اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

توجه همه‌جانبه به حاشیه شهر؛ سیاست محوری مدیریت‌شهری مشهد

  • کد خبر: ۱۱۱۰۰۰
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
توجه همه‌جانبه به حاشیه شهر؛ سیاست محوری مدیریت‌شهری مشهد
سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد در مراسم تکریم و معارفه شهرداران سه منطقه ۲، ۶ و ۷  گفت: انتقال تجربه اهمیت زیادی دارد و هر سه شهردار باید جلسات مفصلی با شهرداران جدید برگزار کنند تا کار‌ها روی زمین نماند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ همراهی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد برای سرعت در عمران و آبادانی شهر و حرکت شهرداری در مسیر تعیین شده شورا، از اصول محوری اعلام شده مدیریت شهری در دوره جدید است و شهردار مشهد نیز با تأکید بر همین اصول، اعلام کرد: سیاست محوری شورای اسلامی ششم، توجه به حاشیه شهر در همه ابعاد است.

ما امانت دار رأی مردم با واسطه شورای اسلامی شهر مشهد هستیم؛ بنابراین باید در راستای سیاست‌های شورا حرکت کنیم. ما وظیفه‌ای به جز رعایت حدود الهی و اجرای سیاست‌های شورا نداریم و مصوبات شورای اسلامی شهر برای ما خط قرمز است و با نهایت توان به سمت اجرای آن حرکت می‌کنیم، زیرا شورای اسلامی ششم عالمانه و کاربلد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در مراسم تکریم و معارفه شهرداران سه منطقه ۲، ۶ و ۷ ضمن اشاره به اینکه تغییر سنگر‌ها برای مشخص کردن ریل هاست، تصریح کرد: انتقال تجربه اهمیت زیادی دارد و هر سه شهردار باید جلسات مفصلی با شهرداران جدید برگزار کنند تا کار‌ها روی زمین نماند.

اولویت تعیین تکلیف پروژه‌های اقتصادی

وی با اشاره به اینکه منطقه ۷ شباهت‌های زیادی به منطقه ۶ دارد، افزود: از کارها‌ی اصلی در این منطقه، تعیین تکلیف پروژه‌های اقتصادی است که اولین اولویت این منطقه باید جابه جایی عوارضی باشد تا راه مردم باز شود.

وی اظهار کرد: چند پروژه کلیدی در منطقه ۲ وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها شناسایی اراضی مسیر ۱۲۰متری جدید و خیام جنوبی است و انتظار داریم آقای حسین پور به سرعت کار را آغاز کند و به سرانجام برساند. همچنین، پروژه خین عرب نیمه تمام است که باید با صلابت به پایان برسد تا مشکلات مردم رسیدگی شود و شهروندان و شهرداری به حق وحقوقشان برسند.

ارجائی ضمن اشاره به اینکه بازگشایی پروژه بصیرت در منطقه ۶ به خوبی درحال پیشروی است و در آینده نزدیک به سرانجام می‌رسد، افزود: منطقه ۶ ظرفیت‌های زیادی دارد و باتوجه به سیاست توسعه به شرق، بار سنگینی بر دوش این منطقه اضافه می‌شود که نیازمند تلاش جدی آقای یزدان مهر است.

استفاده از همه توان نیرو‌های شهرداری

رئیس کمیسیون ویژه توس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: اقدام پربرکت پادگان از اتفاقات خوب ماه‌های گذشته مدیریت شهری است، اما خیلی‌ها چشم دیدن این اتفاق را ندارند. زیرا یکی از قله‌های موفقیت دوره ششم است. در این راستا از تولیت آستان قدس رضوی، استاندار و فرمانده شمال شرق ارتش امیر آذریان و همه همکاران تشکر می‌کنم.

مجید طهوریان‌عسکری بیان کرد: از شهردار مشهد درخواست دارم از توان همکاران در بخش‌های دیگر شهرداری نیز نهایت استفاده را ببرند. زیرا حیف است که این سرمایه‌های انسانی کنار گذاشته شوند.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه حوزه حاشیه شهر برای شورای اسلامی شهر اهمیت زیادی دارد، بیان کرد: در محدوده شهید رجایی و شهیدباهنر وعده‌های زیادی داده‌ایم و سطح توقع شهروندان بالا رفته است. این کار ما را سخت می‌کند. درخواستم این است که برای گره‌های مردم که در ادوار گذشته وجود داشته است، راه‌حل پیدا کنید.

