وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

جابر انصار: روند صدور پاسپورت الکترونیک برای مهاجران افغانستانی به زودی آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۲۱۹۷
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
  • ۳
جابر انصار: روند صدور پاسپورت الکترونیک برای مهاجران افغانستانی به زودی آغاز می‌شود
سرکنسول افغانستان در مشهد از آغاز روند صدور پاسپورت‌های الکترونیک برای اتباع افغانستان مقیم ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «عبدالجابر انصار» سرکنسول افغانستان در مشهد اظهارداشت: سفارت افغانستان در تهران و سرکنسولگری‌های افغانستان در زاهدان و مشهد در تلاش هستند تا مسایل کنسولی را بدون در نظر داشت مسایل سیاسی پیش ببرند. ما با وزارت خارجه افغانستان در تماس هستیم تا پاسپورت الکترونیک برای مهاجران افغانستانی مقیم ایران از مجاری دیپلماتیک تهیه شود.

وی افزود: تلاش‌ها جریان دارد تا صدور پاسپورت برای مهاجرین افغانستانی از طریق این سه نمایندگی وزارت خارجه افغانستان در ایران دوباره آغاز شود تا مشکلات مهاجرین از این ناحیه حل شود.

منتظر پاسپورت‌های جدید هستیم

انصار ادامه داد: به دلیل کم بودن پاسپورت‌های الکترونیکی در داخل افغانستان پاسپورت‌های جدید در کشور لیتوانی چاپ شده و در صدد هستیم پاسپورت‌های جدید در اختیار مهاجرین قرار بگیرد که در آینده نزدیک شاهد آغاز مجدد روند صدور این پاسپورت‌ها برای مهاجران خواهیم بود.

نماینده‌ای از طالبان در کنسولگری مشهد حضور ندارد

سرکنسول افغانستان در مشهد درباره رابطه نمایندگی‌های وزارت خارجه افغانستان در ایران با حکومت حاکم در افغانستان گفت: ارتباطات سیاسی بیشتر به سفارت برمی‌گردد؛ اما در حوزه مشهد پس از سقوط دولت جمهوری اسلامی افغانستان، در بخش خدمات کنسولی هیچگونه توقفی ایجاد نشد و به خاطر اینکه خدمات در اختیار مهاجرین و اتباع افغانستان مقیم کشورهای مختلف قرا بگیرد ارتباط نمایندگی با افغانستان همچنان برقرار ماند و در حال حاضر نماینده‌ای از حکومت موقت طالبان در سرکنسولگری افغانستان در مشهد حضور ندارد.

این دیپلمات افغانستانی درباره برخی نگرانی‌های مهاجرین و اتباع افغانستان مقیم جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تغییرات سیاسی، احتمال تغییر در شیوه کار کنسولگری و تاثیر آن بر وضعیت پاسپورت‌ها، تمدید آنها و سایر مدارک‌شان و امکان باطل شدن این مدارک، به مهاجرین و اتباع افغانستانی اطمینان داد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

مدارک صادر شده توسط ما معتبر است

وی تصریح کرد: تمام عواید حاصله از تمدید پاسپورت‌های قانونی به حساب نمایندگی واریز شده و هیچ مانعی در حال و آینده ایجاد نمی‌شود. مقامات فعلی حاکم بر افغانستان هم تمدید پاسپورت‌ها توسط سرکنسولگری افغانستان در مشهد را معتبر می‌دانند؛ زیرا مجهز به QR کد است و اگر جعل شود مشخص می‌شود.

سرکنسول افغانستان در مشهد اظهار کرد: در صورتی که پاسپورت‌های جدید الکترونیکی هم برسد با قیمتی که مشخص می‌شود در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. مردم نگران نباشند و با برخی شایعات تشویش به اذهان خود راه ندهند؛ زیرا کاری که در سرکنسولگری افغانستان در مشهد و دیگر نمایندگی‌ها انجام می‌شود یک کار کاملا حقوقی و قانونی است و به دنبال آن هستیم که بهترین خدمات را به مردم خود ارائه کنیم.

از ایران به خاطر همکاری با ما تشکر می‌کنیم

انصار با بیان اینکه نمایندگی‌های افغانستان در جمهوری اسلامی ایران تا زمان به رسمیت شناسی حکومت فعلی در افغانستان و یا هر تغییر دیگری که به وجود می‌آید با قدرت به کار و خدمات خود ادامه خواهد داد،  گفت: از دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر ادامه همکاری‌ها با این نمایندگی‌ها پس از سقوط حکومت قبلی تشکر می‌کنیم.

وی افزود: مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران عامل روابط با افغانستان را مردم این کشور قرار داده‌اند به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند ما در کنار مردم افغانستان هستیم که این موضوع به ما قوت قلب داده است.

تمام فعالیت ما در شعبه مشهد شفاف و قانونی است

سرکنسول افغانستان در مشهد گزارش یک رسانه افغانستانی را در مورد اقدامات غیر قانونی و اختلاس در رابطه با بحث تمدید پاسپورت‌های اتباع افغانستانی مقیم ایران توسط سرکنسولگری افغانستان در مشهد را رد کرد و گفت: تمام کارها به صورت شفاف و قانونی انجام می‌شود.

وی همچنان از دستگیری عده‌ای از جاعلان که برگه تمدید پاسپورت‌های افغانستانی و برخی مدارک دیگر را جعل کرده بودند و گروهی که مهرهای سرکنسولگری را جعل کرده بودند توسط پلیس ایران خبر داد و گفت: بازجویی از آنان ادامه دارد ضمن اینکه تلاش شده و می‌شود که با استفاده از ابزارهای پیشرفته تا حد زیادی جلو جعل اسناد گرفته شود.

منبع: رادیو دری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسیب آرین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
1
0
تاریخ مشخص ندارد
عبدالوهاب باریگزهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
پاسپورت میخام مریز دارم
رحیم الله یولداشی هستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
0
پاسپورت میخوام
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->