سرخط خبرها

ارزش‌آفرینی محله در «آسمان»

  • کد خبر: ۱۱۱۴۲
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
ارزش‌آفرینی محله در «آسمان»
غرفه هنرکده هنرستان دخترانه عترت راه‌اندازی شد
سیرجانی - هفته گذشته هم‌زمان با افتتاحیه برج آسمان ۲، غرفه فروش هنر دست هنرجویان مدرسه دخترانه عترت محله ایثار، به‌عنوان نخستین غرفه فروش محصولات هنرستان با نام هنرکده هنرستان عترت در این مجموعه راه‌اندازی شد.
هنرستان عترت یکی از مجموعه‌های پویا در رشته‌های مختلف هنری است که تا به حال در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کرده است و از آن استقبال شده است. ویدا اورلی، مدیر پرتلاش هنرستان عترت، این‌بار شیوه تازه‌ای پیش گرفته و غرفه‌ای را برای فروش تولیدات هنری در برج آسمان و کنار دیگر هنرمندان مشهدی به هنرجویان عترت اختصاص داده است، اما اینکه چرا این اقدام را در محدوده جغرافیایی منطقه خودمان انجام نداده است، جای پرسش دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

خانم اورلی! درباره پروژه هنرکده هنرستان دخترانه عترت و هدف از راه‌اندازی آن توضیح دهید.
غرفه محصولات دست‌ساز هنرجویان هنرستان دخترانه عترت، نخستین غرفه فروش هنر دست دانش‌آموزان است که با رویکرد گسترش کارآفرینی و حذف واسطه‌گری هم‌زمان با هفته جهانی کارآفرینی، به‌طور رسمی شروع به کار کرد.
افزایش مهارت در کسب‌وکار، تقویت قدرت ریسک‌پذیری هنرجویان در بازار، تمرین مشتری‌مداری و تکریم ارباب‌رجوع، برخورد مشتری‌محور و شناخت بازار کار‌ در همین راستا هدف ماست. از تابستان پیگیر این موضوع و به‌دنبال فضای مناسبی برای انجام کار بودم. درواقع درراستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و با تأکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای، تصمیم به راه‌اندازی بازاری از این دست گرفته شد که یک‌سال فعال خواهد بود.

فکر می‌کنید چه تأثیری بر هنرجویان خواهد داشت؟
بچه‌ها باتوجه به آموخته ها، دست‌ساز‌ها و تولیدات خود را در معرض تماشا و فروش می‌گذارند و این موضوع اشتیاقشان را برای ادامه کار بیشتر می‌کند، آن هم درحالی که شعار سال تحصیلی مهارت‌آموزی و مشارکت‌ورزی و کارآفرینی است.

 این شعار چقدر در پیگیری و پیاده‌کردن طرح نقش دارد؟
به‌طور کلی باتوجه به اهمیت منویات مقام معظم رهبری، همچنین شعار سال تحصیلی جاری، بر آن شدیم گامی هرچند کوچک در این مسیر برداریم. درراستای محقق‌شدن این موضوع، اولین بار فضای کارآفرینی در هنرستان را با فضای بازار و مراکز تجاری تلفیق کردیم تا فکر‌ها و خلاقیت هنرجویان در عرصه اقتصادی به‌طور واقعی تحقق یابد و از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شود.
 جامعه هدف شما چه قشری بودند و برای رسیدن به هدف و برپایی غرفه چه اقداماتی صورت گرفت؟
جامعه هدف ما در این پروژه همه علاقه‌مندان به بحث کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار هستند. در این راستا ۶روز، ۶ جلسه کارگاهی باحضور معاونان، دانش‌آموزان و جمعی از اولیای آنان در محل مرکز فنی‌وحرفه‌ای ارم برگزار شد. دیدار با بانوان، کارآفرینان موفق، حضور در کارگاه‌های کارآفرینی با موضوع‌های تربیت مالی فرزندان، بازدید از کارخانه‌های منتخب و... ازجمله برنامه‌های آموزشی‌ای بود که برگزار شد. در ضمن عترت تنها هنرستان فنی‌وحرفه‌ای استان است که بین هنرستان‌های فنی به‌عنوان کارآفرین انتخاب شده است.

چرا از ظرفیت و بازار‌های منطقه در این راستا استفاده نکردید؟
حقیقتا تنها ظرفیت منطقه، بازار ایثار بود که باتوجه به اینکه قرار است تولیدات سنتی و هنری ارائه شود، مناسب کار ما نبود.

بازار فردوسی چطور؟
خیلی تمایل داشتم به قول شما یکی از بازار‌های منطقه به این موضوع اختصاص یابد، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد؛ چون حمایتی از آن نشد.

استقبال از  غرفه به چه میزان است و پیش‌بینی شما چیست؟
خوشبختانه، چون افتتاح غرفه هم‌زمان با افتتاح مجتمع تجاری آسمان ۲ شد، استقبال بسیار خوب بود. به‌ویژه که بزرگوارانی، چون دکتر صالحی، وزیر ارشاد، آقای بابایی، مدیر کارآفرینی و معاون توسعه اداره کار استان، جناب کلایی، شهردار مشهد، جناب بهراد، رئیس آموزش‌وپرورش ناحیه ۵ مشهد، و... با بازدید از هنرکده عترت مایه دل‌گرمی بیشتر ما به ادامه این راه شدند. استقبال مردمی هم خوب پیش‌بینی می‌شود؛ چون محدوده بازار ۱۷ شهریور زائر‌پذیر است، از سویی محصول ارائه شده کار‌های هنری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->