برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

بررسی انتقاد‌های شهروندان از مشکلات بیمارستان کودکان «اکبر» مشهد

  • کد خبر: ۱۱۱۷۴۶
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
  • ۲۰
بررسی انتقاد‌های شهروندان از مشکلات بیمارستان کودکان «اکبر» مشهد
شهرآرا انتقاد‌های شهروندان را از مشکلات بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان «اکبر» بررسی کرده است.

تکتم جاوید | شهرآرانیوز؛ خدا نکند گذرتان به بیمارستان کودکان بیفتد. هرقدر هم که فضا مرتب و امکانات فراهم باشد، مشاهده پدر یا مادری که برای آرام کردن شیون‌های کودکش بار‌ها طول و عرض سالن را می‌رود و می‌آید یا والدینی که با چشم نگران در صف انتظار نشسته اند تا تشخیص پزشک را بشنوند، رنج آور است. بیمارستان کودکان اکبر مراجعان کوچک و بزرگ زیادی دارد. در این بیمارستان، یک بیمار مساوی است با چند همراه.

تعداد زیادی خودرو داخل پارکینگ و خانواده‌های منتظر که گوشه وکنار حیاط بیمارستان نشسته اند، تصویر مداوم آنجاست. بیمارستان اکبر به گفته خانواده‌های بیماران، مرجع بسیار خوبی از تمرکز پزشکان حاذق کودکان در یک شهر است که همه همشهریان و مسافران استان‌ها و کشور‌های هم جوار را به اینجا می‌کشاند، اما همان پدر و مادر‌ها از برخی چیز‌ها گلایه دارند. انتظار طولانی مدت برای رسیدن نوبت یکی از مهم‌ترین آن هاست. شکایت هایشان را به گوش ریاست بیمارستان رساندیم و پاسخ‌ها را در گزارشی که می‌خوانید، آوردیم.

دست کم ۲ ساعت در صف هستیم

بخشی از فضای بیمارستان به خدمات بستری و جراحی اختصاص دارد، اما شلوغ‌ترین قسمت، درمانگاه خصوصی است. همان جا که پزشکان، هر روز بیمار ویزیت می‌کنند و از زمان شیوع بیماری کرونا نوبت دهی حضوری آن حذف شده است. عده‌ای از والدین منتظر روی صندلی‌ها مانده اند و چشم دوخته اند به تلویزیون روبه رو که نوبت هر مراجع را اعلام می‌کند، اما برخی هرازگاه از انتظار خسته می‌شوند و به باجه پذیرش سری می‌زنند تا نوبتشان را دوباره پرس وجو کنند.

هستند پدر یا مادرانی که فرزند خود را بیرون از سالن سرگرم می‌کنند تا به نحوی دیگر زمان بگذرد. یکی از آن‌ها مادر جوانی است که نوزادش را در بغل گرفته و برای نشستن روی صندلی قرار ندارد. سن فرزندش را نمی‌شود حدس زد با صورتی که زیر چادر است. مادرش می‌گوید: اینجا دکتر‌های متخصص خوبی دارد، اما معطلی اش هم زیاد است. من شماره ۳۹ بودم و از ساعت ۹:۳۰ صبح اینجا نشسته ام.

هنوز در حال توضیح دادن است که نوبتش از بلندگو اعلام می‌شود. آن هم در ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه.

یک روز کاری ام از دست می‌رود

باوجوداینکه نوبت دهی اینترنتی است، بیشتر حاضران از تفاوت بین ساعت نوبتی که می‌گیرند و انتظاری که در اینجا می‌کشند، سخن می‌گویند. پدری که کودک چهاریا پنج ساله اش روی ویلچر نشسته است در اعتراض به این انتظار طولانی توضیح می‌دهد: پسرم معلولیت مادرزادی دارد و تقریبا هر ماه باید به پزشکش مراجعه کنیم.

چند ساعت معطلی رفت وآمد مسیر خانه از حاشیه شهر و انتظار در بیمارستان، یک روز کامل کاری مرا که یک کارگر ساده هستم می‌گیرد. او می‌گوید: هر بار که نوبت می‌گیریم دست کم دو ساعت معطل می‌شویم. گرفتن دارو و تزریقات را هم به زمان معطلی اضافه کنید.

