نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

قطع برق اداره های پر مصرف مشهد برای جلوگیری از خاموشی خانه‌ها

  • کد خبر: ۱۱۱۵۸۵
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
قطع برق اداره های پر مصرف مشهد برای جلوگیری از خاموشی خانه‌ها
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: خط قرمز این مجموعه، تأمین برق و روشنایی خانگی است.

بنیامین یوسف زاده | شهرآرانیوز؛ خنکای بهار امسال چراغ‌های خانه هامان را پرسوتر کرد تا کمی دیرتر به فکر خاموشی‌هایی بیفتیم که تابستان پارسال دامن گیرمان شده بود. هرچند به گفته مدیران صنعت برق، وضعیت تولید در کشور از میزان مصرف عقب‌تر است، همین که کنتور استفاده از این انرژی در بهار امسال به واسطه آسمان ابری مشهد و خیلی از مناطق کشور کمتر از مدت مشابه پارسال بوده است، باید کلاهمان را بالا بیندازیم.

البته دست اندرکاران صنعت برق این را هم می‌گویند که می‌خواهند کسی زیان نبیند و به علت تراز منفی بین تولید و استفاده، همچنان باید در مدار الگوی مصرف گام برداشت تا از این رهگذر نه سیخ روشنایی خانه‌ها بسوزد و نه کباب تولید کارخانه ها.

به گفته سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی، خط قرمز این مجموعه، تأمین برق و روشنایی خانگی است.

حسن حشمتی در گفتگو با شهرآرا به تصویب نامه‌ای اشاره می‌کند که حدود یک ماه پیش به تأیید هیئت وزیران رسیده است تا خط و خطوط مصرف برق را برای عبور از وضعیت خاص تابستان برای صاحبان صنایع و دستگاه‌های اجرایی مشخص کند. بر اساس این مصوبه، ادارات و بانک‌ها موظف اند در ماه‌های گرم امسال در ساعات اداری ۳۰درصد و در ساعات غیراداری ۶۰درصد از مصرف برقشان را نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش دهند.

او به این موضوع هم اشاره می‌کند که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال ۷۰درصد از مشترکان برق این کلان شهر الگوی مصرف را رعایت کرده اند. الگوی مصرف برای ماه‌های غیرگرم دویست کیلووات ساعت و برای ماه‌های گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور سیصد کیلووات ساعت است که اگر با حساب یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک مشهدی برق دلمان را خوش کنیم به گام برداشتن مردم در خط الگوی مصرف، می‌توان خوش بین بود که گذر از گرمای تموز، امسال راحت‌تر از سال‌های پیش خواهد بود.

تشویق خوش مصرف‌ها

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق مشهد همچنین از اختصاص بسته‌های تشویقی شرکت توانیر برای خوش مصرف‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: اگر مشترکی سقف الگوی مصرف را رعایت کند و قبض مصرفی اش نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش داشته باشد، به ازای کاهش هر یک کیلووات ساعت، پانصد تومان از هزینه برق مصرفی اش کم می‌شود.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی با اشاره به شیوه کاهش برق در کارخانجات و مراکز صنعتی نیز می‌گوید: برای مجموعه صنایع برآورد‌هایی انجام داده ایم و متناسب با هر صنعت به صورت شناور گام برمی داریم. دولت سیاست‌های تشویقی و فرهنگی را برای بخش‌های صنایع و کشاورزی از لحاظ مدیریت مصرف اتخاذ کرده و در تلاش است تا کمبود تولید در ایام اوج مصرف را مدیریت کند تا بخش خانگی دچار خاموشی نشود. همچنین با مدیریت مصرف چاه‌های کشاورزی در زمان اوج مصرف نوزده ساعت برق رایگان به کشاورزان اختصاص پیدا خواهد کرد.

امیدوار به یاری مردم

وی مصرف این روز‌های برق در مشهد را بین ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ مگاوات اعلام و اضافه می‌کند: پارسال به علت گرمای زودرس، نیروگاه‌ها مجبور شدند بدون انجام تعمیر و نگهداری به تولید برق مشغول شوند و این موضوع فشاری دوچندان را بر نیروگاه‌ها وارد کرد، اما امسال که وضعیت آب وهوایی بهتر است، نیروگاه‌ها نیز به موقع توانسته اند دوره تعمیر و نگهداری را پشت سر بگذارند. با این حال، هنوز چشم امید به یاری مردم داریم تا همچنان به مواردی ازجمله تنظیم درجه کولر‌های آبی و گازی و همچنین خاموش کردن لامپ‌های اضافه در ساعات اوج مصرف توجه داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->