ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

آشنایی با ۹ برنامه کاربردی برای ماه مبارک رمضان

  • کد خبر: ۱۰۳۸۱۲
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
آشنایی با ۹ برنامه کاربردی برای ماه مبارک رمضان
در ماه رمضان عادت‌های غذایی ما تغییر می‌کند، خیلی‌ها رژیم می‌گیرند و بسیاری تلاش می‌کنند که در فضای معنوی این ماه مبارک بیش از گذشته به تقویت اعتقادات و ارتباط خود با خدا بپردازند. به همین مناسبت در این مطلب با ۹ برنامه موبایلی آشنا می‌شویم که می‌توانند همراهان خوبی برای روزه‌داران در ماه مهمانی خدا باشند.

علیرضا وفایی نیا | شهرآرانیوز - از دو روز پیش بار دیگر ماه میهمانی خدا آغاز و حال هوای معنوی و خاص این ماه بر سراسر کشورمان حاکم شده است. رمضان همیشه جایگاه و احترام خاصی در میان مردم کشورمان داشته است و همواره زندگی افراد روزه‌دار را از جنبه‌های گوناگونی تغییر می‌دهد.

در ماه رمضان عادت‌های غذایی ما تغییر می‌کند، خیلی‌ها رژیم می‌گیرند و بسیاری تلاش می‌کنند که در فضای معنوی این ماه مبارک بیش از گذشته به تقویت اعتقادات و ارتباط خود با خدا بپردازند. به همین مناسبت در این مطلب با ۹ برنامه موبایلی آشنا می‌شویم که می‌توانند همراهان خوبی برای روزه‌داران در ماه مهمانی خدا باشند.

برای دانلود برنامه‌ها روی عکس آن‌ها کلیک کنید

آشنایی با ۹ برنامه کاربردی برای ماه مبارک رمضانوقت سحر خواب نمانید

مگر می‌شود بدون سحری خوردن روزه گرفت؟ باید حداکثر تلاشتان را بکنید که هر طور شده قبل از اذان صبح از خواب برخیزید و سحری بخورید. اما بیدار شدن از خواب همیشه یک مشکل اساسی بوده است و هست، و در سحرگاه ماه رمضان مشکل‌تر هم می‌شود.

اپلیکیشن ساعت هشدار سحرخیز همین‌جا به کارتان می‌آید. شما را به معنای واقعی برای بیدار شدن از خواب «اذیت» می‌کند و زنگ گوش‌خراشش را تا جایی ادامه می‌دهد که خواسته‌اش را برآورده کنید. خاموش کردن صدای زنگ سحرخیز به سادگی فشردن یک دکمه نیست. باید کاملا از جایتان بلند شوید و کار مشخصی انجام بدهید: عکس گرفتن از یک QR Code یا شیء، تکان دادن گوشی یا روشن کردن چراغ، کار‌هایی هستند که صدای زنگ سحرخیز را قطع می‌کنند. اگرچه ایده این اپلیکیشن ایرانی اریجینال نیست، از بین نمونه‌های وطنی بهترین عملکرد را از خود به نمایش می‌گذارد. هم‌چنین برایتان اذان هم می‌گوید.

آشنایی با ۹ برنامه کاربردی برای ماه مبارک رمضانآگاه بودن از وقت اذان

همیشه فرصت نمی‌شود که اوقات شرعی را از اخبار تلویزیون چک کنید. اپلیکیشن‌ها ابزار به مراتب دم‌دستی‌تر و شاید دقیق‌تری برای این کار هستند. از بین انواع و اقسام آن‌ها اپلیکیشن وصل یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

وصل یک اپلیکیشن تقویم با درون‌مایه مذهبی است که طیف گسترده‌ای از امکانات را در خود جای داده است. اعلام اوقات شرعی، ذکرشمار و سجده‌شمار، تلاوت اذان، قبله‌نما، ادعیه و مناجات و پخش زنده اماکن مذهبی قابلیت‌های این اپلیکیشن اندرویدی هستند، قابلیت‌هایی که این برنامه را به یک پکیج کامل برای ماه رمضان تبدیل کرده است. خوشبختانه همه امکانات اپلیکیشن وصل را می‌توانید رایگان استفاده کنید.

