وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

امام خمینی(ره) چه دعایی به خادم افغانستانی خود یاد داد؟ + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۲۱۸۸
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
امام خمینی(ره) چه دعایی به خادم افغانستانی خود یاد داد؟ + فیلم
حاج ناظر خادم افغانستانی امام خمینی(ره) در نجف اشرف بود. او سال‌ها فرصت خدمت به امام را داشت و به امین بیت امام در شهر نجف تبدیل شد. بعد از آنکه رژیم بعث او را از عراق اخراج کرد به مشهد آمد و به کشاورزی پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حجت‌الاسلام سید زهیر مجاهد» از چهره‌ها و فعالان فرهنگی مهاجران افغانستانی در مشهد در پستی اینستاگرامی درباره حاج ناظر و دیدار او با امام خمینی(ره) در جماران نوشته است:

وقتی امام خمینی(ره) به نجف می‌رسند به یکی از علمای افغانستانی می‌گویند که فرد مورد اعتمادی را برای خدمت در دفتر و منزل به ایشان معرفی کند، (دفتر امام دفتر معمولی نبوده و اتفاقات خاصی رخ می‌داده که به یک فرد فراتر از خادم نیاز بوده)، آن عالم هم شخصی مطمئن‌تر از حاج ناظر نمی‌شناسد و با اصرار زیاد حاجی را قانع می‌کند که آسایش و درآمد بالای نانوایی را رها کند و به خدمت بیت امام بیاید(تصور کنید که در دوران خفقان عراق بوده و کمتر کسی جرات می کرد با امام ارتباط بگیرد)

حاج ناظر خیلی زود به نفر اول خادمین منزل امام تبدیل می شود تا جایی که در اوقاتی که فرصت بوده از حضرت امام دعا یاد می‌گرفتند.

چند سال خدمت مثل برق می گذرد و بالاخره حاج ناظر توسط استخبارات عراق دستگیر، شکنجه و زندان می‌شود و پس از مدتی از عراق به سمت ایران اخراجش می‌کنند. حاج ناظر خود را به مشهد می‌رساند و کار کشاورزی پیشه می‌کند تا اینکه خبر می‌رسد، انقلاب اسلامی پیروز شده و امام به ایران بازگشتند.

حاج ناظر ابراهیمی کارها را جمع و جور می‌کند و برای دیدار امام راهی تهران می‌شود، در شهر شلوغ تهران پرسان پرسان خود را به کوچه‌ای می‌رساند که می گویند؛ حسینیه‌ای به نام جماران در آن است و امام آنجاست، حاج ناظر با خوشحالی تمام راهی می‌شود که ناگهان چند پاسدار جلوی او را می‌گیرند.

صحبت‌های حاج ناظر افغانستانی فایده‌ای ندارد و بعضی می‌گویند: چطور خادم بیت امام بودی که تا امروز اسمت را نشنیدیم!

حاج ناظر که حاضر به بازگشت به مشهد نیست در گوشه دیواری می‌نشیند، یک روز، دو روز، سه روز... هرچه پاسدارها می‌گویند اما گوش حاجی بدهکار نیست.

حالا بیش از ده روز شده که حاج ناظر سر کوچه جماران است و رفت و آمدهای زیاد مهمان‌ها را نظاره می‌کند، تا اینکه یک روحانی به سمتش می‌آید و می‌پرسد: شما حاج ناظر نیستی؟ معلوم می‌شود آن روحانی حاج ناظر را از نجف به یاد آورده... حاج ناظر درخواستش را می‌گوید و روحانی وارد کوچه می‌شود، دقایقی بعد یک پاسدار با عجله می‌آید و صدا می‌زند: حاج ناظر، حاج ناظر

حاجی به مراد دل می‌رسد و امام او را کنار خود می‌نشاند و می‌گوید؛ چرا حاج ناظر را زودتر راه ندادید، آن پاسدار بهانه امنیتی می‌آورد که امام ادامه می‌دهد؛ حاج ناظر چند سال در منزل ما بود و اگر خطری می‌داشت این همه سال وقت داشت.

امام از حاجی می‌خواهد که اگر شغلی ندارد به تهران بیاید و مشغول شود که حاج ناظر تشکر می‌کند و می‌گوید در کنار امام رضا(ع) هستم و همانجا کار می‌کنم.

پی‌نوشت؛

حاج ناظر پس از عمری خدمت و گمنامی در شب میلاد امام رضا(ع) چشم از دنیا فرو بست.

امام به حاج ناظر چه دعایی یاد دادند:


تشییع پیکر حاج ناظر در گلشهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->