عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است طالبان: مواضع مرزی پاکستان را زیر آتش گرفتیم + فیلم
سرخط خبرها
رییس جمهوری:

بودجه سال ۱۳۹۹ به دنیا اعلام می‌کند که با وجود تحریم، کشور را اداره می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۱۱۵۶
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
بودجه سال ۱۳۹۹ به دنیا اعلام می‌کند که با وجود تحریم، کشور را اداره می‌کنیم
رییس جمهوری گفت: بودجه سال ۹۹ مانند بودجه سال جاری بودجه ایستادگی و استقامت در برابر تحریم است این بودجه به دنیا اعلام می‌کند که علی رغم تحریم ما کشور را اداره خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه علنی امروز- یکشنبه- ضمن تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور با اشاره همزمانی تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ با ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: و امیدواریم با حضور پرشور مردم بهترین‌های برای مجلس شورای اسلامی توسط ملت شریف ما انتخاب شوند و مجلس یازدهم همانند مجالس گذشته بتواند مسیر و راه خود را که قرآن مشخص کرده است و امرهم شوری بینهم اجرا و عملیاتی نماید.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه علائم و برآورد‌ها نشان می‌دهد که امسال رشد اقتصاد منهای نفت کشور مثبت باشد، اظهارداشت: طی ۹ ماه گذشته و به رغم تشدید تحریم‌ها و فشارها، بودجه‌های جاری به موقع پرداخت گردیده و ۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی نیز تاکنون پرداخت شده است و طرح‌های مهم و اساسی که مد نظر دولت بوده یا افتتاح شده و یا تا پایان سال ان شا الله افتتاح خواهد شد.
روحانی گفت: در شرایطی که دشمنان ما آمریکایی‌ها صهیونیست‌ها فکر می‌کردند که با تحریم شدیدشان ملت را از ساخت کشور ناتوان خواهند ساخت و دولت را از اجرای قانون و بودجه مصوب تاتوان خواهند کرد تا امروز ناامید شدند و درآینده هم ناامید خواهند بود.
رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: برمبنای آنچه خواست ملت و نمایندگان مجلس بوده است در طول ۹ ماه گذشته دولت توانسته است در اقتصاد کلان قدم‌های قابل ملاحظه‌ای دولت توانسته است بردارد علیرغم اینکه شرایط بودجه‌ای ما و شرایط اقتصاد ما به گونه‌ای بود که در سال گذشته تا اسفند شرایط ما شرایط از لحاظ اقتصادی بسیار نامساعد بود، از اسفند گذشته تقریبا اقتصاد ما مسیر راه درست خود را آغاز کرد و در اردیبهشت امسال آثارآن را در شاخص‌های کلان اقتصادی مشاهده کردیم.
وی افزود:همان گونه که مطلع هستید تورم ۵۲ درصد نقطه به نقطه به ۲۷ درصد رسید و رشد اقتصادی که سال گذشته مفنی بود امیدواریم و علائم این چنین می‌گوید براورد‌ها این است اقتصاد منهای نفت ما امسال مثبت باشد و امیدوارم ما به این هدف امسال دست پیدا کنیم.
روحانی اضافه کرد: شرایطی ما هم در سال آینده پیش بینی ما آن است با کمک همدیگر می‌توانیم این راه را ادامه دهیم در بخش صنعت صنایع بورسی ما در ماه‌های گذشته رشد ۳.۷ درصد در تولید و ۱۴.۵ نیم در ارزش و فروش داشته و این به این معناست که مسیر صحیحی در اقتصاد کشور آغاز شده است
وی ادامه داد: آغاز امسال ما گرچه هم با رحمت و هم با نقمت توام بود. با رحمت پربارش رحمت‌های آسمانی و با مشکلاتی برای مردم در ۲۱ استان بود. اما در عین حال آثار آن بارندگی لطف خداوند را در آن روز‌ها مشاهده می‌کنیم.
رییس جمهور یادآور شد: آمار برداشت محصولات خوزستان را که وزارت کشاورزی فرستاده بود، بسیار خوشحال کننده بود، در همه محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای دارد. در آمار دیدم که تولید شلتوک ۹۰۰ هزارتن و برنج سفید ۵۵۰ تن، ذرت و کلزا همه محصولات نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه داشته است.
روحانی با بیان این که این امر از برکت دو امر است گفت: یک بارندگی و رحمت خداوند، دوم اجرای طرح کانال کشی آب و زه کشی در خوزستان، ۳۰۰ هزار هکتار برای خوزستان و ایلام که در این سایه این طرح عظیم و بزرگ امروز از این نعمت استفاده می‌کنند.
روحانی افزود: چند ماه پیش که در خوزستان در کنار مزارع عزیزان بودم همه آن‌ها خوشحال بودند که اجرای این طرح چه مقدار توانسته بر ارزش زمین آن‌ها افزوده کند علاوه بر محصولاتی که در سایه این طرح بدست بیاورند. این طرح کشاورزی را در خوزستان و ایلام ادامه خواهیم داد. در مناطق گرمسیری قدم‌های بسیار بزرگی برداشته شده است. سد‌های فراوانی در طول ماه‌های گذشته افتتاح شده است و در دولت یازدهم و دوازدهم مجموعا تاکنون ۳۵ سد افتتاح شده است، این به معنای حرکت درست اقتصاد کشور است.
وی ادامه داد: ۲۵ تصفیه خانه و ۶۲ تصفیه خانه فاضلاب در دولت یازدهم و دوازدهم افتتاح شده که این به معنای آن است که در زمینه کشاورزی، آب و برق حرکت ما حرکت درست و مثبتی بوده است. آنچه دشمنان ما دنبال می‌کردند و شکست اقتصاد بوده است ناموفق بوده اند. ملت بزرگ و فهمیم ما توانسته در این شرایط سخت به پیش ببرد.
رییس جمهور گفت: من در این ماه‌های اخیر به هر استانی رفتم بین ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شد و معادل آن‌ها هم کلنگ زنی شد این معنای آن است که همه استان‌های ما در مسیر رشد اقتصادی است. فقط در آب و برق در ۶ ماهه دوم امسال ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح خواهد شد؛ بنابراین روند اقتصاد ما هم در کلان و هم در بخش‌ها مثبت بوده است.
روحانی اظهارداشت: در سال گذشته برای اولین بار در تاریخ توانستیم در پارس جنوبی تولیدمان از قطر افزایش پیدا کند در حالی که در سال ۹۲ تولید ما نسبت به قطر نصف بوده است و قطر دو برابر ما گاز تولید می‌کرده است بنابراین این به معنای آن است که ما زمینه گاز و نفت حرکت‌مان درست بوده است.
وی ادامه داد: ما در بخش میادین نفتی مرزی غرب کارون که هفتاد هزار بشکه در روز تولید می‌کردیم امروز ۳۵۵ هزار بشکه تولید می‌کنیم این به معنای آن است که تولید ما حدود ۷ برابر شده است پس اقتصاد ما در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی، آب و برق رشد و حرکت داشته است. در زمینه ارتباطات و گازکشی به روستا‌ها در همه این زمینه‌ها حرکت مثبت بوده است.
رییس دولت دوازدهم افزود:‌ما توانستیم یک مقدار کمبودی که در زمینه ساخت مسکن داشته باشیم با طرحی که وزارت راه و شهرسازی تدوین کرده و ۱۸۰ هزار واحد را در طول یکی دو هفته پیش آغاز کرده برای اجرا و عملیات و ۴۰۰ هزار واحدی که قول داده تا آخر دولت اجرایی و عملیاتی خواهد کرد.
روحانی گفت: این که ما حدود ۱۰۷ هزار منزل مسکونی در بخش زلزله زده یا ترمیم یا احداث کردیم و در بخش سیل ۱۴۷ هزار واحد مسکونی ترمیم و یا در حال احداث است که امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود؛ بنابراین در همه این زمینه‌ها حرکت ما حرکت درست و برعکس آنچه که آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که با فشار تحریم اقتصاد ما را دچار مشکل می‌کنند مسیر و راه درستی را انتخاب کردیم و پیش می‌رویم.

