افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

استفاده از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی برای پذیرایی از مهمانان امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۱۱۱۸۶۸
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
استفاده از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی برای پذیرایی از مهمانان امام رضا (ع)
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: برای پذیرایی از مهمانان امام رضا (ع) از تمام ظرفیت‌های استان استفاده می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به حضور میلیونی زائران دهه کرامت در مشهد اظهار کرد: با توجه به تعطیلات چهاردهم و پانزدهم خرداد، پیک زیارتی دهه کرامت با ورود روزانه بیش از ۱۲۰ هزار نفر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در شب و روز‌های پایانی دهه کرامت، ورود زائران به بیش از ۲۰۰ هزار نفر در هر روز رسیده است، افزود: تاکنون بیش از ۹۰ درصد از ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیر‌ها و خانه‌های مسافر تکمیل شده است و پیش بینی می‌شود با افزایش ورود زائران، از ظرفیت اقامتگاه‌های غیررسمی و اسکان موقت مانند زائرسرا‌های ارزان‌قیمت، مساجد، حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی نیز استفاده شود.

معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکیدکرد: کلیه بخش‌های خدمات اعم از اسکان، حمل و نقل (در دو بخش رفت و برگشت)، خدمات جاده‌ای و بهداشت در این زمینه آمادگی کامل را دارند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به حمل و نقل زائران، خاطرنشان کرد: پیش بینی‌های لازم برای ورود و تردد آسان زائران به مشهد صورت گرفته و برای بازگشت نیز تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

ورود بیش از ۱۵ هزار زائر پیاده به مشهد

معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به ورود زائران پیاده به مشهد، بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از این طریق از شهر‌ها و استان‌های مختلف ایران وارد مشهد شدند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد همچنین به برنامه‌های ویژه میلاد امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: طی دو روز پایانی دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح شهر مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله جشن‌های محلات با مشارکت شهرداری، کانون‌های فرهنگی مساجد و پایگاه‌های بسیج مساجد برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: اکران فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» که با حال و هوای زائران حرم رضوی ساخته شده در سینما‌های مشهد برای مردم به نمایش گذاشته می‌شود و در نظر گرفته شده در بوستان‌های شهر نیز به صورت عمومی اکران شود.

معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین به همین مناسبت اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) نیز در روز تولدشان برگزار می‌شود، اجرای سرود‌های مختلف، برگزاری جشن‌های مردمی در خیابان‌های منتهی به حرم از دیگر برنامه‌های شب و روز میلاد امام رضا (ع) در مشهد است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->