هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

سرمایه گذاری و اشتغالزایی در شهر‌های کوچک مهاجرت معکوس را به همراه دارد

  • کد خبر: ۱۱۱۴۲۱
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
سرمایه گذاری و اشتغالزایی در شهر‌های کوچک مهاجرت معکوس را به همراه دارد
رییس کمیسیون فنی و‌ مهندسی کلانشهر‌های ایران گفت: تشکیل دبیرخانه کمیسیون کلانشهر‌های کشور در شیراز تاسیس شد ایجاد مدیریت دانش از اهداف این دبیرخانه است و اینکه در این زمینه بانک اطلاعاتی جامع داشته باشیم.

همتی | شهرآرانیوز، دکتر محمدامین، رییس کمیسیون فنی و مهندسی کلانشهر‌های ایران در سی و دومین نشست معاونین فنی و عمران کلانشهر‌های کشور افزود: یک اتفاق دیگر در نشست امروز، رونمایی از انتشار گاهنامه تخصصی  است که کلانشهر‌ها بتوانند پتانسیل و طرفیت‌های خود را در آن درج کنند و فرصتی برای نشر و تبادل تجربه‌های کلانشهرها باشد.
به گفته وی، در یک ماه گذشته ۶ کارگاه برای کمیته‌های تخصصی درنظر گرفتیم، همچنین جشنواره ایده‌ها و تحربه‌های موفق که در دی ماه ۱۴۰۱برگزار خواهد شد که  افراد موفق در شهر‌های مختلف در این جشنواره معرفی و برتر‌ین‌ها انتخاب شوند.

احسان متولیان، دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران نیز در این نشست گفت: یک سال از عمر مدیریت شهری ( جدید) می‌گذرد یکی از کار‌هایی که معاونین فنی و‌عمرانی باید انجام دهند اینکه برای دوره مدیریتی روز شمار بگذارند و اینکه چه کار‌هایی انجام دادند، انتقال تجربیات و مستند نگاری مهمترین کاری است که معاونین فنی عمرانی شهرداری‌ها باید انجام دهند و اگر در پروژه‌های فنی ابتکار داشته باشند بسیار اقدام ارزشمندی است .
وی با بیان اینکه انتقال تجربیات به خصوص به شهر‌های اقماری، بسیار کار مبارکی است، ادامه داد: بحث استفاده از فناوری‌های نوین و نحوه بهتر خرید و تامین مصالح و ماشین الات فنی و‌مهندسی است که شهرداری‌ها می‌توانند در این راستا گام بردارند.

سرمایه گذاری و اشتغالزایی در شهر‌های کوچک مهاجرت معکوس را به همراه دارد

ایمان فرهمندی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر نیز در این نشست گفت: سرمایه گذاری و اشتغال زایی در مبدا شهر‌های کوچکی که مهاجرت پرور هستند، مهاجرت معکوس را به همراه دارد.

وی با اشاره بر اینکه حوزه عمران در مدیریت سهری حوزه مهمی است، افزود: حوزه عمران یک تکلیف مهم در نگاه مدیریت شهری دارد تکلیف مهم ما دیده شدن است و اینکه توقع همه از حوزه عمران همین است که با ساخت پروزه‌ها دیده شود. اما درکنار نقش دیده شدن نقش عمران، نقش راهبردی هم دارد.
به گفته وی، حاشینه نشینی از مهمترین چالش‌هایی است که کلانشهر‌ها با آن مواجه هستند که در شهر مشهد هم این موضوع به چشم می‌خورد که باعث رشد مهاجرت نامطلوب شده است که نه برای مدیریت شهری، و نه سطح کلان و‌ نه خود فرد مطلوب نیست.
فرهمندی خاطرنشان کرد: این آسیب را با توجه به اینکه دولت و حتی شهرها ظرفیت این را ندارد، اما قطعا می‌توان به این مو‌ضوع به عنوان فرصت توجه کنیم. چند شهرستان و روستا در حاشیه شهر داریم که مهاجر پرور است، اما پتانسیل سرمایه گذاری و اشتغال فعال را دارد ما می‌توانیم این فرصت را فراهم‌کنیم که اشتغال را در مبدا انجام دهیم و بتوانیم مهاجرت معکوس را انجام دهیم این موضوع به عنوان راهکار برای جلوگیری از رشد حاشیه شهر مطرح است.
به گفته وی، شهر‌های کوچکی در مشهد داریم که ظرفیت‌های گردشگری بالایی دارند که نیازمند راهسازی و ایجاد زیرساخت‌های در این مناطق است.با سرمایه‌گذاری که در این نقطه‌ها انجام  می‌شود مهمترین چالش ما که در حاشیه شهر و‌ گسترش آن است مرتفع می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->