دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

موج‌سواری امیکرون در میان کودکان

  • کد خبر: ۹۹۲۹۷
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
موج‌سواری امیکرون در میان کودکان
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش آمار ابتلای کودکان به این ویروس در موج ششم نسبت به موج‌های پیشین خبر داده است و گفته که ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان تخصصی کودکان اکبر افزایش یافته است تا در صورت نیاز به شکل مناسبی به این گروه از بیماران خدمات رسانی شود.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز؛ پیش بینی‌های کرونایی این روز‌ها بیش از پیش به واقعیت تبدیل می‌شود و همان طور که چندی پیش‌تر برخی کارشناسان درباره درگیری بیشتر کودکان در موج ششم کرونا هشدار داده بودند، حالا جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش آمار ابتلای کودکان به این ویروس در موج ششم نسبت به موج‌های پیشین خبر داده است و گفته که ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان تخصصی کودکان اکبر افزایش یافته است تا در صورت نیاز به شکل مناسبی به این گروه از بیماران خدمات رسانی شود.

دکتر ایوب توکلیان این را هم گفته که با وجود آنکه تعداد موارد سرپایی و بستری این گروه سنی در موج ششم بحران کرونا بسیار بیشتر از پنج موج قبلی بوده، خوشبختانه تا این لحظه هیچ فوتی‌ای در میان کودکان مبتلا به کرونا ثبت نشده است.

روند افزایشی بستری‌ها

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با بیان اینکه هزار و ۱۶۷ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشترین سهم را در این زمینه دارد.

محمد پهلوان ادامه داد: از مجموع بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان، ۸۸۲ بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

او با بیان اینکه روند بستری بیماران مبتلا به کرونا همچنان افزایشی است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود این شرایط دست کم تا دو هفته آینده ادامه داشته باشد.

رشد چهل درصدی بدحال‌ها

«شمار بیماران بدحال در ۱۰ روز گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.» رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد این را هم گفت و افزود: ۲۵۳ بیمار بدحال مبتلا یا مشکوک به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند.

پهلوان به این نکته هم اشاره کرد که بیشتر بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افرادی هستند که یا واکسن را دریافت نکرده اند یا اینکه به بیماری زمینه‌ای مبتلا هستند.

او با تأکید بر اینکه امیکرون قدرت انتشار بسیار بالایی دارد، از همه افرادی که علائم شبیه به سرماخوردگی دارند درخواست کرد برای پیگیری و بررسی لازم به نزدیک‌ترین مرکز سطح یک خدمات درمانی مراجعه و از حضور مستقیم در بیمارستان‌ها اجتناب کنند.

واکسیناسیون به روایت آمار

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اهمیت نقش همکاری مردم در کنترل موج‌های کرونا نیز اشاره و بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تأکید کرد.
به گفته پهلوان تاکنون ۹۵.۹۷ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند. میزان دریافت نوبت دوم واکسن در این بازه سنی ۸۴.۱۶ درصد و نوبت سوم ۲۸.۲۶ درصد است. همچنین ۹ درصد گروه سنی ۹ تا ۱۱ سال استان واکسینه شده اند.

چرخش سریع امیکرون

آن طور که وب دا گزارش کرده است مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم از ارجاع روزانه بیش از هزار تست به آزمایشگاه کرونا خبر داده و گفته که واریانت امیکرون در میان نمونه‌های ارسالی کاملا غالب است که نشان از چرخش سریع بیماری در سطح جامعه دارد.

سعید عامل جامه دار با اشاره به اینکه حدود ٦٠ درصد از نمونه‌ها از نظر ابتلا به کرونا مثبت هستند، این را هم گفت که در دو هفته اخیر موردی از آنفلوانزا وجود نداشته است.
او با بیان اینکه کمبودی از لحاظ کیت‌های آزمایشگاهی وجود ندارد، تأکید کرد: ویروس امیکرون به سرعت در جامعه در حال چرخش است و بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون (دریافت هر سه دز) است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->