پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

هجوم اُمیکرون به کودکان

  • کد خبر: ۹۸۳۶۷
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
هجوم اُمیکرون به کودکان
این روز‌ها بخش زیادی از مبتلایان به امیکرون را کودکان تشکیل می‌دهند و صف‌های طولانی برای مداوا و بستری کودکان و افزایش ۳۰ درصدی مراجعه به بیمارستان اکبر به این دلیل،  مؤید این ماجراست.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ شیوع امیکرون در روز‌های اول چندان جدی گرفته نشد و اسیر عادی انگاری شد، اما حالا و هم زمان با بالارفتن تصاعدی آمار مبتلایان، همه متوجه روی دیگر و خطرناک این سویه جدید شده اند.

این روز‌ها بخش زیادی از مبتلایان به امیکرون را کودکان تشکیل می‌دهند و صف‌های طولانی برای مداوا و بستری کودکان و افزایش ۳۰ درصدی مراجعه به بیمارستان اکبر به این دلیل،  مؤید این ماجراست که کرونا این بار کودکان را نشانه رفته است؛

جامعه هدفی که هنوز واکسینه نشده اند و از لحاظ قوای بدنی ضعیف‌تر و آسیب پذیرتر هستند و به دلیل افزایش روند ابتلای کودکان به کرونا و پس از تأکید ستاد مقابله با کرونای کشور برای واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال، اقناع والدین این کودکان در دستورکار ستاد استانی مقابله با کرونا قرار گرفته است.

محدودیت هوشمند با بررسی نقطه‌ای

استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با تأکید بر ضرورت اقناع والدین درباره با واکسیناسیون کودکان، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا بر واکسینه شدن کودکان تأکید کرده است؛ بنابراین والدین کودکان ۹تا۱۲سال باید قانع شوند تا موضوع واکسیناسیون آن‌ها جنبه اجبار و الزام پیدا نکند.

یعقوبعلی نظری با اشاره به نحوه اعمال محدودیت‌ها در اوضاع کنونی، بیان کرد: اعمال محدودیت‌ها همچنان به صورت هوشمند مدنظر ستاد ملی و به تبع آن ستاد استانی است؛ بنابراین دبیرخانه و دستگاه‌های مرتبط هرچقدر این رویکرد را دقیق‌تر در نظر بگیرند، به نفع مردم است.

تحقق نتایج محدودیت‌های هوشمند «بررسی‌های نقطه ای» است و اجرای این نوع محدودیت، شیوه نامه‌های خاصی را هم طلب می‌کند. به طور مثال اگر یک مجموعه خواهان ادامه فعالیت است، باید شیوه نامه ویژه آن تهیه شود و با نظارت علوم پزشکی فعالیت آن مجموعه ادامه پیدا کند.

در تزریق دز سوم عقب هستیم

نظری با بیان اینکه استان در تزریق دز سوم عقب است، ادامه داد: با توجه به عقب ماندن استان در حوزه واکسیناسیون، نیازمند سیاست گذاری خاصی هستیم تا در این موضوع به میانگین کشوری برسیم. وی در ادامه افزود: جدیت و مراقبت بیشتر در اماکن مقدس سراسر کشور موضوع تأکیدشده رئیس جمهور است؛ بنابراین توقع و درخواست ما این است که همچنان ستاد کرونای حرم مطهر رضوی جلسات خود را به صورت پیوسته برگزار کند و محدودیت‌ها و ملاحظات را در عین زیارت زائران اعمال کند.

۲۲ بهمن با شیوه‌های بهداشتی

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر کنترل جدی مبادی ورودی استان، گفت: کنترل مبادی ورودی به استان اعم از راه‌های زمینی و هوایی در کل کشور، موضوع تأکیدشده رئیس جمهور است و باید اطمینان حاصل شود تا آلودگی به وسیله مسافران منتقل نشود.

