مهمانان خانم فصل ۲ «جوکر ۲» احسان علیخانی چه کسانی هستند؟ نویسنده کتاب «اینجا جای خوابیدن نیست»: نویسنده اگر معترض نباشد نمی‌تواند داستان زیبا خلق کند اعضای هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های نمایشی خراسان‌رضوی معرفی شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) سریال‌های ویژه ماه محرم | بازگشت «مختارنامه» به تلویزیون معرفی پویانمایی‌های تابستانه روی آنتن تلویزیون | فصل جدید «شکرستان» آماده پخش + زمان پخش خاک‌سپاری استاد «اسفندیار ایمان‌زاده» در سکوت خبری پخش فصل جدید «مهلا» در ایام محرم «ضد» وارد شبکه نمایش خانگی شد آرمین کاظمیان، مترجم ادبی، درگذشت نقش‌آفرینی حمید صفت در سریال «بامداد خمار» انتشار کتاب گویای بیانات شهید خدمت در حوزه مقاومت انتخابات انجمن هنر‌های نمایشی خراسان‌رضوی برگزار شد (۶ تیر ۱۴۰۳) دعوت آکادمی اسکار از بهرام بیضایی، کارگردان «مرگ یزدگرد» حکایت پسر بالغ و برجام + اصغر فرهادی اضافه «رکنی» برای ادبیات فارسی | نگاهی به بینش و منش استاد ادبیات دانشگاه فردوسی رئیس جمهور‌ها چای دوست دارند ... مستند «آرواره‌ها» به روایت استیون اسپیلبرگ
سرخط خبرها

جای خالی «حقیقت» در سینما‌های مشهد

  • کد خبر: ۱۱۲۱۲
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷
جای خالی «حقیقت» در سینما‌های مشهد
مستندسازان مشهدی در جشنواره فیلم‌های مستند پرتعداد هستند
زوزنی| جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران (سینماحقیقت) از امروز درحالی در تهران کار خود را آغاز خواهد کرد که تعدادی از فیلم‌سازان و مستندسازان مشهدی و خراسانی در آن حضور دارند.
محسن اسلام‌زاده با مستند «زندگی درمیان پرچم‌های جنگی»، مسعود زارعیان با مستند «مرهم»، محسن عقیلی با مستند «کرّار»، صادق رمضانی‌مقدم با مستند «نه کوچک، نه بزرگ»، محسن جهانی با مستند «بوکس برای صلح»، مسعود دهنوی (از نیشابور) با مستند «ماهر» و امیرمهدی حکیمی هم به‌همراه حجت بامروت (از رشت) با مستند «مهدی که به‌دنیا آمد» در بخش‌های رقابتی مستند کوتاه، نیمه‌بلند و بلند در سیزدهمین دوره این جشنواره حضور دارند.
مستند «کرّار» و مستند «مهدی که به‌دنیا آمد»، دو فیلم کارگردانان مشهدی، جزو هفت فیلمی هستند که به‌طور مشترک در دو بخش مسابقه ملی حقیقت و بخش جایزه شهیدآوینی حضور دارند. فیلم‌های اسلام‌زاده، زارعیان و جهانی هم در بخش جایزه شهیدآوینی پذیرفته شده‌اند. همچنین دهنوی با مستند «ماهر» در بخش مستند‌های نیمه‌بلند سینماحقیقت، به رقابت با سایر فیلم‌ها خواهد پرداخت.
درحالی‌که جشنواره سینماحقیقت از ۱۸ آذر در تهران آغاز شده است، هنوز خبری از اکران فیلم‌های این جشنواره در مشهد نیست، درصورتی‌که بخشی از فیلم‌های جشنواره سینماحقیقت پارسال، هم‌زمان با برگزاری آن در تهران، در سینماهویزه مشهد نیز اکران می‌شد.
جای فیلم‌های جشنواره سینماحقیقت در مشهد خالی است و سینمادوستانی که به تماشای تازه‌های سینمای مستند، مشتاق هستند و امکان حضور در تهران را ندارند، از این رویداد فرهنگی‌هنری بی‌نصیب می‌مانند.
به‌گفته محمد حمیدی‌مقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، حدود ۶ هزار فیلم از ۱۰۰ کشور جهان، متقاضی شرکت در جشنواره سینماحقیقت بودند.
هفت فیلم مشهدی و خراسانی درمیان ۱۶۸ فیلمی قرار دارد که امسال در بخش‌های مختلف داخلی و بین‌المللی برای حضور در این جشنواره پذیرفته شده‌اند. از این تعداد، ۱۱۴ فیلم ایرانی و ۵۴ فیلم خارجی از ۳۹ کشور جهان به‌چشم می‌خورد که در جشنواره نمایش داده می‌شوند. یکی از امتیاز‌های جشنواره امسال، بلیت‌فروشی است. دبیر جشنواره تاکید کرده است که فیلم‌ها را رایگان به نمایش نخواهند گذاشت و همین توجه با استقبال مستندسازان روبه‌رو شده است. پیش از این، گروه «هنروتجربه» این حرکت را آغاز کرده بود، اما جشنواره سینماحقیقت می‌تواند با استمرارش، سنت بلیت‌فروشی فیلم مستند در سینمای ایران را احیا کند تا هم فیلم‌سازان به کاری که انجام می‌دهند امید بیشتری داشته باشند و هم مخاطبان به ارزش فیلم‌های مستند پی ببرند.
جشنواره سینماحقیقت تا ۲۵ آذر امسال در تهران ادامه خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->