 

بودجه سال ۱۳۹۹ بودجه ایستادگی و استقامت در برابر تحریم است

 

رییس جمهوری در ادامه به ویژگیی‌های بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: بودجه سال ۹۹ مانند بودجه سال جاری بودجه ایستادگی و استقامت در برابر تحریم است این بودجه به دنیا اعلام می‌کند که علی رغم تحریم ما کشور را مخصوصا از لحاظ نفت اداره خواهیم کرد.
روحانی افزود: تقریبا بودجه سال ۹۹ با شرایطی که ما پیش بینی کردیم خیلی به نفت اتکا ندارد و نمایندگان در جدول‌ها خواهند دید که درآمدی که برای نفت نفت خام و گاز در نظر گرفته شده است با مقداری که در بودجه عمرانی پیش بینی کرده ایم اگر همه نها حاصل شوند تقریب خمه آن‌ها نزدیک هم می‌باشد.
وی گفت: اگر هم حاصل نشود بودجه عمرانی ما جلو است، ۷۰هزار میلیارد تومان اعتبار بودجه عمرانی برای سال آینده مد نظر قرار گرفته است؛ از ابتدای دولت تدبیر و امید از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۳۹۱ به تدریج به هفتاد هزار میلیارد تومان در سال آینده رسیده ایم.
رییس دولت دوازدهم گفت: بودجه عمرانی کشور در ۶ سال گذشته بیش از ۶ برابر شده است و امیدوارم در بخش عمرانی طرح‌هایی که مد نظر است را اجرایی خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: همه طرح‌های مهم کشور در سال آینده اجرا و عملیاتی خواهد شد طرح‌هایی که برای غرب کشور و مناطق گرمسیری مد نظر داشتیم که بخش بیشتر آن اجرا شد و بخشی از آن باقیمانده است که تا پایان دولت دوازدهم عملیاتی خواهد شد که به معنای یک تحول بزرگ د ربحش کشاورزی است.
روحانی گفت:خودکفایی ما انرژی غذایی در آغاز دولت یازدهم ۵۷ درصد بوده است و امروز خودکفایی ما بالای ۷۳ درصد است تا پایان سال آینده پیش بینی ما خودکفایی ما در انرژی مواد غذایی به ۸۲ درصد برسد.

 

  جزئیات و دانلود لایحه بودجه سال ۹۹  

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->