گرفتن ۲ بار نوبت برای هر ویزیت

«البته بستگی به این دارد که چقدر زودتر آمده باشیم.» این جمله را پدر دیگری که کنارش نشسته است می‌گوید و درباره نوبت گرفتن و انتظار در بیمارستان اضافه می‌کند: ما نوبت را اینترنتی می‌گیریم، اما وقتی به اینجا می‌آییم باید دوباره یک نوبت از پذیرش بگیریم. به واسطه این رویه عجیب بیمارستان یاد گرفته ایم یک ساعت قبل از نوبتی که برایمان ثبت شده است اینجا باشیم تا کمتر در صف بمانیم.

۴ ساعت بدون پزشک

اعتراض مادری دیگر به زمان بین ساعت ۱۲ ظهر و ۴ عصر و نبود پزشک متخصص است. آنچه از گفته مراجعان برمی آید این است که بین شیفت صبح و عصر درمانگاه متخصصی برای ویزیت حضور ندارد. والد دیگری که فرزندش درد‌های مبهم شکمی داشته و حالا زیر نظر فوق تخصص گوارش تحت درمان است، می‌گوید: حال پسرم خیلی وخیم بود.

برای پیگیری سریع تر، فرزندم را حوالی ساعت یک ظهر به بیمارستان آوردم، اما شنیدم که پزشک ندارند. درحالی که بیمارستان تخصصی نباید بدون وجود پزشک متخصص بماند. گفتند ساعت ۳:۴۵ دقیقه بیایید برای گرفتن نوبت. آمدیم و ساعت ۷:۳۰ شب نوبتمان شد. البته ما تنها نبودیم و والدین زیادی مانند ما معطل نوبت گرفتن بودند.

درآمدزایی بیمارستان با پارکینگ

پدر و مادر‌های زیادی می‌آیند برای گرفتن حضوری نوبت، اما بی نتیجه برمی گردند. یکی شان از سوی یکی از پزشکان شهر به متخصص ریه بیمارستان ارجاع داده شده و اولین بار است که گذرش به بیمارستان اکبر افتاده و چیزی از جزئیات کارشان نمی‌داند. می‌گوید:‌ای کاش مشکل تأخیر نوبت را حل می‌کردند. حیف است بیمارستانی با این همه پزشک خوب، باعث دردسر و نگرانی والدین باشد.

بیرون از ساختمان یا پدری داخل خودرو نشسته است یا زن وشوهری زیراندازی پهن کرده و نشسته اند. یکی از همان پدر‌ها می‌گوید: بیمارستان فضای به این بزرگی دارد، اما باید برای ورود به پارکینگ پول بدهیم. هرکدام در کمترین حالت دو ساعت معطل می‌شویم.

اگر بیمار بستری باشد که هیچ. استفاده از پارکینگ اجباری است، چون نمی‌شود در فضای بیرون از بیمارستان و حاشیه بولوار توقف کرد. این یعنی درآمدزایی از جیب مردمی که از روی چهره هم می‌شود، فهمید بعضی هایشان چقدر نیازمند هستند.