نظری درباره برگزاری مراسم گرامیداشت ۲۲بهمن نیز بیان کرد: برای برگزاری مراسم ۲۲بهمن تصمیم خاصی گرفته نشد، ولی تصمیم کلی این بود که در وضعیت قرمز از شیوه‌های بهداشتی مناسب استفاده شود تا هم این مناسبت برگزار شود و هم سلامت مردم به خطر نیفتد.

بیش از ۲۰ درصد بستر‌ی ها کودکان هستند

علیرضا صداقت، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، با بیان اینکه ۶/۲۰ درصد از بستری شدگان مبتلا به امیکرون در کل کشور کودکان هستند، گفت: گمان نکنیم کرونا به صورت انتخابی عمل می‌کند. از این رقم، ۵ درصد موارد به فوت منجر شده است و ۳۰ درصد از کودکان فوت شده بیماری زمینه‌ای حول بیماری‌های قلبی یا ریوی مادرزادی داشته اند.

اختصاص ۴ مرکز جدید ویژه کودکان مبتلا

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از اختصاص چهارمرکز سطح یک و دو ویژه کودکان مبتلا یا مشکوک به کرونا در مشهد خبر داد.

محمد پهلوان در این باره گفت: در راستای ارائه خدمات مناسب به کودکان، چهار مرکز شامل بیمارستان تخصصی کودکان اکبر (میدان تلویزیون، بولوار شهیدکاوه)، درمانگاه سلامت کودک (بولوار وکیل آباد، بین بولوار دانشجو و وکیل آباد٣۵)، درمانگاه نشاط کودک (طلاب، خیابان وحید، بین وحید ۵و٧) و درمانگاه آریان (کوهسنگی١۰، میدان الندشت) برای خدمات رسانی به کودکان در سطوح تخصصی فعال شده است.

افزایش ۲ برابری بستری در «شریعتی»

محمدرضا حسینعلی زاده، رئیس بیمارستان تخصصی شریعتی مشهد، با اشاره به افزایش ۲ برابری میزان بستری کووید ۱۹ در این مرکز نسبت به روز‌های گذشته، گفت: این امر نشان از چرخش سریع بیماری کرونا در شهر دارد.

اکنون ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری هستند و تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به اورژانس و کلینیک تنفسی نیز افزایش درخور توجهی پیدا کرده است.

بخش جراحی قلب بسته شده و در اختیار بیماران کووید قرار گرفته است و از هشت تخت مراقبت‌های ویژه پیش بینی شده برای بیماران کرونایی، هفت تخت آن اشغال شده است.

رهگیری اطرافیان بیمار در طرح شهیدسلیمانی

محمدحسن درخشان، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به اجرای طرح شهیدسلیمانی برای رهگیری و پیگیری بیماران کووید ۱۹ در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: بسیج جامعه پزشکی در حوزه‌های مختلف در طرح شهیدسلیمانی به یاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمدند و مهم‌ترین آن تکمیل واکسیناسیون عمومی و رهگیری و پیگیری بیماران است.

واکسیناسیون حاشیه شهر و ایجاد مراکز تجمیعی واکسیناسیون از اقدامات بسیج جامعه پزشکی در طرح شهیدسلیمانی است. در یک ماه گذشته رهگیری بیماران شتاب زیادی یافته است، به نحوی که به ازای هر بیمار ۱۲ نفر از اطرافیان رهگیری می‌شوند و از آن‌ها تست رپید گرفته می‌شود.

راه اندازی مرکز تکمیل درمان بیماران کرونایی در بیمارستان علوی

بیمارستان علوی به مرکز تکمیل درمان بیماران مبتلا به کرونا تبدیل شد. حسین مؤمنی،  مسئول مرکز تکمیل درمان کرونای بسیج جامعه پزشکی، گفت: ۳۵ تخت برای مرکز تکمیل درمان، چهل تخت برای ارائه خدمات شبانه روزی رمدسیویر و هفت تخت برای خدمات اولیه و سرم تراپی در نظر گرفته شده است.

بیمارانی که نیاز به اکسیژن تراپی در منزل دارند، می‌توانند با مراجعه به این مرکز، به صورت امانی کپسول اکسیژن دریافت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->