

به گفته واشنگتن پست، رد پناهندگی و اخراج این پناهندگان از خاک آمريکا غیرقابل تصور است و از قانون‌گذاران خواسته است که برای روشن کردن وضعیت آنان اقدام فوری کنند.

این روزنامه از حکومت آمريکا می‌خواهد که به درخواست پناهندگی دیگر همکاران افغانستانی نیروهای آمريکايی و حامیان دموکراسی و حقوق بشر در افغانستان رسیدگی کند که پس از بازگشت طالبان مجبور به فرار به پاکستان و ترکیه شده اند.

این در حالی است که حکومت بایدن پیش از این اعلام کرده است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان ۷۶هزار افغانستانی را به آمریکا انتقال داده است.

گفته می‌شود، بیش از نیمی از این افراد واجد شرایط ویزه مخصوص مهاجرت به آمریکا بودند. اما ۳۶ هزار و ۴۳۳ نفر براساس دلایل انسان دوستانه با اقامت موقت در این کشور زندگی می‌کنند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->