معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

اپلیکیشن‌های موبایلی که می‌توانند در مسیر ترک سیگار به افراد کمک کنند

  • کد خبر: ۱۱۰۷۷۱
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
اپلیکیشن‌های موبایلی که می‌توانند در مسیر ترک سیگار به افراد کمک کنند
مهمترین وظیفه یک برنامه ترک سیگار، اندازه‌گیری میزان پیشرفت فرد در طول زمان و هم چنین دادن انگیزه‌های لازم برای ادامه مسیر ترک عادت سیگار کشیدن است. در این مطلب می‌خواهیم چندتا از بهترین برنامه‌هایی که برای همین منظور توسعه پیدا کرده‌اند را معرفی کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ از گذشته تا امروز روش‌های مختلفی برای ترک عادت سیگار کشیدن وجود داشته است. اپلیکیشن‌های ترک سیگار یکی از راه‌های نوین برای ترک سیگار به شمار می‌رود که براساس روش‌های روان‌شناسی و افزایش میزان آگاهی افراد توسعه پیدا کرده است. مهمترین وظیفه یک برنامه ترک سیگار، اندازه‌گیری میزان پیشرفت فرد در طول زمان و هم چنین دادن انگیزه‌های لازم برای ادامه مسیر ترک عادت سیگار کشیدن است. در این مطلب می‌خواهیم چندتا از بهترین برنامه‌هایی که برای همین منظور توسعه پیدا کرده‌اند را معرفی کنیم.

EasyQuit

اپلیکیشن EasyQuit قادر است اطلاعات مرتبط با روند ترک سیگار را ثبت کند و جزئیات آن را برای افزایش انگیزه به افراد نشان دهد. روز‌ها و ساعت‌های سپری شده از آخرین سیگار، مقدار پول پس‌اندازشده و میزان بهبود سلامت فرد در طول زمان از جمله مواردی هستند که توسط این برنامه به کاربر نشان داده می‌شود. برنامه دارای یک بازی داخلی است که بتواند حواس افراد را پرت کند و روحیه لازم برای مقابله با سیگار کشیدن در آن‌ها را تقویت نماید. دفترچه‌ای مخصوص نیز می‌تواند دفعاتی که کاربر هوس سیگار کشیدن کرده است را درون خود ذخیره کند. این اپلیکیشن دارای دو روش ترک ناگهانی، و ترک تدریجی است و انتخاب هرکدام مسیری متفاوت را پیش روی کاربر قرار می‌دهد.

Get Rich or Die Smoking

برنامه Get Rich or Die Smoking روی جنبه اقتصادی ترک سیگار تمرکز دارد و جزئیات بیشتری پیرامون میزان ذخیره پس‌انداز ناشی از ترک را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن می‌تواند پس‌انداز کاربران را به دلار نمایش دهد و از ابزار داخلی برای تبدیل ارز‌های مختلف به یکدیگر نیز پشتیبانی می‌کند. ردیاب سلامت نیز از دیگر قابلیت‌های موجود در آن به شمار می‌رود.

یکی از نقاط قوت اپلیکیشن، بهره‌گیری از انجمن گفت‌وگوست که کاربران در آن با دیگر در ارتباط هستند و نحوه خرج پس‌انداز حاصل از ترک سیگار را با هم مقایسه می‌کنند. این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا تحقیقات نشان داده‌اند که انگیزه مداوم برای ترک سیگار عاملی بسیار ضروری و تعیین‌کننده به حساب می‌آید.

Quit Genius

اپلیکیشن Quit Genius براساس فرایند رفتار درمانی شناختی توسعه یافته است و برای کاربرانی مناسب است که تمایل دارند از روش‌های مخصوص تراپی نیز در مسیر ترک سیگار بهره بگیرند. اگر سایر روش‌ها و برنامه‌های ترک سیگار پاسخگو نبوده است، این برنامه می‌تواند جایگزین مناسبی به شمار برود. کاربر می‌تواند هدف اصلی خود را درون آن تعریف کند و سپس از روش‌های مناسب برای دستیابی به آن استفاده کند. شمارشگر میزان پس‌انداز و سال‌های اضافه شده به عمر افراد، از جمله مواردی هستند که در افزایش انگیزه کاربر تأثیرگذار خواهند بود.

اگر هوس کشیدن سیگار کنید می‌توانید از فایل‌های صوتی و تمرین‌های تنفسی موجود در برنامه استفاده نمایید. اطلاعات موجود در Quit Genius بیشتر بر جنبه‌های روانشناسی ترک سیگار دلالت دارند. بازی‌های مبتنی بر دانش عمومی یکی دیگر از ویژگی‌های جالب داخلی برنامه است و می‌تواند اطلاعات افراد را پیرامون فرایند ترک سیگار به چالش بکشد.

Kwit

برنامه Kwit از روش‌های مبتنی بر رفتار درمانی شناختی برای کمک به کاربران برای ترک سیگار استفاده می‌کند. داشبورد شخصی افراد شامل میزان پیشرفت در مسیر ترک همراه با دفترچه خاطرات شخصی است. کارت‌های انگیزشی یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد و متفاوت اپلیکیشن هستند که در هنگام لغزش می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

نمایش این کارت‌ها از طریق تکان دادن موبایل امکان‌پذیر است که نحوه تعامل بسیار جالبی به حساب می‌آید. امکانات و ویژگی‌های مختلف برنامه نه تنها برای ترک سیگار عادی کاربرد دارد بلکه می‌توان از آن برای ترک سیگار‌های الکتریکی نیز استفاده کرد. هدف‌گذاری‌های داخلی شامل دستیابی به مقدار پس‌انداز مشخصی است که از طریق نخریدن سیگار حاصل می‌شود. هم چنین کاربر می‌تواند در مواقعی که هوس سیگار کشیدن می‌کند، یادداشت‌هایی را برای مراجعه‌های آینده ثبت کند که بسیار امیدبخش ظاهر می‌شوند.

Smoke Free

برنامه Smoke Free از تکنیک‌های تغییر عادت که کارایی آن‌ها توسط پژوهش‌های مختلف ثابت شده است، بهره می‌برد. روند پیشرفت کاربر به صورت نمودار درون برنامه نمایش داده می‌شود و همراه با نکاتی برای جلوگیری از لغزش خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند به عنوان داوطلب در تحقیقات شرکت کنند تا شاید کمکی در زمینه ترک سایر افراد نیز کرده باشند. بیش از ۳۰ تکنیک و روش کاربردی درون برنامه وجود دارد که احتمال ترک موفقیت‌آمیز را افزایش می‌دهند.

از جمله امکانات این برنامه می‌توان به مربی ترک شخصی، رهیاب فرایند ترک، نشان‌های پاکی، دفترچه ثبت وقایع، محاسبه‌گر پس‌انداز و نمودار‌های بهبود وضعیت سلامت اشاره کرد. هم چنین اگر علاقه داشته باشید می‌توانید روند خود را با دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارید. تمامی قابلیت‌های گفته شده به لطف پشتیبانی صورت گرفته توسط جامعه کاربری، به صورت رایگان قابل استفاده هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->