وی ضمن اشاره به شائبه‌های موجود درباره زن‌ستیزبودن شورای اسلامی شهر، گفت: مشهد همان شهری است که پس از شهادت امام رضا (ع) همان زنان طلا و مهریه‌شان را بخشیدند تا بدن امام (ع) را تدفین و در تشییع پیکرشان شرکت کنند.

عالمیان باید بدانند که زنان مشهدی پیرو راه بی بی دو عالم هستند و این عادت را از زنان نوغان به ارث برده‌اند. وی ادامه داد: همچنین نباید از دختران غافل شد. زیرا آن مادرانی که بچه‌های انقلاب اسلامی را تربیت خواهند کرد، دختران امروز هستند.

سرانه اندک خدماتی

دیگرعضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: منطقه ۲ به دو قسمت کم برخوردار و برخوردار تقسیم می‌شود و بخش کم برخوردار به دلیل بافت متراکم کمترین سرانه خدماتی را دارد. دراین راستا، برنامه ریزی‌هایی شده است و امیدواریم با حضور آقای حسین پور اتفاقات خوبی رقم زده شود.

غلامحسین صاحبی درباره پروژه فتح آباد افزود: دراین زمینه جلسات متعددی با آب منطقه‌ای و مالکان برگزار شده و به مراحل نهایی رسیده است.

وی بیان کرد: شرکتی در منطقه ۲ وجود دارد که پروژه‌های منطقه را انجام می‌دهد، اما تاکنون سوءاستفاده‌های زیادی کرده که در دست پیگیری برای تعیین تکلیف است تا حقوق شهروندان و مالکان را به آنان بازگردانیم.

صاحبی تأکید کرد: بسیاری از مردم در حاشیه شهر اطلاع دقیقی از قوانین ندارند. مردم منطقه باید از امتیازات ویژه بازآفرینی مطلع شوند، زیرا اعتبارات خوبی وجود دارد و به حل مشکلات آن‌ها کمک خواهد کرد.

افزایش اعتبارات محلات بازآفرینی به ۲۴۰ میلیارد تومان

شهردار سابق منطقه ۷ نیز گفت: در حاشیه شهر مشهد به دلیل کمبود نقدینگی، در سال‌های گذشته اقدامات مناسبی نداشته ایم، اما اعتبارات ما از ۱۲۰میلیارد به ۲۴۰میلیارد رسید.

حسین فرهادیان اظهار کرد: به عنوان کارمند شهرداری باور قلبی دارم که همه ما که شهرداری را انتخاب کردیم، مانند برگزیدگانی هستیم که بهترین انتخاب را داشته اند، زیرا در هیچ سازمانی به این شکل نیست که کوچک‌ترین خدمات در شهر، بزرگ‌ترین اثرات را بر محلات و مردم داشته باشد.

تفاوت‌های اجتماعی در منطقه ۲

شهردار سابق منطقه ۲ نیز گفت: ۲۰ درصد جمعیت شهر با تفاوت‌های اجتماعی در منطقه ۲ حضور دارند و ۳ هزارو۵۰۰ هکتار از اراضی شهر در محدوده خدمات شهری این منطقه است.

حجت فرقانی اظهار کرد: همچنین اراضی با کاربری فضای سبز را در منطقه به ویژه در مناطق کم برخوردار شناسایی می‌کنیم و درحال اجرای پروژه هستیم. مشکل بزرگی در حوزه شهرسازی این منطقه وجود دارد که مشاور تعیین شده و درحال مطالعه پروژه است. علاوه بر این، تعیین تکلیف اراضی خین عرب که مشکل چندین ساله مردم بوده است، در مراحل نهایی قرار دارد.

وی درباره پروژه‌های منطقه ۲ تصریح کرد: بازگشایی پروژه ابوطالب شمالی، سامان دهی کال اسماعیل آباد، بوستان معراج و زمین‌های ورزشی توس۶۳ و سه برابرشدن بخش بانوان بوستان پردیس ازجمله پروژه‌های منطقه ۲ است.

در این مراسم سیدعلی حسین پور به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ۲، کاظم یزدان مهر به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ۶ و وحید برجسته نژاد به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ۷ معرفی شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->