در میان صحبت‌های جسته وگریخته، از نبود تهویه در سالن درمانگاه و نور کافی هم شکایت دارند. شب‌ها سالن نور کافی ندارد. آنجا که در حال شنیدن گلایه شهروندانیم، نیرو‌های تأسیسات در حال تعمیر هستند و یکی دومرتبه چراغ‌های سالن خاموش و روشن می‌شوند که شاهدی بر این ادعاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
زهرا شجاع
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
0
نوبت دهی اینترنتی افتضاح هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
0
0
فاتح هر چیه دکتر پرستاره داخل این بیمارستان من خواندم ۷ روز اونجا بودم هر چیه بچه بود اوردن کشتن یکی شم بچه خودم باید تعطیل اش کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
0
این بیمارستان اصلا به درد نمیخوره پرستاراشم اصلا به درد نمیخورن کشتار گاهه اونجا خواهر زاده ی منو اشتباهی عمل کردن به کشتن دادن اینجا بچه ها رو میکشن همشون قاتلان
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
0
0
بیمارستان خوبی ساختن
ولی صد حیف که خدمات درستی نداره خانم پرستار تا صبح پا روی پا گذاشته وبه همراهی مريض ها دستور میده کاراشو انجام بدن، اگه نیاز به دستگاه باشه به همراهی میگن برو بگرد ببین کجای بیمارستانه وردار بیارش اینا نشان از مدیریت ضعیف میده فقط خوب پول میگیرن
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
0
0
از نظر امکانات عالی ولی مدیریت ضعیف پرستارها که من برخورد داشتم اصلا جواب ادمو‌نمیدن انگار طلب دارن رسیدگی نمیکنن بچه حالش بده داری بال بال میزنی مثلا من بچم تبش شدید بود تو بخش بستری بود میگفتم بیاین چک کنین جوابا :من سر در نمیارم برو یه درجه تب بخر بیار خودت چک کن اگه بالا بود من میام من که نمیتونم بیام تب بچه رو چک کنم کلا دایورت میکنن تو موبایل انگار نه انگار ساعت کارشه اعتراض کنی جالبه مگه چقدر به ما حقوق میدن که من این کارا و کنم?
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
0
فوق العاده افتضاح پرستارهایی داره
احمد ناظمیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
0
0
نداشتن روشنایی در سرویس بهداشتی و بیمارستان با این وسعت یک سرویس قابل استفاده بیشتر نداره و آسانسورها بسیار افتضاح میباشد
احمدناظمیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
0
0
دختر من عفونت ریه داشته و به خاطر آنتی بیوتیک های زیادی که بهش زدن و چون خیلی ضعیف شده بود بعضی مواقع عرق زیادی میکرد و از شانس بد ما هوا خیلی سرد شده بود و بالای سر تخت دخترم تهویه هوا بود که باد سرد میومد ، هر چی به پرستارا و خدمات و تأسیسات گفتم هیچکس جوابگوی من نبود پرستار بی شرف میگه جای دختر شمارو عوض کنم خوب اون هم که جایگزین بشه سردش میشه خدا ازشون نگذره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
0
0
پدری هستم با دل شکسته
چون پارتی نداشتم
هیچکس کار مارو درست انجام نداد
و به غیر از تعداد انگشت شماری که با وجدان کار مردم رو انجام میدادن بقیه پرستارا بسیار عقده ایی و بی ادب بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
0
0
قسمت تریاژ اورژانس
پرستار بنام اقای عباسپور خدا خیرش بده و با حوصله برای همه مراجعین وقت میذاشت و برعکس بقیه همکاراش انسان شریف و با وجدانی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
برای همچین بیمارستانی متأسفم که شب تا صبح در اورژانس دکتر متخصص نباشد که بچه های بی گناه بشن موش آزمایشگاهی دانشجوها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
برای همچین بیمارستانی متأسفم که شب تا صبح در اورژانس دکتر متخصص نباشد که بچه های بی گناه بشن موش آزمایشگاهی دانشجوها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
