نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

گردباد چندساعته در تیم‌ملی فوتبال بانوان

  • کد خبر: ۱۱۲۲۷۹
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
گردباد چندساعته در تیم‌ملی فوتبال بانوان
در کمتر از ۲۴ ساعت، فهرست اردونشینان اعلام شد، سرمربی استعفا کرد، اردو لغو و سرمربی جدید جایگزین شد!

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مشکلات تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بانوان ایران به بیشترین میزان خود رسیده است و هرج‌ومرج به‌روشنی در معاونت بانوان فدراسیون فوتبال دیده می‌شود. نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در بازداشت به‌سر می‌برد و در نبود مدیریت، در ۲۴ ساعت فهرست ملی‌پوشان و زمان اردو اعلام می‌شود و بلافاصله سرمربی تیم‌ملی خداحافظی می‌کند. در فوتسال نیز بازیکنان با پیراهن تیم‌ملی به‌صورت غیررسمی و غیرقانونی با تیم‌ملی کشور دیگری دیدار دوستانه برگزار می‌کنند.

روز گذشته خبر برگزاری دور جدید اردوی تیم‌ملی فوتبال بانوان بعد از مدت‌ها، برای شرکت در مسابقات کافا که از ۹ تیر در تاجیکستان آغاز می‌شود، منتشر شد. مریم ایراندوست، سرمربی تیم‌ملی، از روز‌های گذشته فهرست بازیکنان دعوت‌شده به تیم‌ملی را تهیه کرده و قرار بود از ۲۴ تا ۲۸ خرداد امسال اردوی تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران در کمپ تیم‌های ملی برگزار شود. فاطمه امینه برازجانی، بهناز طاهرخانی، زهرا سربالی، فاطمه عادلی، عارفه سیدکاظمی، زهرا قنبری، غزاله بنی‌طالبی، هاجر دباغی، مرضیه نیکخواه، ملیکا توکلی، نگین زندی، رقیه جلال‌نسب، شقایق روزبهان، سمانه چهکندی، ثنا صادقی، سارا ظهرالی، زهره جلالی، زهره کودایی، کوثر کمالی، مینا داوودی، مریم محمدی، عاطفه رضایی، هادیه کر، مینا نافعی، فاطمه پسندیده، ورژین تمریان و ملیکا محمدی نفرات مدنظر ایراندوست در این اردو بودند.

خداحافظی ناگهانی و مجازی

با فاصله چند ساعت از انتشار این فهرست، ناگهان مریم ایراندوست با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از تیم‌ملی فوتبال زنان خداحافظی کرد: «از همه عزیزانی که در یک‌سال گذشته کنار من بودند و همواره من را حمایت کردند، سپاسگزارم. خوش‌حالم که فوتبال زنان هواداران میلیونی خود را پیدا کرد و از این به بعد مریم ایراندوست‌های زیادی هستند که سکوت نمی‌کنند. با آرزوی موفقیت برای تیم‌ملی فوتبال ایران در مسابقات پیش‌رو. فعلا مجبورم خداحافظی کنم و به‌خاطر موفقیت دختران ایران سکوت! اما در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارم. دوستدار شما مریم ایراندوست.»

مریم ایراندوست از ابتدای سال۱۴۰۰ به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتبال زنان انتخاب شده بود و موفق شد با این تیم به جام‌ملت‌های آسیا صعود کند و با یک تساوی بدون گل برابر هند و دو شکست برابر چین و چین‌تایپه به کارش در این رقابت‌ها پایان دهد. به‌گفته خودش تا پایان سال ۱۴۰۰ قرارداد داشت، بااین‌حال برای ادامه کار برنامه و طرح‌هایش را به فدراسیون تحویل داده بود.

لغو فوری اردوی ملی

بااین‌حال خداحافظی اینستاگرامی مریم ایراندوست از هدایت تیم‌ملی و هم‌زمانی اردو با فصل امتحانی بعضی ملی‌پوشان باعث شد که کمیته بانوان فدراسیون فوتبال این اردو را لغو کند. درحالی‌که حتی تا ساعاتی قبل با بعضی ملی‌پوشان برای هماهنگی حضور در اردو صحبت شده بود. تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران مدت‌هاست که بدون بازی تدارکاتی و اردوی آماده‌سازی به کار خودش ادامه می‌دهد و حتی احتمال حذف دوباره آن از رنکینگ وجود دارد.

شایعه حضور سرمربی جدید از زبان یک ملی‌پوش

بعد از شوکی که به تیم‌ملی وارد شد، یکی از بازیکنان ملی‌پوش در مصاحبه‌ای اظهارنظری جالب کرد. ثنا صادقی به ایلنا گفت: روز گذشته جلسه‌ای میان خانم ایراندوست و فدراسیون تشکیل شد و قرار بود که ایشان کارشان را پیگیری کنند و تیم را برای مسابقات کافا آماده کنند. با وجود این، امروز در تماسی اعلام شد که فرد دیگری به‌جای او انتخاب شده است! و وزارت ورزش اجازه ادامه همکاری با وی را نمی‌دهد.

این ملی‌پوش ادامه داد: خیلی از بازیکنان از این اقدام و نحوه پایان همکاری با سرمربی‌ای که برای فوتبال ملی ما تاریخ‌ساز شده است، ناراحت‌اند. حتی از گروهی که برای هماهنگی در فضای مجازی ساخته شده است، خارج شدند. متأسفانه دوباره این امکان وجود دارد که از رنکینگ فیفا خارج شویم. بسیاری از بازیکنان هم با وضعیت فعلی مشکل دارند و اصلا معلوم نیست که در مسابقات کافا حاضر شوند یا خیر.

جایگزین ایراندوست کیست؟

بعد از این اظهارنظر، از گوشه‌وکنار حتی نام سرمربی جایگزین نیز شنیده شد و بعضی گمانه‌زنی‌ها حاکی از انتخاب مریم آزمون به‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال ایران بود، ولی خبرگزاری برنا متعلق به وزارت ورزش‌و‌جوانان، به‌صورت رسمی حضور آزمون به‌عنوان سرمربی جدید بزرگ‌سالان را اعلام کرد.

سکوت دبیرکل فدراسیون درباره علت تغییرات

بعد از این اتفاقات در عرض چند ساعت، دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به استعفای سرمربی تیم‌ملی بانوان گفت: مریم ایراندوست زحمات زیادی کشیده و یکی از دل‌سوزان فوتبال بانوان است. حسن کامرانی‌فر تصریح کرد: توسعه فوتبال بانوان در سطح ملی یکی از دغدغه‌های جدی خودم از زمان قبول مسئولیت بوده است. درباره دلایل این جدایی، خانم ایراندوست حتما نظر‌هایی دارد و ما نیز به‌هیچ‌وجه دوست نداریم دل‌سوزانی شبیه به او را از دست بدهیم.

کامرانی‌فر هم مثل ایراندوست ترجیح داد درباره این موضوع توضیحات بیشتری ندهد. او گفت: خانم ایراندوست سکوت کرده است و امیدوارم در آینده از بار مشکلات موجود هم کاسته شود. فعلا اجازه دهید بنده نیز دراین‌باره صحبتی نکنم، ولی جا دارد بازهم تشکر کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->