ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آبروداری میزبان و درخشش میزبانان در جام امام رضا(ع) مشهد

  • کد خبر: ۱۱۰۹۱۴
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
آبروداری میزبان و درخشش میزبانان در جام امام رضا(ع) مشهد
۳ نشان نقره به ۵ ورزشکار خراسانی در دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام امام رضا (ع) رسید.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی جام امام‌رضا (ع) با معرفی چهره نفرات برتر و کسب عناوین تیمی در مشهد به پایان رسید. تورنمنتی که در دومین سال برگزاری به‌شکل بین‌المللی هم از حیث کمیت و هم در قواره کیفیت خوش‌نقش‌تر و بهتر بود. مسابقاتی که از همان روز اول میزبان رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا بود و ورزشکاران هشت کشور و دوومیدانی‎‌کاران ایرانی در قالب هفت تیم در ورزشگاه امام‌رضا (ع) با یکدیگر پیکار کردند و دست‌آخر جام قهرمانی سهم ملی‌پوشان دوومیدانی کشورمان بود.

نخستین دوره این پیکار‌ها به‌شکل معناداری با قهرمانی تیم عراق به پایان رسیده بود و امسال ورزشکاران ایرانی همه عزمشان را جزم کرده بودند تا جام را در خانه نگه دارند که این مهم با حضور ملی‌پوشان در مسابقات به‌دست آمد و بعد از ایران (سیتلکام) هم تیم عراق و پاکستان به‌ترتیب عناوین دوم و سوم را به‌دست آوردند. اما در این بین نکته مهم برای دوومیدانی خراسان‌رضوی به‌عنوان میزبان مسابقات، کسب سه نشان نقره ورزشکاران خراسان بود که نویدبخش روز‌های درخشان پیش‌روی دوومیدانی استان است.

نتایج انفرادی و تیمی جام بزرگ

تیم‌ملی دوومیدانی ایران که در این دوره از مسابقات با نام «سیتلکام» شرکت کرده بود، در پایان توانست با کسب ۱۰مدال طلا، شش مدال نقره و چهار مدال برنز قهرمان شود. تیم عراق هم که مدافع عنوان قهرمانی بود، با شش طلا، دو نقره و سه برنز نایب‌قهرمان شد و تیم پاکستان با کسب دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز در رتبه سوم قرار گرفت. مرتضی بیرانوند در دو ۱۰ هزار متر، پژمان یارولی در دو ۸۰۰ متر، مسعود کامران در دو ۱۱۰ متر بامانع، مهدی پیرجهان در دو ۴۰۰ متر بامانع، علیرضا خالدی در پرش طول، احسان حدادی در پرتاب دیسک، مهدی خدادادی در پرش ارتفاع، سیدامیر زمان‌پور در دو ۵ هزار متر، حمیدرضا کیا در پرش سه‌گام و امید امیریان در دو ۱۵۰۰ متر ۱۰ نشان طلای ایران در این دوره از رقابت‌ها را به‌دست آوردند.

۳ نشان نقره در غیاب تفتیان

غیبت حسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران، در این دوره از مسابقات یکی از سهمیه‌های خراسان در این میزبانی را کم کرده بود. با این‌همه، از میان پنج ورزشکار خراسانی حاضر در تورنمنت، سه تن از آن‌ها توانستند گردن‌آویز نقره را در مواد خودشان به‌دست بیاورند.

احمد مهردادیان در مواد دو ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر، علی عباس‌پور در دو ۴۰۰ متر، ۴۰۰ متر بامانع و ۴ در ۴۰۰ متر، مرتضی عباس‌پور در پرش طول و ۴ در ۴۰۰ متر، سجاد آقایی در دو ۴۰۰ متر و ۸۰۰ متر و بالاخره مجتبی زاهدی در پرش سه‌گام نماینده‌های خراسان بودند که در تیم‌های مختلف ایرانی حاضر در جام بین‌المللی امام‌رضا (ع) به میدان رفتند و درنهایت سه‌تای آن‌ها توانستند مدال بگیرند. در دو ۴۰۰ متر بامانع علی عباس‌پور با ثبت رکورد ۵۱ ثانیه و ۲۱ صدم‌ثانیه به مقام نایب‌قهرمانی رسید. در پرش طول نیز مرتضی عباس‌پور با ثبت رکورد ۷ متر و ۳۲ سانتی‌متر حائز نشان نقره شد و بالاخره در پرش سه‌گام هم مجتبی زاهدی مدال نقره به‌دست آورد.

حضور مهمانان خارجی در غیبت میزبانان داخلی!

یکی از نکات جالب این دوره از مسابقات حضور جدی مهمانان خارجی بود. دهلان‌الحمد رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و نایب‌رئیس فدراسیون جهانی، شوگو ماران دبیرکل کنفدراسیون آسیا و رؤسای فدراسیون دوومیدانی ترکیه و قزاقستان، چهار مهمان ویژه خارجی این جام بودند که از روز نخست در ورزشگاه امام‌رضا (ع) حاضر بودند، اما با وجود وعده قبلی نه‌تن‌ها وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک نیامدند، بلکه هاشمی‌جواهری، مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی، هم با وجود فاصله اندک محل کارش تا محل برگزاری مسابقات به ورزشگاه امام‌رضا (ع) سر نزد تا مهمانان در غیاب میزبان پذیرایی شوند!

رضایت «دهلان» و رفقا

دهلان‌الحمد، رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا، در حاشیه این مسابقات به مسئولان برگزاری می‌گوید: «مشهد آن‌قدر زیباست که دوست دارم در اولین فرصت حتما با خانواده دوباره به این شهر برگردم.» او با قدردانی ویژه از میزبانی ایران در این تورنمنت لوح تقدیر کنفدراسیون آسیا را به رئیس مشهدی فدراسیون دوومیدانی می‌دهد.

شوگو ماران، دبیرکل کنفدراسیون آسیا، هم در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: «امکانات و نحوه برگزاری رقابت‌ها اینجا (مشهد) به‌شکلی است که نیازی نیست من توصیه‌ای به برگزارکنندگان بکنم. معتقدم امکانات ورزشگاه امام‌رضا (ع) برای برگزاری حتی تورنمنت‌های جهانی هم بی‌نظیر است.» فاتح چینتمار، رئیس فدراسیون دوومیدانی ترکیه، هم در تأیید میزبانی ایران اظهار کرد: «کیفیت میزبانی و برگزاری مسابقات خیلی خوب بود و مطمئنم از سال آینده ترکیه هر سال در این تورنمنت حاضر خواهد شد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->