برخورد بی ادبانه و به دور از انسانیت خانم سر پرستارشیفت صبح بخش عفونی طبقه چهارم بیمارستان اکبر که با غرور فراوان جواب پدر و مادران را میداد و اصلا وظیفه انسانی و وظیفه کاریش رو انجام نمیداد و اشتباه خیلی خیلی بزرگی که در داروهای دخترم انجام داده بود رو گردن که نمیگره ، به تندی و غیر مؤدبانه تیکه هم میندازه. البته من از اُرگان های بالاتر پیگیر شکایتی که تنظیم کردم هستم و بعد ببینم اونجا طرز صحبت کردنشون عوض میشه یا نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
1
مجدد تشکر ویژه دارم از تریاژ اورژانس آقای عباسپور. خداوند به لطف زحمات و اخلاق خوب ایشان انشالله عاقبت به خیر شوند و سایه ی پدر و مادرشان تا ۱۲۰ سال روی سر این پرستار وظیفه شناس باشه
ناشناس
Germany
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
بعد از دیدن همچین پرستارای بی رحمی ؛ من که دیگه هیچ وقت تولد حضرت زینب رو روز پرستار نمیبینم
ضمن عذرخاهی از تعداد انگشت شماری از پرستاران مهربان و وظیفه شناس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
0
پرستار بخش عفونی ، طبقه چهارم بنام خانم محمدی موقع ترخیص دخترم رسیده بود که به ایشون گفتم آنژوکت رو بکشین ، دخترم به خاطر مریضیش دلی براش نمونده بود و بخاطر ترس از سوزن بسیار نگران بود وگرنه میکرد که ایشون بی توجهی کردن و بعد از اینکه دوباره گفتم ، با لحن بدی جواب دادند که مگر نمیبینی دارم با همکارم صحبت میکنم، بعد با بی توجهی و با بی رحمی چسب های روی دست بچه بیگناه رو محکم کند ، چون قبلا با سرپرستار شیفت صبح بحث کرده بودم، گویی بیشترشون لج کرده بودن ؛: من که به لطف خدا دخترم مرخص شد ولی جوابشون قیامت
ناشناس
Germany
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
0
0
من موندم مگر برای این پرستاران دوره های آموزشی با خانواده بیمار رو نمیبینن که فشار و ناراحتی که روی اعصاب پدر ومادر بیمار است رو درک نمیکنن و آرزوی سلامتی برای همه بچه های بیمار رو دارم که پاشون به بیمارستان باز نشه
بلانسبت بعضی از پرستارهای باوجدان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
0
0
اینترنتی‌نوبت‌گرفتم‌وقتی‌رفتم‌اونجا‌میگن‌بایدبرای
مشاوره‌یک‌فیش‌دیگه‌هم‌بگیری‌به‌مبلغ‌۵۰۰هزارتومان
میپرسم‌چرا؟میگن‌برای‌مشاوره‌بایدپرداخت‌بشه‌
گفتم‌پول‌همرام‌نیست‌فیشم‌روبرگشت‌بزنین‌فرستادن
پیش‌رییس‌بخش‌بعدازنیم‌ساعت‌آقااومده‌میگه‌برگشت
نمیخوره‌ماتوسایت‌اعلام‌کردیم
بهش‌میگم‌توسایت‌اعلام‌نکردین‌که‌۵۰۰دیگه‌میگیرین
درجواب‌میگه‌وقتی‌بیای‌دکتربهت‌آزمایش‌بنویسه‌میگین
دیگه‌پول‌نمیدم‌توسایت‌ثبت‌نشده‌خلاصه‌یک‌عده‌دزد
نشستن‌‌درهرصورت‌پولتوبگیرن‌توسایت‌نوبت‌بگیری
برگشت‌نمیزنن‌اونجاهم‌۵۰۰پول‌زورمیگیرن‌هنوز‌دکتر
نیومده‌ومریض‌ندیده
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
0
0
الان ۵ روزه داریم میریم برای دخترم نوبت بیوپسی بگیریم ‌ میگن تخت ها پر هست یا اینکه جواب درستی به آدم نمیدن اصلا کادر خوبی نداره
از دل خوشمون که اونجا نمیریم بپه کاری ش بشه کی پاسخگو هست چرا براشون عادی شده از بس مریض میبینن
یامی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
0
0
خواهش میکنم پرستارایی که احساس مسئولیت و دلسوزی ندارن ازین شغل بیان بیرون و بخاطر شاغل بودن خودشون هزاران خانواده رو بیچاره نکنن. فقط تو فیلما پرستارا دلسوزان. دکترا و پرستارای آی سیوی 1،خدا ازشون نگذره که بچه منو که دو ساعت از عمل دراومده بود رو فقط زجر دادن. پرستار رفته خوابیده، ما موندیم و درد بچه. مگه حقوق میگیری سر شیفت بخوابی؟ غرور و لجبازی هم که نگم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->