آمریکا: قصد اعزام نیرو به اوکراین را نداریم رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند
سرخط خبرها

ظریف به قلب آسیا می رود

  • کد خبر: ۱۱۱۸۴
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
ظریف به قلب آسیا می رود
وزیر امور خارجه ایران در هشتمین کنفرانس وزرای خارجه «قلب آسیا» که فردا (دوشنبه) ۱۸ آذر ماه درباره افغانستان در استانبول برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هشتمین نشست وزیران امور خارجه «قلب آسیا» یا همان روند استانبول که فردا (دوشنبه) ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۸ با عنوان «صلح، همکاری و رفاه» در استانبول ترکیه برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.
محور اصلی این نشست صلح، مشارکت و همکاری‌های منطقه‌ای برای آینده افغانستان است.

نشست کارشناسان ارشد نیز امروز در استانبول در حال برگزاری است.

در کنفرانس قلب آسیا که به پیشنهاد افغانستان و ترکیه و با تمرکز بر امنیت در افغانستان و کشور‌های منطقه قلب آسیا تشکیل شده ۱۴ کشور آذربایجان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، عربستان سعودی، تاجیکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی و پاکستان به همراه افغانستان و ترکیه عضو هستند.

هفتمین نشست قلب آسیا نیز آذر ماه ۱۳۹۶ در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار و ظریف وزیر امور خارجه ایران در این نشست حضور یافت و سخنرانی کرد. (اینجا بخوانید)

ششمین کنفرانس وزرای خارجه «قلب آسیا - روند استانبول» درباره افغانستان ۱۴ آذر ۱۳۹۵ در آمریتسار هند برگزار و ظریف در این نشست شرکت کرد.

پنجمین نشست این کنفرانس آذر ماه ۱۳۹۴ در اسلام آباد پاکستان برگزار و ظریف در این کنفرانس به نمایندگی از ایران شرکت کرد. چهارمین نشست هم سال ۱۳۹۳ در چین برگزار شد. آلماتی قزاقستان اردیبهشت ۱۳۹۲ میزبان سومین نشست این کنفرانس بود و دومین نشست هم در سال ۱۳۹۱ در کابل و نخستین نشست هم در استانبول برگزار شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ۱۷ آبان ماه سال جاری برای شرکت در بیست و چهارمین نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی «اکو» به ترکیه سفر کرده بود. این نشست شنبه ۱۸ آبان در آنتالیای ترکیه برگزار شد.

ظریف همچنین شهریور سال جاری حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان که برای شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه به آنکارا سفر کرده بود را همراهی کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف اول فروردین ماه برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در پیکشتار وحشیانه مسلمانان در نیوزیلند به ترکیه رفت. این نشست دوم فروردین در استانبول برگزار شد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۷ فروردین ماه نیز در دومین مقصد سفرش بعد از دمشق به منظور رایزنی‌های دوجانبه با مقامات ترکیه درباره تحولات منطقه وارد آنکارا شد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز خرداد ماه سال جاری به اصفهان سفر و با محمدجواد ظریف در این شهر دیدار و گفتگو کرد.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->