وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است 
سرخط خبرها

آغازی طلایی برای دختران دونده خراسانی

  • کد خبر: ۱۰۷۶۱۳
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
آغازی طلایی برای دختران دونده خراسانی
رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور با سکونشینی تیم استان به پایان رسید

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دختران خراسان‌رضوی با کسب پنج طلا، چهار نقره و یک برنز با عنوان قهرمان کشور به کار خودشان در مسابقات قهرمانی جوانان کشور پایان دادند.
اولین رویداد دوومیدانی بانوان در سال ۱۴۰۱ با رقابت‌های فضای باز قهرمانی کشور دختران جوان همراه بود. رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور در دو روز و با نام گرامیداشت زنده‌یاد سیدرضا انتظاری، قهرمان فقید این رشته ورزشی، به‌میزبانی شهر اراک برگزار شد. هرچند آب‌وهوای این شهر در طول مسابقات، مشکلات زیادی برای ورزشکاران و رکورد‌های آن‌ها به‌همراه داشت.

در پایان این مسابقات خراسان رضوی با کسب ۱۰ مدال در بخش تیمی در صدر جدول قرار گرفت و قهرمان کشور شد. یزد با پنج طلا و سه نقره توانست عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. همچنین تیم تهران با چهار طلا، یک نقره و دو برنز روی سکوی سومی ایستاد.
مسابقات بانوان از صبح پنجشنبه با حضور ۱۸۰ورزشکار و مربی از استان‌های سراسر کشور آغاز شد و تا عصر جمعه ۱۶اردیبهشت با معرفی نفرات و تیم‌های برتر به پایان رسید. مسابقات بخش پسران نیز از فردا در همین شهر آغاز می‌شود.
این مسابقات حکم انتخابی اعضای تیم‌ملی دوومیدانی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان جهان را دارد که مرداد امسال به‌میزبانی کشور کلمبیا برگزار خواهد شد.

اعزام تیم هشت‌نفره خراسانی‌ها

تیم دختران خراسان‌رضوی نیز به سرمربیگری حمیده جوان راهی این رقابت‌ها شد. مینا شافعی در ۱۰۰ و ۲۰۰ متر، پریسا امینی در ۴۰۰ متر، مینا ناصری در ۴۰۰ و ۸۰۰ متر، ستایش امینی در ۱۵۰۰ و ۸۰۰ متر، حدیثه رئوف و فاطمه سیما شادکام در ۳ هزار و ۳ هزارمتر بامانع، زهرا افشاریان در ۵ هزار و ۱۵۰۰ متر و عارفه نیک‌بین نیز در ۱۰۰ متر بامانع و ۴۰۰ متر بامانع نمایندگان استان در این رقابت‌ها بودند. مانند دوره‌های گذشته نقطه قوت مشهدی‌ها دونده‌ها هستند و خبری از ورزشکاران پرنده یا پرتاب‌کننده نبود.

در روز نخست دختران دوومیدانی‌کار در یازده ماده به رقابت پرداختند و نفرات برتر مشخص شدند. بقیه ماده‌ها نیز در روز دوم ادامه پیدا کرد. درنهایت دختران تیم استان خراسان‌رضوی موفق شدند دوباره در مسابقات کشوری بدرخشند و عناوین برتر را از آن خود کنند.
زهرا افشاریان در ۵ هزارمتر توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. او با زمان ۲۰ دقیقه و ۱۱ ثانیه به خط پایان رسید و نفر دوم با اختلاف چشمگیری بعد از او از این خط عبور کرد.

مدال‌های انحصاری برای دختران استان

در ۸۰۰ متر دختران خراسانی موفق‌تر از همه ظاهر شدند؛ مینا ناصری این ماده را با زمان ۲ دقیقه و ۲۹ ثانیه پشت‌سر گذاشت و اول شد و ستایش امینی دیگر دونده خراسانی به‌عنوان دومی و نایب‌قهرمانی رسید. او با زمان ۲ دقیقه و ۳۲ ثانیه به خط پایان رسید. نکته مهم در ماده ۸۰۰ متر این است که همچنان رکورد ملی جوانان در اختیار یک دختر دونده از مشهد است. تکتم دستاربندان سال ۱۳۹۸ رکورد ملی این ماده را با زمان ۲ دقیقه و ۱۱ ثانیه جابه‌جا کرد که هنوز ورزشکاری نتوانسته است این رکورد را بشکند.
مینا ناصری یک طلای دیگر هم در ماده ۱۵۰۰ متر به‌دست آورد و رکورد ۵ دقیقه و ۲۰ ثانیه را ثبت کرد، اما نتواست رکورد ملی را جابه‌جا کند. رکورد ملی جوانان با زمان ۴ دقیقه و ۳۶ ثانیه در اختیار دونده خراسانی حدیثه رئوف است که سال ۱۳۹۷ در هنگ‌کنگ ثبت شده است.

در ماده ۳ هزار متر نیز بازهم سکو‌های برتر در اختیار دختران خراسانی بود و حدیثه رئوف با زمان ۱۰ دقیقه و ۵۱ ثانیه به عنوان قهرمانی رسید. فاطمه سیما شادکام نیز با رکورد ۱۱ دقیقه به عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد. به این ترتیب این ماده نیز در انحصار خراسانی‌ها باقی ماند.
در ۳ هزارمتر بامانع، اما فاطمه سیما شادکام موفق‌تر از رئوف ظاهر شد و توانست قهرمان این ماده شود. حدیثه رئوف دیگر دونده استان نیز به عنوان چهارمی رسید.

در دوی امدادی ۴ در ۴۰۰ متر نیز دونده‌های خراسان‌رضوی توانستند به مدال نقره این ماده دست پیدا کنند. تیم آذربایجان‌غربی قهرمان و آذربایجان‌شرقی سوم شد. تیم خراسان رضوی شامل پریسا امینی، حدیثه رئوف، فاطمه شادکام، ستایش امینی و زهرا افشاریان بودند که مدال طلا را کسب کردند. رکورد فعلی این ماده نیز در اختیار تیم خراسان با ترکیب یوسفی، غفاری، رستگار و دستاربندان است که سال ۹۸ ثبت شد.

مینا شافعی در ۲۰۰ متر به میدان رفت که به عنوان سومی و مدال برنز دست پیدا کرد. مینا فتاحی از مرکزی نیز به قهرمانی رسید. در ماده ۱۰۰ متر نیز مینا شافعی به رده چهارمی رسید و ساناز امیری‌پور از یزد هم قهرمان شد.
عارفه نیک‌بین در ۱۰۰ متر بامانع نتوانست در جمع برترین‌ها قرار بگیرد و پنجم شد. فاطمه محیطی‌زاده نیز از یزد به قهرمانی در این ماده رسید. در ۴۰۰ متر بامانع نیز نیک‌بین بازهم به عنوان پنجمی بسنده کرد. پریسا امینی نیز در ماده ۴۰۰ متر به عنوان دهم رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->