آشنایی با ۹ برنامه کاربردی برای ماه مبارک رمضانحال و هوای موبایلتان را رمضانی کنید

بعضی‌ها دوست دارند حال و هوای موبایلشان را رمضانی کنند. اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، شاید ساده‌ترین راه جست‌وجوی کلیدواژه تصویر زمینه رمضان در گوگل باشد که هزاران نتیجه پیش پایتان می‌گذارد.

اما اگر به دنبال یک مورد خاص می‌گردید، والپیپر زنده آویز رمضان مطمئنا می‌تواند نظرتان را جلب کند. این والپیپر زنده طرح‌های زیبایی از ماه و اسم رمضان و لیلةالقدر را به شکل یک آویز متحرک به پس زمینه موبایل و تبلت شما می‌آورد. این آویز‌ها با تکان دادن موبایل تکان می‌خورند و می‌توان آن‌ها را از لحاظ رنگ و ابعاد و آیتم‌های دیگر شخصی‌سازی کرد.
البته برای دانلود این اپلیکیشن باید ۱۰۰۰ تومان هزینه بپردازید.

آشنایی با ۹ برنامه کاربردی برای ماه مبارک رمضانرسیدن به وزن ایده‌آل در ماه رمضان

ماه رمضان برای افراد چاق و دارای اضافه وزن فرصت بسیار خوبی است که به وزن ایده‌آل خود برسند. برای کمک به این موضوع صد‌ها اپلیکیشن ایرانی و خارجی مختلف را می‌توانید به کار بگیرید، اما شاید با هیچ کدام به اندازه اپلیکیشن فارسی مانکن نتوانید راحت باشید.

مانکن در اصل یک اپلیکیشن کالری‌شمار است که می‌تواند شما را برای دریافت کالری مورد نیاز برای رسیدن به تناسب اندام راهنمایی کند. یکی از بهترین قابلیت‌های این اپلیکیشن هدف‌گذاری است. مثلا می‌توانید برای آن تعیین کنید که تا پایان رمضان باید ۱۰ کیلوگرم از وزن خود را کاهش داده باشید.

مانکن بسته به هدفی که تعیین کرده‌اید، کالری مورد نیاز روزانه بدن شما را تعیین می‌کند که همگی بر اساس اصول علمی و با مشورت متخصصان تغذیه محاسبه شده‌اند. با استفاده از این قابلیت و دیگر امکانات این برنامه مثل محاسبه شاخص توده بدنی، می‌توانید در کنار استفاده از معنویت رمضان، از نظر جسمی هم از این روز‌ها برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود استفاده کنید.

آشنایی با ۹ برنامه کاربردی برای ماه مبارک رمضانانس با کلام خدا

ختم قرآن یکی از سنت‌های همیشگی مسلمانان بوده و اپلیکیشن ختم آنلاین قرآن آمده است که به انجام این سنت خوب در ماه مبارک رمضان کمک کند. اگر فرصت نمی‌کنید قرآن را کامل بخوانید، با شرکت در برنامه‌های ختم قرآن می‌توانید به یک جمع بپیوندید و هر روز قرائت چند آیه کوتاه از کتاب خدا را بر عهده بگیرید. این اپلیکیشن یک تالار گفتگو هم دارد که در آن کاربران بابت ختم قرآن، هماهنگی‌های لازم را با یکدیگر انجام می‌دهند و هر کس قرائت بخشی از آن را بر عهده می‌گیرد.

خوشبختانه اپلیکیشن ختم آنلاین قرآن علاوه بر نمایش ترجمه فارسی، پخش صوتی آیات را هم در میان قابلیت هایش دارد تا فرصت تفکر در مورد آن‌ها و حفظ کردنشان را هم داشته باشید.

آشنایی با ۹ برنامه کاربردی برای ماه مبارک رمضانذکر و دعا و مناجات

رمضان ماهی است که مردم بیش از سایر ماه‌ها به فکر راز و نیاز و مناجات با پروردگارشان می‌افتند و به خواندن ادعیه و اقامه نماز‌های مخصوص این ماه روی می‌آورند. اپلیکیشن منتخب مفاتیح (قلم هوشمند همراه) مجموعه کاملی از ادعیه ماه رمضان و دعا‌های شب قدر و عید فطر و... را در خود گردآوری کرده است.

نکته بسیار خوب درباره اپلیکیشن این است که با لمس هر کلمه می‌توانید تلاوت صوتی آن را بشنوید و معنی هرکدام را به فارسی بدانید. البته پیش از دانلود باید بدانید که بسیاری از امکانات اپلیکیشن نیازمند دانلود از اینترنت هستند؛ بنابراین بهتر است بلافاصله بعد از نصب آن، همه چیز‌هایی را که لازم دارید دانلود کنید که دیگر برای استفاده آفلاین مشکلی نداشته باشید.

آشنایی با ۹ برنامه کاربردی برای ماه مبارک رمضانساعات روزه گرفتنتان را مدیریت کنید

برنامه Zero - Fasting Tracker دقیقا برای این طراحی شده است که ساعات روزه شما را دنبال و ذخیره کند تا بدانید چند ساعت روزه گرفته‌اید. این برنامه از انواع دیگر روزه هم پشتیبانی می‌کند که احتمالا می‌تواند برای یک رژیم غذایی مناسب در سایر اوقات سال نیز به کارتان بیاید. اما بخش اصلی که در ماه رمضان برایتان کاربردی‌تر خواهد بود، قابلیت تنظیم دستی زمان افطار و سحر و در واقع تعیین ساعات روزه است.

می‌توانید در این حالت برای برنامه تعیین کنید که چند ساعت روزه می‌گیرید. بعد از آن تایمر برنامه فعال می‌شود و ساعات باقی‌مانده و سپری‌شده از روزه را به شما نشان می‌دهد. پس از اینکه زمان روزه تمام شد می‌توانید نکات مدنظرتان را در برنامه یادداشت و وضعیت خودتان را ثبت کنید. این برنامه فهرستی از همه روز‌هایی که روزه گرفته‌اید درست می‌کند و می‌توانید آمار ساعات آن را در اختیار داشته باشید.

آشنایی با ۹ برنامه کاربردی برای ماه مبارک رمضانخوابتان را مدیریت کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که بدون سحری خوردن روزه می‌گیرند احتمالا مشکل چندانی برای تنظیم ساعت خوابتان در ماه رمضان نخواهید داشت. اما افرادی که برای خوردن سحری از خواب بیدار می‌شوند برای تنظیم خوابشان باید برنامه‌ای منظم داشته باشند. علاوه بر آن، ایام شب‌زنده‌داری در این ماه هم بر کیفیت و مقدار خواب تأثیر فراوانی می‌گذارد که در صورت جبران نشدن می‌تواند بر کارایی فرد در طول روز اثرگذار باشد.

با اپلیکیشن Sleep Cycle می‌توانید علاوه بر مدیریت ساعت خواب، کیفیت خوابتان را نیز پایش کنید. به این صورت که برنامه با ضبط وضعیت تنفس شما به کیفیت خوابتان پی می‌برد و این امکان را دارد که در زمان سبک‌تر بودن خوابتان شما را بیدار کند. علاوه بر این، قابلیت‌های ساده‌ای مثل زنگ بیداری هم در این برنامه گنجانده شده است.

آشنایی با ۹ برنامه کاربردی برای ماه مبارک رمضانبه اندازه لازم آب بنوشید

یکی از چالش‌های اصلی هنگام روزه گرفتن، مدیریت مقدار آب مصرفی در فاصله بین افطار و سحر است. در واقع باید آب مورد نیاز در طول این ساعات مصرف شود تا در مدت روزه سلامتی بدن به خطر نیفتد. اپلیکیشن My Water Balance به شما یادآوری می‌کند که با فاصله معین آب بنوشید تا آب کافی به بدنتان برسد و مجبور نباشید هنگام سحر یکباره چند لیوان آب بنوشید. در این برنامه ساعات بین افطار تا سحر را به اپلیکیشن اعلام می‌کنید تا در این مدت و مثلا به فاصله هر دو ساعت شما را خبر کند تا یک لیوان آب بنوشید.

می‌توانید با یک حساب و کتاب ساده ساعات خوابتان را هم لحاظ کنید تا در آن زمان برای شما نوتیفیکشن نیاید و بتوانید با خیال راحت بخوابید. این برنامه بسیار کاربردی است و با ظاهری ساده و جذاب می‌تواند گزینه مناسبی برای پیگیری وضعیت نوشیدن آب باشد. به همین دلیل، می‌توانید استفاده از این برنامه را در ماه رمضان شروع کنید و برای بقیه سال هم ادامه دهید. در نسخه رایگان برنامه، نوشیدنی‌های دیگر مثل قهوه و چای هم گنجانده شده است و این امکان را دارید که نوشیدن چای یا قهوه را هم در برنامه وارد کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->